/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
muskelproblemer - hvad gør jeg?
Fra : ghosty
Vist : 3613 gange
169 point
Dato : 22-09-04 12:39

Hej. Efter mange års knokleri på arbejdsmarkedet (er 46 år nu), må jeg konstatere at jeg døjer rigtig meget med ømme muskler, dårlig ryg osv. I øjeblikket er smerterne desværre så voldsomt at jeg ikke er optimalt i mit arbejde. Har i flere omgange smidt penge ud til dit og dat men må konstatere at det arbejde zoneterapeuter, musketerapeuter, kiropraktiker osv har udført ikke har hjulpet (kun i korte perioder) og jeg er derfor meget træt af at blive ved med at smide de hårdt tjent penge ud af vinduet til glæde for deres lommer. Må erkende at jeg generelt ikke har ret meget tillid til vores sundhedssystem og den eneste mulighed som jeg tror på er at opsøge alternativ behandling hos indianerne, kloge joveder i Kina (lidt spjøs selvfølgelig) ja hvad ved jeg.
Det eneste lille håb jeg har tilbage kunne måske være behandling via akupunktur som er det alternativ jeg hælder mest til. Hvis bare jeg kunne få bugt med de voldsomme smerter jeg har lige nu i nak og skulderparti. Er ikke medlem af nogen danmark o.l.
Min pengepung er desværre ikke stor så hvilke gode råd findes der mon her?
Har desværre ikke 500 poing som jeg godt ville have givet for et brugbar tip!

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 179 point
Dato : 22-09-04 13:07

Jeg - og ingen andre vil kunne give dig et brugbart tip, der med sikkerhed virker. Nedslidningsskader i nakke og skuldre er i virkeligheden stærkt invaliderende, mens hvis din egen læge og specialister ikke har vurderet at en operation kan hjælpe ( for det kan det somme tider ) så er der ikke megen håb. Jeg tror heller ikke at akupunktur kan hjælpe dig på netop disse problemer.

Min baggrund for at råde om dette er at jeg selv i over 10 år har haft problemet tæt inde på livet, så jeg ved hvor håbløs din situation er.

Der er dog en gammelt lægeråd fra østen, som jeg vil anbefale dig. Jeg ved ikke om det hjælper men det påstås at hjælpe pga det store svovlindhold i følgende mixtur:

Tag 500 gram hvidløg og pres i en hvidløgpresser eller findel med kniv eller blender. Dette blandes med 1 flaske snaps, skal stå og trække i 14 dage, hvorefter du filtrerer blandingen i et kaffefilter.

Den drik du får ud af det, skal du nu drikke ved at du den først uge tager ½ cl om dagen. Næste uge 1 cl om dagen og derefter 2 cl. til du har drukket det hele.

Som nævnt ved jeg ikke om det hjælper dig. Det hjalp i det tilfælde jeg kender til, men om det var noget af det andet der bare virkede senere eller det var denne mixtur skal jeg ikke kunne sige. Under alle omstændigheder så er hverken hvidløg eller snaps i denne forbindelse særlig dyrte, så jeg synes du skulle gøre forsøger.

mvh

Henning

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 22-09-04 13:10

Tak Henning for dit tip. Det skal under alle omstændigheder prøves af hurtigst muligt.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 22-09-04 13:12

Kære Henning......... og glemte lige at nævne at som du måske kunne tyde ud af mine linier, ja så hælder jeg også meget til at løsningen skal findes via Østen og de områder der. Jeg er spændt på at se hvad der ellers findes af mulige løsninger deroverfra. Men foreløbig tak.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 22-09-04 13:16

Kære Henning......og glemte lige at spørge: 1 flaske snaps = er det ½ liter eller mindre?

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 22-09-04 13:16

Velbekomme.

Jeg har også prøve en speciel afart af kinesisk akupunktur, der blev sammenkædet med en kulhydratfri kost. Det var noget besværligt, da der er kulhydrater i mange produkter, men den hjalp på slidgigt, men som jeg forstod så er det musklerne du har problemer med, og her er det netop svovl der har meget stor effekt.

Håber du får bugt med problemerne.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 22-09-04 13:22

1 flaske snaps er 70 cl.

