/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
yamaha.gilera.piaggio
Fra : kasperhb
Vist : 506 gange
53 point
Dato : 21-09-04 17:13

jeg skal til at anskaffe mig en 30 scooter og jeg har 14000 kr at gøre godt med. jeg havde først kigget på en cpi oliver men så læste jeg nogle af jeres anbefalinger på at det var en lorte maskine.jeg kan godt lide designet på gilera,stalker men mit spørgsmål er hvad kan bedst betale sig at købe hvis den skal køre ca 45-60kmt og køre til og fra arbejde 30km hver dag.håber i kan hjælpe mig. på forhånd tak

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-09-04 18:33

Gilera Stalker
Hvorfor: Fordi den med ringen fjernet ved varioen, og en udstødning der ligner en orginal, kører 70km/t
Og kan fåes med udstødning og levering mm til de penge.
Og er en bobstærk (En af de bedste og slidstærkeste motorer) og meget pålidelig.
Er rimelig pæn/sej.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hansp

Dato : 21-09-04 20:23

jeg har en piaiggo NRG den er i samme stil som stalker og jeg har haft den fra ny og kan godt sige at den kører og kører bare den har kørt 26000km uden problemer Å JEG KAN KUN ANBEFALE EN STALKER

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 53 point
Dato : 22-09-04 06:30

Når du skal køre så meget som du skal, vil jeg klart anbefale at du får fat i en piaggio, gilera eller vespa scooter, da disse er udstyret med en rigtig holdbar og slidstærk motor, så er det egentligt ligemeget hvilken model du vælger, du skal bare tage den du sidder bedst på og som du bedst kan li udseendet på...

Kommentar
Fra : kasperhb

Dato : 27-09-04 15:03

tak for de gode oplysninger. hvad skal jeg gøre hvis jeg vil have gilera starker til at køre det den er lavet til at køre altså uden ned droslinger

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-09-04 15:22

Der sidder 2 ringe i 30 modellen og en ring i 45 modellen, som skal fjernes, ved varioen.
(Ved nogle modeller er der kun en ring på 30 modellen)
Udstødningsrøret bør udskiftes til en størrer, der kan ligne en orginal.(Fåes flere modeller)
Der sidder en rund messingplade, med flere huller i, i karburatorens indsugning, den skal også fjernes.
Så skal den have en størrer dyse i karburatoren, det skal være omkring størrelse 76-80.
Når det er lavet, kører den 70km/t. (Viser 75-80 på speedometer)
NB: Det er en god motor, hvor krumtappen ikke behøver at blive skiftet, selv med meget store tun, da den er meget solid.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-09-04 15:26

Hvis du køber en helt ny, så aftal med forhandleren, at han fjerner begrænsningerne, og sætter en anden udstødning (aftalt type) på, hans garanti dækker stadig, (Det gør den ikke hvis du selv roder med det) sådan fik jeg det gjort.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 27-09-04 21:12

Palle > Måske du lige skulle nævne at krumtappen altså ikke holder hvis du skal op i virkeligt hypertuning, bare for at der ikke kommer en skuffet Kasper en dag med en bollet motor :)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-09-04 22:52

Hypertuning, Kasper starter nok ikke lige med konkurrenceræs, han vil kun køre: 45-60kmt (21-09-04 17:13)
Men det er da klart, hvis han vil lægge 20000kr oveni, så kan vi nok sammensætte lidt halvhurtigt til ham.
For at gøre dig lidt forvirret, en anden god scooter er også Honda SFX
Sonic regnes for noget af det sejeste/smarteste, men det er jo også et spørgsmål om at få en solid scooter for få penge, og så regner jeg stadig med Gilera.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-09-04 07:13

Hmm... Havde jeg lige overset... Det er næsten syndt at købe en scooter med gilera/piaggio motor uden at hybertune den!

En SFX er en lækker maskine! Men motoren er ikke lige så holdbar som gilera/piaggios... Men altså den kan jo sagtens holde til dine forholdsvis små behover...

Kommentar
Fra : kasperhb

Dato : 05-11-04 14:37

mange tak for oplysningerne. nu har jeg købt en starker og jeg er meget tilfreds med den ind til vidre. det er så den nye model som jeg har købt.der er vel ikke nogen forskæl på motoren med hensyn til neddroslingerne ? ellers mange tak for de gode svar vh kasper

Godkendelse af svar
Fra : kasperhb

Dato : 05-11-04 14:45

Tak for svaret Jon.