/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Er min mobilos varm?
Fra : joppes
Vist : 572 gange
20 point
Dato : 17-09-04 20:02

Hej er der ikke et sted på nettet man kan se om den mobiltelefon jeg har købt er hælervare.
Det er en siemens C60 og den var ikke sim låst, jeg købtet den for 200 kr med lader til.

Hilsen Joppes

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 17-09-04 20:07

du har vel ikk købt noget uden kvittering..? og hvis han ikk havde en.. kunne du få ham til at skrive en selv med IMEI nummeret på..

Kommentar
Fra : m_ytz

Dato : 17-09-04 20:17

Tror du selv på at tlf firmaerne ligge alle de imei nr op på de tlf der bliver stålet i verden? *LOL* Køb aldrig noget brugt uden kvitt!!

Kommentar
Fra : joppes

Dato : 17-09-04 20:18

jo det er uden kvittering og jeg stolede såmænd også på hende men det er sgu da lidt pinlig hvis jeg skal købe en ny telefon i en butik og de så finde ud af at det er hælervare de får i bytte.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-09-04 21:04
Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 20 point
Dato : 17-09-04 23:12

Teleselskaberne eller politiet kan fortælle om det er en stjålet mobil du er blevet ejer af.
Jeg kan ikke finde noget på nettet, hvor man selv kan undersøge om det er stjålet. I alt fald ikke noget i Danmark.
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/news.php?visSide=688

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 17-09-04 23:59

De udsender automatisk et signal indeholdende et nummer (tror nok det er IMEI nummeret ) og de kan dermed spore stjålne moboltelefoner.... Så hvis du har brugt den i længere tid er den nok ikke "varm"

Godkendelse af svar
Fra : joppes

Dato : 18-09-04 08:29

Tak for at du gad bruger lidt tid på at hjælpe mig jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-09-04 08:43

Det er helt iorden.
Jeg siger også tak

mvh
jakjoe