Ellers skader en gå tur, svømmetur vel heller ikke hvis helbredet kan holde til det

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 22-09-04 13:38

Helbredet kan sagtens holde til gåture, svømmeture osv - og når jeg skriver dårlig ryg mener jeg en MEGET øm ryg. Mit hovedproblem er muskleturen i især nakke, skuldre og ned langs rygsøjlen. Især lige under skulderbladene er der nogle punkter som er slemme. Men muskelsmerterne - de betyder at jeg nu daglig må slå smerterne ned med et par almindelige håndkøbspiller - og det løser jo ikke det grundlæggende problem. Jeg kan godt arbejde osv, men jeg synes ikke selv jeg er optimal.
Vi er i vort hjem meget opmærksom på rigtige siddestillinger, arbejdsstillinger osv - har også nogle bøger om muskelmessage osv - men ak - når man er nået et stadie som her - har jeg also lidt svært ved at se hvordan jeg kan få problemet løst på lang sigt.
Mit daglige arbejde betyder i princippet at jeg faktisk får mig bevæget en hel del så umiddelbart er det ikke "motion" jeg mangler.
Dette blot til orientering.

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 22-09-04 13:47

½ flaske snaps er 35 cl

mvh
Henning

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-09-04 16:03

kære ghosty,

av av, rygsmerter kan være ulidelige, især fordi det som oftest ender med, at alle de muskler, som prøver at hjælpe til også bliver overbelastede.
min datter er ved at uddanne sig indenfor kinesisk akupuntur.
jeg vil sende hende denne side, så hun kan rådføre sig med sine meget dygtige lærere. min datter er meget hjælpsom og vil tage dette seriøst.
vi krydser fingre.
venlig hilsen
...aasenissum

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 22-09-04 16:52

Jeg har hørt at Ingefær tabletter hjælper. Det har hjulpet min kone. Det skulle være hvis det er i dine led det er værst. De købes billigt i Aldi.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 22-09-04 16:52

Jeg har hørt at Ingefær tabletter hjælper. Det har hjulpet min kone. Det skulle være hvis det er i dine led det er værst. De købes billigt i Aldi.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-09-04 17:22

Hej ghosty
Først og fremmest, hvad arbejder du med?
Dernæst er det vigtigt, at du får konstateret, om dine problemer skyldes slidgigt, eller om det er musklerne der gør knuder p.g.a. overanstrengelse. Evt. forkert brug af ryg/nakkemuskler på dit arbejde.
Slidgigt kan nemlig også medføre øm muskulatur fordi kroppen "bruger" musklerne uhensigtsmæssigt for at kompensere for de gigtangrebne led.
Svømning som du nævner, er godt mod de gener du har.
Normalvis er jeg ikke så stor tilhænger af diverse naturmidler, men der er dog et produkt, som jeg godt vil anbefale.
Det er Aloe Vera's drikkegel, fra Forever Living Products. Det bliver solgt på hjemmebasis, og anbefales til folk med bl.a. fibromyalgi, altså muskel og ledsmerter.
mvh dova

Ingefær som en nævner, skulle være godt hvis det er slidgigt du har.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 22-09-04 17:42

Hej igen. Foreløbig tak for jeres indlæg som jeg værdsætter meget. Jeg arbejder med varierende opgaver - sidder foran EDB`en og udskriver odre, løfter en del kasser - max. vægte 10-15 kg og dog ikke i så stor omfang som tidligere. Arbejder inden for landbrug - dog ikke med dyr.
Personligt tror jeg det er en kombination af tidligere jobs (som har været rimelig hårdkrævende = karriereræs desværre). Har løftet meget, altid løbet stærk på jobbet osv.
Personligt tror jeg det er en kombination af mindre personlige problemer og arbejdsræs, altså også lidt psykisk betonet. Der har i familien været tendenser til arvning af slidgigt, men jeg mener ikke jeg er ramt (endnu) i den retning. Har tidligere været topmotiveret inden for idræt o.l og har virkelig haft en god fysik. I dag er situationen desværre vendt, men selvfølgelig giver jeg ikke op, det er jeg altså for ung til.
Problemerne kort og godt er nok et resultat i det store og hele af overanstrengelser af hele muskulaturen. Har mange ømme punkter i rygpartiet.
Jeg er åben for naturprodukter - jeg har tidligere gode erfaringer (i forbindelse med halsbetændelse) med nogle få produkter inden for det område og disse produkter hjalp!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-09-04 09:35

