/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Onboard grafikkort
Fra : cv1
Vist : 667 gange
52 point
Dato : 21-09-04 11:00

Hej alle

Jeg har et grafikkkort ved navn VIA unichrome KM400 som er en del at mit motherboard; K7VM4 fra Aserock. Er der nogen der ved hvad det cirka "svare" til i fht de "smarte" grafikkort så som Geforce, Nvidea ect. Er i tvivl om jeg kan køre det nye Sims 2?
På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-04 11:12

Du kan downloade/installere Everest og finde oplysninger om din hardware der.
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1

Kommentar
Fra : cv1

Dato : 21-09-04 11:15

Hej Bjarne

Øhh.. hvad kn jeg bruge det til? Ved godt hvad jeg har og ved det virker som det skal, kan det der Everest fortælle mig hvad mit grafikkort "svarer" til?
Christel

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 21-09-04 11:26

Installere spillet og find ud af det.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 62 point
Dato : 21-09-04 11:30

Det kan fortælle dig hvad dit grafikkort indeholder.
Prøv at klikke på linket - klik på screenshots i menuen til venstre, klik på de screenshots der vises, så kan du se hvad det er for oplysninger du kan få.
De grafikkort der ligger onboard er ikke ligefrem nogen alle kender så det er en god måde at få oplysninger. Det du angiver er navnet på det chipset som det er opbygget på.
Du kan også downloade Fresh Diagnose hvor du kan lave en benchmark og få en sammenligning med andre.
http://www.freshdevices.com
Det er gratis programmer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-04 11:38

cv1 du skriver godt nok, at du ved hvad du har, men det er jo et S3 grafikkort du har
S3 Graphics integrated UniChrome™ 2D/3D graphics core with MPEG-2 acceleration and DuoView™ technology

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-09-04 15:05

Tvivler på du kan køre sims 2 ordenligt med et S3 kort. Sims 2 kræver at dit grafikkort understøtter directx 9 og det gør det kort du har mig bekendt ikke!

Godkendelse af svar
Fra : cv1

Dato : 21-09-04 20:42

Hej BjarneD.

Jeg vil prøve det du foreslår, tak for hjælpen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-04 20:51

Du kan få meget fornøjelse af Fresh Diagnose, men det vil ikke fortælle dig om du kan køre specifikke spil. Du kan sammenligne dit med andre kendte grafikkort og dermed få en fornemmelse af hvor godt det er.
Hvis der er en AGP slot på bundkortet (normalt) så vil du kunne deaktivere onboard kortet i BIOS og montere et andet og bedre grafikkort.
Det kan vi jo vende tilbage til hvis det bliver aktuelt.
De fleste onboard kort er ikke velegnede til større spil.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : cv1

Dato : 22-09-04 09:58

1000 Tak BjarneD
Du er altså bare en guttermand