/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Weight Watchers pointsystem
Fra : rosekamp
Vist : 32593 gange
100 point
Dato : 19-09-04 17:53

Hej -

Nogen må da for pokker ville ud med, hvordan deres pointsystem virker? Jeg har 2 små børn og absolut ikke overskud i budgettet, hverken økonomisk eller tidsmæssigt til at gå til deres møder.

Rosekamp

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 110 point
Dato : 19-09-04 18:32

Hejsa

Det er ikke nemt at få deres pointsystem, men du behøves det heller ikke for at tabe dig.

Kig på denne sige hvor rigtig mange har tabt sig, og det er 100% gratis.

http://slankigen.webbyen.dk

mvh
Henning

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 19-09-04 20:41

Hej Henning

Jeg har nu tilmeldt mig på venteliste. Derfor kunne jeg alligevel godt tænke mig ovenstående.

Jeg har også fulgt Ude & Hjemmes "Kontokuren" og synes den var vældig god (og også effektiv) Desværre har jeg kun en enkelt af deres bøger og de kan ikke hjælpe mig med at regne pointene ud til den (har haft skrevet til Lone Viggers der er deres "slankeekspert") - mærkeligt ikke? At de ikke har formelen til deres egen kur!

Kommentar
Fra : Iboga

Dato : 15-10-04 20:00

Hej Rosekamp.

Jeg er selv med i WW og har været meget glad for det. Min økonomi har heller aldrig været stor til, det men det kan lade sig gøre.
Indmeldning koster 150kr på tilbud (normalpris 185kr)
Du får en alletiders pointbog som giver points for de gense madvarer, samt et vægt skema, mm.
Der ud over kan man købe en lommeregner for 199,- hvor du bare kan taste alt ind og får points ud af det. Og jeg kan klart anbefale den.
Ang indmeldning osv, kan du jo ønske dig, og så spare op til lommeregneren.
Og der hvor jeg gik var der faktisk flere der tog sine børn med. Og er der ikke en sød veninde der kan kigge efter dine børn mens du er væk og evt har sørget for mad til når du kommer hjem?

Dette link er det eneste på nettet omkring ww pointsystem jeg har kunne finde:
http://www.kochbuchonline.info/diaet.html

Og hvis du mangler en oversætter : http://babelfish.altavista.com/

Håber du kan bruge noget af det.

i wish you the very best!

- Iboga

Kommentar
Fra : 79tretten

Dato : 31-10-04 14:09

Point-system til Weight Watchers.
Jeg har selv købt det for 3 år siden.(1100,00 kr) Jeg havde heller ikke råd, men ville prøve. Jeg tabte 23 kg.
Det er bare godt.
Systemet kan jeg ikke skrive, da det fylder en hel bog.
Ugebladet hjemmet, har en masse om det, da de gennem meget lang tid havde kuren i deres blad.
Prøv at kontakte dem, og hør om de vil sende det til dig.

Kommentar
Fra : 79tretten

Dato : 31-10-04 14:20

Til point system til W.W.
Hvis der en noget specielt fra bogen du vil vide, vil jeg gerne slå det op.Men det er bedst at have det hele.
Når man køber kuren, følger der en speciel lommeregner med,til at indtaste de point man har brugt.Så kan man hele tiden følge med i, hvad man kan tillade sig.
Men ring til ugebladet "Hjemmet" så de kan sende grundreglerne, det skal de vel ikke have penge for.(måske portoen)
venlig hilsen 79tretten

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 06-11-04 19:45

Hejsa.

Prøv disse sider:

www.ww-mus.dk
http://kom.jubii.dk/debat/showthread.php?s=27b124a93cb9ce9880390de7a0f89d5f&threadid=109484 (læs hele debatten)

Håber du kan bruge dem??

Kommentar
Fra : Trolley

Dato : 10-11-04 12:03

Hej
Er der nogen som har nogle god og nemme madopskrifter, hvor poinene er specificeret ud. Det må gerne være opskrifter, hvor man ikke skal ud at købe altmulig ekstra, men hvor man kan bruge de kryderier man somregel lige har for hånden.