Hej
Hvis det er noget med gigt er der da også denne forening, der også har en guide til alternativ behandling http://gigtforeningen.dk/
Jeg kendte engang en afspændningspædagog (måske en ide at gå til en sådan) som havde forstuvet foden, hun kom sig hurtigere end normalt fordi hun fandt på at svømme og lave øvelser i vand. Svømning virker opbyggende uden at belaste, og så bliver hele kroppen trænet, sådan at ikke nogen steder efterlades svage og dermed udsatte ved belastende arbejde.
Ved ømme punkter i ryggen (det sætter sig ofte omkring skulderbladene) må massage af flere omgang være hjælpsomt.
En kombination af svømning og massage evt gigtmidler. Måske lidt yoga og sådan et apparat til selv at give rygmassage, til at holde det ved lige når du har fået en behandler til at tage sig af det grove.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-09-04 09:59

Når du har fået behandlet dine problem-områder er en ret genial måde både at holde sig ved lige og få forøget velvære ved at lære og praktisere t´ai chi, der er KUN sunde øvelser, der smører ledene, massere organerne, giver velvære og mere energi, det er balancerende. Jeg har selv udøvet det i 20 år.
qi gong kender jeg ikke så meget til, men ved at det er meget sundt.
Du kan lære om det fra bøger, videoer, dk4 har et program om t´ai chi, og selvfølgelig gå på et hold.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 30-09-04 19:07

Har du nogensinde fået røntgenfotograferet din ryg og nakke???

Svøming i et varmtvandsbassin er langt den bedste motion for din ryg/nakke. Da jeg var indlagt p.g.a. ryggen sidst, blev jeg smidt i varmtvandsbasin hver anden dag. Jeg kunne ikke gå, når jeg skulle derned, men jeg kunne gå hele vejen tilbage til afdelingen, når jeg havde været i det. Så hvis du kan finde et sted, der har det, skulle du tage og prøve.
Glucosalmin er også et godt middel, hvis det er slidgigt (og det vil jeg æde min gamle hat på, at du har). Det kan du få gennem din læge.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 30-09-04 20:45

Hej jernlady. Ja jeg har fået røntgenfotograferet ryg og nakke. Har en lille skævhed på rygsøglen, men kiropraktikeren har tidligere udtalt at det ikke var alvorligt på nogen måde, men ja en lidt "skæv" ryg har jeg da.
Varmtvandbassin lyder interessant.

Jeg vender tilbage senere når jeg har fået prøvet nogle af tipsene af i denne her tråd.

Foreløbig tak til alle!

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 01-10-04 01:18

Hej Ghosty,

Jeg ved ikke om det har din interesse, men jeg har blandt mine kunder netop haft to næsten tilsvarende tilfælde - og de har begge fået lindret deres muskelsmerter.

Derudover har én af mine kunder med slidte diskus i rygsøjlen (slidt skævt p.gr.a. fysiske udfoldelse og let uens benlængde) med heraf følgende muskelkontraktioner i ryggen blevet hjulpet - og tilsyneladende varigt.

Under alle omstændigheder vil jeg gerne lade dig prøve samme behandling - og hvis det ikke hjælper som det har hjulpet de andre inden for 90 dage, får du pengene tilbage.

Kontakt mig på hb@conwise.dk hvis du vil høre nærmere.

Mvh
H

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-10-04 01:29

Hej Ghosty.
Så vil jeg råde dig til at gå i gang med at træne dine rygmuskler op til rene ståltove. Det var sådan min ryg begyndte. Det endte med diagnosen (på dansk): svær skævhed i ryggen, en ekstra bue på ryggen den forkerte vej, en løs hvirvel og svær slidgigt. Nu kan jeg ikke stå op mere. På gode dage kan jeg gå max 20 meter, på dårlig kan jeg slet ikke gå og har kramper i ryg, hofter og rumpen. Meget ofte også i benene og fødderne. Nærmest kronisk hovedpine p.g.a. muskelspændinger.
Så mit inderlige råd er: gør en masse inden det er for sent. Nu TØR kiropraktorerne ikke røre mig mere, da der er en reel risiko for, at jeg bliver lam hvis de gør. Ingen hospitaler vil operere. Det er også for risikabelt, siger de.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 01-10-04 08:45

ForeverLivingProdukt> Tak for tilbuddet. Desværre er jeg meget skeptisk over for behandlersystemet da jeg føler mig økonomisk groft udnyttet af det system. Derfor er jeg meget forsigt over for dit tilbud, men hører gerne nærmere hvad det går ud på. Så forklar venligst............og hvor i landet bor du?

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 01-10-04 08:50

Jernladyen> Har du et forslag til hvordan jeg skal starte "programmet" for genoptræning af muskularturen op?
Jeg kan i øvrigt nem genkende problemet med at nakkemusklerne "trykker" så det giver hovedpine.

