/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Lavt Id I Emule!!
Fra : Jrod
Vist : 1459 gange
100 point
Dato : 18-09-04 12:50

Hej Med jer Eksperter..

Jeg har et lille problem med min emule som jeg nu har prøvet at løse selv, men uden held..

Problemet går ud på at når jeg åbner min Emule og forbinder til en server så får jeg "Lavt-Id" og det gør jeg hver gang.. Det er så vidt jeg ved noget med at jeg skal åbne nogle porte et eller andet sted, har jeg læst mig frem til, men hvor ved jeg ikke og hvordan ved jeg slet ikke..

Jeg har en "ZyXEL Prestige 650 series" Router og har forbindelse hos Cybercity.

Hvis nogen kender til mit problem og kan hjælpe mig så ville jeg blive utrolig glad..

På forhånd tak. Jrod.

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 18-09-04 13:04

Slå windows indbyggede firewall fra
Åben eller forward de nødvendige porte i din router (i emule er det vist nok 4661-4662)
Jeg kan ikke sige hvordan du skal åbne portene med din router, idet det er forskelligt fra router til router.
Men ellers så prøv at stil din router til DMZ dette åbner for alle porte og gør dig MEGET synlig, så kan du i første omgang se om det er et firewall problem

Kaos

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 18-09-04 14:29

Har slået windows firewall fra..

Det hjalp ikke noget.

synes jeg har prøvet at åbne nogle porte i min router, men er ikke sikker på at det er rigtigt det jeg gør, For det virker ikke.

Det med at stille min router til DMZ har jeg vist ikke mulighed for inde i min router opsætning.. Kan ihvertfald ikke finde nogen steder hvor der står DMZ

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 18-09-04 14:29

Så jeg er stadig på bar bund...

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 18-09-04 15:38
Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 18-09-04 16:31

Prøv at kigge her:
http://www.emuleguides.dk/

Kaos

By the way, DMZ står for demilitarized zone og jeg kender ingen routere der ikke har denne funktion i en eller anden form

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 18-09-04 19:36

Du har sikkert 100% ret Kaos .. men nu er jeg ikke lige den helt store computer haj og ved sgu ikke så meget om det hele.. Så jeg prøver mig lidt frem igen..

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 18-09-04 21:07

Har søgt lidt videre og fundet din router
Gå ind på:
http://emulehelp.emuleguides.dk/index.php?page=zyxel
der er en detaljeret vejledning til opsætning af din router i forhold til emule - så burde det funke

Generelt gode æsel sider:
http://www.emulehelp.tk/
http://www.emule-help.com
http://www.emuleguides.dk/

held og lykke
Kaos

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-09-04 22:10

Prøv nu det link hos cybercity jeg sendte. Det omhandler jo netop emule og routeren!

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 19-09-04 00:31

Hej Tedd

Er lige kommet tilbage fra middag hos de grå og læste så hjælpefilen fra cybercity igennem.. Og den er jo bare helt kanon go..

Det hele virker nu og mit Høje Id Brager igenem.. *s* Så jeg er en meget glad mand nu. Tusin tak for hjælpen Tedd.

Til Kaos, er sikker på at din løsning også havde virket, så tusind tak for ulejligheden.

Mvh Jrod

Godkendelse af svar
Fra : Jrod

Dato : 19-09-04 00:32

Tak for svaret tedd.