/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
ZOLID TV-kort fra ALDI
Fra : P_K
Vist : 1151 gange
100 point
Dato : 22-09-04 10:32

Hej alle!

Er der nogen, der har en mening om, hvorvidt nedenstående kort er værd at investere i?

http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

(Det er vare nr. 3 i venstre side).

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 22-09-04 10:48

hvis jeg var dig ville jeg hellere købe min nabos tv tuner til 400 kr som har kostet 1200 kr som nyt han bruger det ikke mere mener du kan finde det inde på www.dba.dk

http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp?RubrikId=25290&Fritekst=tv+kort&Medbillede=0&AntalDage=0&Querytype=0&KortSogRad=0&KortSogY=0&KortSogX=0&kortsogNavn=0&radX=0&radY=0&RegionId=0&Forhandler=0&FavoritNavn=&SoegningId=0&SektionId=0&PrisTil=9999999&PrisFra=0

der er oxo billede at det

Bare kopiere dette link og sæt ind ind i adresse menuen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-09-04 13:14

Kommer an på hvad du vil bruge det til! At den kan optage i mpeg4 er klart en fordel, da det så ikke fylder så meget på harddisken. og philips tvchips har generelt et godt ry!

Kommentar
Fra : P_K

Dato : 22-09-04 13:43

Det skal bruges til at optage fjernsynsprogrammer og spille videobånd over på harddisk med henblik på, at de skal lægges ned på en DVD. Hvor meget mindre fylder mpeg4 i forhold til mpeg2? Hvordan er kvalitetsforskellen? Er der nogle, der kan anbefale andre kort med mpeg4 til en fornuftig pris? Kan mpeg4 afspilles i en almindelig DVD-afspiller?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-09-04 14:02

Det burde kortet osse være velegnet til.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-09-04 14:08

mpeg4 kan ikke spilles på en almindelig dvd afspiller, med mindre den er beregnet til divx/mpeg4!
Hvor meget det kan komprimeres er jo op til dig selv, men det kan komprimeres meget i forhold til de andre formater uden nævnlig kvalitetstab!
Mit tvkort kan kun tage mpeg2, så det med de andre mpeg 4 kort kan jeg ikke svare på. Men generelt ligger de nok i et dyrere leje for et tilsvarende kort! Det kan du jo prøve at checke selv inde på www.edbpriser.dk

Kommentar
Fra : P_K

Dato : 22-09-04 14:15

Såvidt jeg kan overskue anvender DivX mpeg4-algoritmen. Vil det sige, at jeg med dette kort kan realtime-komprimere TV-udsendelserne i DivX-format?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 22-09-04 14:55

Ja det vil jeg mene du kan!

Godkendelse af svar
Fra : P_K

Dato : 30-09-04 13:44

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : jacobjuulpedersen

Dato : 03-10-04 09:49

Tja

jeg har købt det og umiddelbart virker det somom man får meget for pengene, der er de stik på kortet som der skal være, men selve driver installeringen har ikke været en sucess. Til trods for at jeg har fulgt vejledningen 100% er det ikke lykkedes mig at få skidtet til at fungere. Under installeringen af WDM Driveren får jeg en fejl om at den "failed" og det er det! Supportsiten http://www.unisupport.net/ er en kummerlig affære, som levere support af hidtil uset dårlig grad, jeg forventer at såfremt jeg ringer vil jeg kun blive skuffet.

Det er ikke muligt for mig at få WDM driveren ind uanset HVAD hvilken fremgangsmåde jeg benytter.

Til orientering er jeg dagligt beskæftiget med installering, vedligehold, support og drift af ca. 100 computere fordelt på 3 firmaer med ialt 8 lokationer over DK / Tyskland.

Mit råd: brug hellere 300 kr mere og få noget kram !

Grunden til jeg købte det var at den understøttede "Wakeup And Record from hibernate" via timer..

Kommentar
Fra : P_K

Dato : 03-10-04 11:23

Tak, det tror jeg så, jeg vil gøre! Da jeg kom ned i ALDI kl. 13 samme dag, som det blev sat på udsalg, havde de nemlig ikke flere! Bare lige for nysgerrighedens skyld: Hvor stor en opløsning kan det klare?