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 01-10-04 12:16

ghosty> Du kan få alle de råd herfra du vil have - uden at betale en krone Derudover vil du kunne få lejlighed til at afprøve råd og produkterne med 90 dages ubegrænset returret, hvis det ikke hjælper - altså fuld tilfredshed, eller dine penge tilbage.
Vi bor i hovedstadsområdet, men har tilfredse brugere over hele landet, som vi sender til - nogle af disse endog flere gange om måneden.
Selv om vi begge kan "gemme os" bag vore profilnavne, vil jeg - da jeg godt kan komme til at stille dig nogle personlige spørgsmål, hvor hverken spørgsmål eller svar kan have interesse for en større kreds - foreslå, at du kontakter mig pr. eMail på hb@conwise.dk

Mange venlige hilsner
H

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-10-04 13:54

Hej Ghosty.
Få en henvisning til en fysioterapeut, men pas på, at det er en dygtig en. Der kan du få vist nogle øvelser, du skal gøre flere gange om ugen (helst hver dag). Det bedste ville være, hvis du fik en henvisning til Teddy Øfeldt i Karlslunde, men det kræver jo, du bor på Sjælland. Han er så vidt jeg ved selvlært, men bragende dygtig. Nu har han et kæmpestort center, der er kendt for at være så dygtige, at de kan få folk i kørestole til at gå igen. Eneste minus: det koster over 400 kr pr. gang. Man skal have lægehenvisning. Jeg ventede i 3 år, før der var plads, og så havde jeg ikke råd. Temmelig surt. Men hvis du bare var der ovre en gang eller to og få vist nogle øvelser, ville det jo være en god ting.
Hvis du ikke bryder dig om "fyssere", kan du henvende dig i et motionscenter. Der har de ansatte også god forstand på, hvilke øvelser der styrker rygge/nakken.
Jeg ved ikke, hvor gammel du er nu. Det går jo ikke så stærkt, men alligevel alt for stærkt, med at udvikle en elendig ryg. Jeg var 17, da skævheden blev opdaget, og jeg var knap 40, da ryggen kollapsede fuldstændig.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-10-04 13:55

Hej igen. Nå, jeg havde lige glemt, at du var 46. Men så er det også med at komme igang, for så har du nået den alder, hvor du "smuldrer" lige så langsomt = krymper)
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 01-10-04 21:35

ForeverLivingProdukt> Det er ok, jeg sender dig en mail, men under alle omstændigheder skal du vide at jeg holder forummet ajour såfremt der sker ting og sager som virker utroværdig. Ligeså informerer jeg om produkterne som indgår.

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 01-10-04 21:44

ForeverLivingProdukt> jeg fik flg. fejlmeddelelse da jeg sendte til den oplyste mailadresse som du har angivet:
The original message was received at Fri, 1 Oct 2004 21:29:25 +0200 from mail-in2.inet.tele.dk [194.182.148.151]

----- The following addresses had delivery problems ----- <23180308@besked-robot.dk> (unrecoverable error)

----- Transcript of session follows ----- MAS (gwumail could not rename file): File exists
554 <23180308@besked-robot.dk>... unknown mailer error 1

----- Original message follows -----

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 01-10-04 22:34

Ghost>

Det er beskedrobotten hos TeleDanmark Mobil, som sender dig den fejlmeddelelse, men nu har jeg sendt dig en eMail direkte - så kan vi jo fortsætte dér.

Vi har ingen problemer med hverken vore FLP produkter eller vore kunder, idet vi altid refunderer dem købsprisen, hvis ikke produkterne har den ønskede effekt. Vi har ingen glæde af at have kudner gående utrilfredse rundt - og kunderne har naturligvis ingen glæde af at investere i naturmedicin, der ikke virker - derfor.

. . . . . . den service finder du hverken hos materialisterne eller på apoteket.

Mvh
Henning

Kommentar
Fra : peterjyde

Dato : 17-10-04 13:33

angående ondt i ryg og skuldre og muskler, køb eller lån to bøger den ene heder aldrig mere ondt i ryggen og den anden aldrig mere ondt i nakken

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 17-10-04 14:16

peterjyde>ok jeg ser på dem. Holder fortsat tråden lidt åbent.

