/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
katte på biltag :-((
Fra : karin42
Vist : 2113 gange
50 point
Dato : 17-09-04 20:12

Mit spørgsmål går i al enkelhed ud på ........ hvordan søren får man de for..... katte til at holde sig nede fra vores biltag ! vi har hængt plasticstrimler op og troede egentlig at de holdt sig væk , men her idag sad der nok så nydelig naboens kat på kølerhjelmen og det blir' vi sure over ( men vil ikke ødelægge et godt forhold til naboen ) hvem har et brugbart råd ? hilsen fru nielsen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-09-04 20:18

Nogen påstår at hvis man sætter en tøjbamse el.lign. på bilen, gider katten ikke være der fordi pladsen er optaget. Det tror jeg så ikke på, og bamse blæser sikkert også bare af.
Men hvis I kan snige jer til at se når katten hopper derop, er det bedste middel et velrettet sprøjt med en vandpistol.
En anden ting til "beroligelse": Jeg ved godt, at det er møgirriterende at få bilen svinet til af beskidte kattepoter, men bilen bliver ikke ridset af det. Det gør den først i det øjeblik katten bliver forskrækket fordi man vil jage den væk.
Et forslag er, at putte en lille dråbe hjortetakolie på taget af bilen. Det er der ingen dyr der kan lide, og jeg tror ikke I selv kan lugte det når I kører i den.
mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-09-04 20:19

Sprøjt vand på katten ved hjælp af en supervandpistol eller hvad du har ved hånden. Hverken katten eller bilen skulle tage skade.
http://www.vorupdyrehospital.dk/nabo.htm

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 60 point
Dato : 17-09-04 20:58

Til Karin42

Jeg har selv for et par år siden haft problemet. Jeg prøvede alt hjortetaksolie (bentjære). Det må du iøvrigt ALDRIG dryppe direkte på lakken. Dette vil give et sort plet, som arbejder sig ned i lakken og som du aldrig får af igen. Naftalin blandet med svovlpulver (Leth's råd). Intet hjalp, og jeg kunne ikke selv holde ud af at være i min carport/indkørsel. Der stank simpelthen, men det var katten åbenbart ligeglad med.
Så fik jeg en ide, som hjalp. Jeg købte, i et byggemarked, sådan et net man bruger til at spænde over frugttræer og frugtbuske. Det spændte jeg op, inden i carporten med snore, så det nogenlunde fik bilens facon. Dvs. lidt højere end bilen, så jeg kunne køre ind og ud, uden at røre nettet. Det hjalp. Siden jeg gjorde dette, har jeg ikke haft katte på min bil. Genboen synes godt nok det var en sjov SKULPTUR jeg havde lavet i min carport, men da jeg fortalte ham hvorfor, kunne han godt forstå det. Han har senere selv brugt mit råd.

mvh
Frank
Jeg håber du kan forstå min forklaring. Ellers må du skrive igen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-04 22:20

Garfield elsker biler, så simpelt er det! Ellers brug Franks forslag! Eller anskaf en hund til at holde vagt foran bilen! Tror ikke der findes ret meget, der kan holde katte væk fra ens ejendom! Og de er nu osse søde

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 18-09-04 01:56

Bjarne D og Dova har ret et velrettet skud med en vandpistol skader hverken bil eller kat, men katten kan godt huske det. Har med held brugt rådet da en stor hankat troede at mine kattelemme var fri adgang til "Katte-tag-selv-bord", hvilket til en vis grad kunne gå, men at den samtidig jagtede mine katte i deres eget hjem
Held og lykke - hilsen Ripley

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 18-09-04 08:06

Tak for svaret Franksp.
    Det må jeg sige - tak for det frank - så må vi igang med at spænde net ud ja de naboer kan godt være nysgerrige , men måske vil de gi' en skærv til arrangementet . rigtig god weekend . Karin.
)