/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Antenneproblem: Nokia 6210
Fra : Simmaster
Vist : 589 gange
40 point
Dato : 20-09-04 19:48

Hej...
Jeg ville bare lige høre om der er nogle der ved hvad jeg skal gøre, jeg har lige fået en Nokia
6210, den er ikke simlåst på nogen måde, men når jeg putter mit simkort i og tænder, får jeg intet signal. Dvs, jeg kan se alt hvad jeg har på mit kort, men operatør navnet kommer ikke frem på displayet og jeg får ikke så meget som en streg på status for signalet.
Er det måske en reperation der skal til, og hvad prisleje ligger det i, hvis det er det det handler om.

Mvh Jacob

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 20-09-04 19:51

Du er stensikker på det ikke er fordi abonnementet på dit simkort er udløbet? - Det kunne godt se sådan ud nemlig :)

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 20-09-04 19:56

Ja, det er jeg stensikker på, jeg bruger det simkort lige nu, bare i en anden telefon.

Accepteret svar
Fra : joniaya

Modtaget 40 point
Dato : 20-09-04 20:04

ja, så er sandsynligheden for at det er antennen jo noget større. Spørgsmålet er om det blot er selve antennen det er galt med, for den er nok ikke mere end en hund eller 2 dyr at købe sig til. Men hvis det er noget helt andet, så kan jeg ikke helt give dig et bud på prisen.

Du kan evt. lure her:

http://www.danskunlock.dk/reparation.htm

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-09-04 20:09

Har du prøvet telefonen med et andet simkort, fra en anden operatør?

Kontroller evt. om operatørvalget i telefonen er sat til automatisk eller manuelt, det skal være sat ti lautomatisk

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 20-09-04 20:13

Det er sat til automatisk operatørvalg. der er prøvet med 2 simkort. CBB og Orange. samme resultat begge gange

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-09-04 20:20

Så er det jo nok antennen

Kommentar
Fra : O.B

Dato : 20-09-04 21:09

du kan prøve at ligge et nyt soft i det kan være det

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-09-04 21:22

Det er mit indtryk, at antennen i en 6210 er elendig. Min går aldrig højere end tre streger. Hvis du bor i et "radiobølgehul", er det ikke sikkert, den kan fange det. (synes i øvrigt, det er elendig tlf.. Min gamle Nokia 3310 var bedre.)
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-11-04 05:11

Har du fået løst det så husk at luk spørgsmålet

Godkendelse af svar
Fra : Simmaster

Dato : 15-01-06 23:50

Tak for svaret joniaya.

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 19-01-06 09:31

1½ år efter blev det lukket :D