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 31-10-04 13:13

hej ghosty da du sikkert ikke er kommet af med din ømme ryg og nakke endnu,vil jeg gerne prøve at give dig et råd. har selv i mange år lidt af ømme muskler samme steder.
de eneste tidspunkter hvor jeg har været smertefri, har været efter skiløb, langrend-
hvor hele muskulaturen i ryg og skuldre bliver brugt i 8 - 14 dage dagl. da vi jo desværre ikke har de muligheder her i landet var det måske en ide at prøve med det nu så pobulære STAVGANG- det er nøjagtig de samme bevægelser som ved skiløb så mon ikke. har desværre ikke mulighed for tiden selv at afprøve. venlig hilsen og god bedring

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 31-10-04 13:22

Hej kammanoerup. Nej jeg er ikke kommet af med dem endnu, men det er heller ikke blevet værre. Er gået i gang med nogle af forslagene herinde. Jeg takker for dit tip.

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 31-10-04 14:47

hej jeanette18
hvad er dit problem? har du også ondt iryg og nakke- er du ghosty? jeg er lidt forvirret
venlig hilsen kammanoerup

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 31-10-04 19:02

Hej kammanoerup. Du behøver skam ikke at være forvirret da min datter og jeg i øjeblikket deler computer sammen p.g.a. at min egen virksomhedscomputer er under ombygning. Da Jeanette er særdeles aktiv på diverse foras og eftersom hun kke gider logge sig ind hver gang, har vi såment aftalt, at hun blot abonnerer på mine spørgsmål her på kandu. Dette resulterer selvfølgelig at det er hendes brugernavn som figurerer.
Kan da egentlig godt se at det selvfølgelig kan forvirre brugerne men på den anden side skader det jo ikke.

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 31-10-04 19:39

tak for forklaringen- bedste hilsner til jer begge

kamma noerup

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 31-10-04 23:27

Jo tak og nu har vi så fået gjort virksomhedscomputeren køreklar til en ny arbejdsuge. Så fra i morgen kan jeg igen få lov til at benytte mit brugernavn ghosty.
Sov godt.

Venlig hilsen
ghosty og jeanette18

Kommentar
Fra : Steethra

Dato : 01-11-04 17:51

Angående FLP så skylder du dig selv at afprøve Hennings forslag. Den garanti han giver er OK.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 01-11-04 21:01

Hej steethra. Jeg synes der har været en flot debat og en del interessante forslag i tråden her, og de vil allesammen blive prøvet af efter behov. Jeg bliver jo nød til at starte med det jeg tror mest på og du kan være helt sikkert på at jeg vender tilbage til foreverlivingprodukt såfremt "kuren" jeg er på - ikke virker. Der vil jo gå lidt tid inden der med sikkerhed kan drages en konklusion om det er kuren som virker eller andre årsager, men foreverlivingproduct står som den næste efter kuren her.

Godkendelse af svar
Fra : ghosty

Dato : 26-11-04 21:13

Kære allesammen. Tak for de mange gode forslag. Jeg lover at vende tilbage med et klart svar så snart jeg kan konstatere at der er sket væsentlige positive forandringer med muskelproblemerne. Værd dog forberedt på at det kan tage lang tid da kurrene jo først skal afprøves. Desværre kan jeg ikke dele point her i forummet.
God weekend til jer!!

Kommentar
Fra : matja

Dato : 27-11-04 01:28

Hej Ghosty
Følte mig lige kaldet til at skrive til dig trods afslutning af dit spørgsmål. Jeg ville foreslå dig at prøve Rosenmetoden, det er en slags kombination af fysisk berøring (=lindring)af muskelspændingerne og psykisk arbejde, så man bliver klar over hvorfor man har spændingerne. Det er nemlig ikke tilfældigt, som du også selv er inde på. Rosenmetoden er fysisk velvære, men også at blive berørt indefra. Alt sammen mens man slapper af på en briks og uden "hokus-pokus"
Check evt. foreningens hjemmeside: www.rosenmetoden.org
Hilsen Matja

Kommentar
Fra : janekirk

Dato : 31-07-08 19:42

En barsk historie Ghosty - her er lidt inspiration til Sol og fysioterapi under palmerne

For at mindske smerter kender jeg een der opholder sig 3 mdr. om vinteren på dette eksotiske genoptræningsresort www.mksol.dk, fri massage og fysioterapi og logi for 7.000 DKK om måneden. Typisk får han 2-3 timers personlige behandling om dagen (massage/afspænding), så suplerer han selv træningen i swimming poolen. Han snorkler også, da der er mange koraler og fisk omkring dernede.