/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Acrobat Reader - opstart
Fra : BerndJ
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 18-09-04 17:09

Acrobat Reader (vers.6.0.1. dansk) er umådelig længe om at starte op / være klar til læsning af pdf-filen. Kan denne lange ventetid afkortes, og i givet fald, hvordan? (Har Win xp prof, som, ligesom alle andre programmer, starter rimelig hurtig op hos mig).

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 18-09-04 17:22

hmm, hvis der kun er acrobat er der ingen grund til af formatere, prøv at re-install acrobat i stedet.

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 18-09-04 17:31

kommer også an på hvilken maskine du har..... Adobe kan godt virke ret tung på ældre PCèr

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 18-09-04 17:31

"Problemet" (som måske er et luksus-problem??) har stået på lige siden jeg har installeret programmet første gang, og den foreslåede re-installering har ikke hjulpet - desværre.
For at præcisere: det går ok med at læse og bladre i pdf-filerne når de først er åbne, også når det er flere dokumenter åben på samme tid. Det går også fint med at lukke acrobat. MEN: når jeg klikke på en pdf-fil (ligegyldigt om den ligger på en Internet-side eller er placeret i Stifinderen), så tager det LANG tid at ÅBNE acrobat-reader - selve filen er dernæst omgående tilgængelig. (Håber at det lykkes mig at udtrykke mig forståelig / beskrive "problemet" præcis!).

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 110 point
Dato : 18-09-04 17:46

Du finder frem til mappen med programmet (programmer\adobe\reader)

Så går du ind i mappen med plug ins, i denne mappe opretter du en ny mappe med navnet gem eller lignende, derefter tager du alle filer af typen .api undtagen eBook.api, EWH32.api og search.api og flytter over i den nye mappe.

Nu starter programmet hurtigere og hvis du får brug for en af de andre plug ins ved du hvor du kan finde dm

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 18-09-04 17:53

ellers, kan det være fordi det er en bug i den nye version der skal rettes.

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 18-09-04 18:10

Tak for svaret Better_Performance - godt gået - mange tak - der er tydelig forskel!!!