Kommentar
Fra : Trolley

Dato : 10-11-04 12:05

Jeg har nogle af disse har pulversupper, som faktisk er rare at tage med på arbejdet til sin frokost, men hvordan finder jeg ud af hvormange point et brev svarer til. Findes der en formel jeg kan bruge??

Kommentar
Fra : Iboga

Dato : 10-11-04 13:43

Hey Trolley.

Jeg kan ikke give dig formelen, men hvis du oplyser mig hvilke mærke og smag kan jeg finde pt tallet til dig i min bog. Du kan også give mig oplysninger om kcal + fedt pr 100gr på et produkt og så kan jeg regnede det ud for dig via den specielle lommeregner jeg har købt via WW, hvor formellen er indkodet.

Men her er et par stykker til at starte på:
Knorr koppen; Tomat = 1 pt, Asparges = 1,5 pt & Minestrone = 1,5 pt.

Venligst
- Iboga

Kommentar
Fra : Trolley

Dato : 12-11-04 09:28

Kære Iboga
Det var rigtig fint. Det er lige præcis de små poser fra knor jeg har.
Derudover har jeg også et brev fra Magi: Tomatsuppe med pasta - pr. 100 gr.
kcal. 65, fedt 1,2 g; Kunne du hjælpe mig med at regne point ud for mig. Tusind tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Iboga

Dato : 12-11-04 14:24

Hej igen Trolly.

Jamen godt at høre at det var noget du kan bruge.. :)
Hvis du spiser 100 gr Magi tomatsuppe, så bliver det 1 pt.

:)
_ Iboga

Kommentar
Fra : Trolley

Dato : 16-11-04 08:36

Jeg kæmper en kamp, men det godt nok hårdt.
Jeg skal "kun" tabe 10-12 kg, men og levet for "19 point"
Hvordan overlever man det????
Hilsen Trolley
snøft!!

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 18-11-04 09:53

Tak for linket majbritt05, så ved jeg hvor mange point jeg må få. Desværre løser det ikke rigtig mit problem. Jeg mangler stadig formlen så jeg kan lave mine egne retter.

Kommentar
Fra : Iboga

Dato : 19-11-04 09:53

Hej Trolley.

Det er en hård kamp men det er det helle værd!! Og det er vigtigt at huske.
19 pt?? Hmm.. det antal har de ikke.. Nu vil jeg ikke være uhøflig og spørge om din vægt, men her er opdelingen:
90-80 kg = 22 pt om dagen, 80-70 kg = 20 pt om dagen, og 70-60 kg = 18 pt om dagen.
3 gode råd...
1: Drik vand.
2: Spis min 4 gange om dagen, helst 6.
3: Er du sulten, spis grøntsager, de giver ikke pt.

Håber det hjælper lidt.

- Iboga

Kommentar
Fra : tabby69

Dato : 21-11-04 18:44

Weight Watchers pointsystem
Se under denne link:

http://www.ww-recipe.com/weight_watchers_point_system.htm

Hilsen
Tabby69

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 22-11-04 17:23

jeg har hørt denne formel:

kcal pr. 100g / 60 + fedt pr. 100g /9 = antal point

Kommentar
Fra : iska

Dato : 26-11-04 19:32

(Fedt * 0,11)+(kcal * 0,0165) = Antal point pr. 100 gram.

Herefter kan der divideres med 100 og ganges med antal gram.

Kommentar
Fra : tabby69

Dato : 26-11-04 20:45

Hej
Den korreke formel er stadig som følger:
Kcal / 50 + Fedt/12 - Fiber /5
Der kan kun fratrækkes de første 4 gr. fiber.
Se den link:
http://www.ww-recipe.com/weight_watchers_point_system.htm

Kommentar
Fra : iska

Dato : 28-11-04 14:59

Hvis jeg prøver 3 ovennævnte formler på f.eks. havregryn (349 kcal pr. 100 gram, 7 gram fedt pr. 100 gram og 4 gram fiber pr. 100 gram) giver alle formler det samme resultat = 2 (afrundet) point pr. 30 gram, hvilket stemmer med materialet fra WW.

Jeg bruger ind imellem beregneren fra denne side ( i bunden af siden) http://www.kochbuchonline.info/diaet.html

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 10-12-05 20:51

Tak for svaret henningborchert.