/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Hvad betyder det engelske udtryk 'Sweet ~
Fra : frkfriis02
Vist : 1259 gange
100 point
Dato : 16-09-04 16:15

Jeg kunne ikke lige finde en oplagt gruppe, så det bliver her:

Hvad betyder det engelske udtryk 'Sweet nja' eller evt. 'Sweet njah'

mvh Anne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-09-04 16:19

Hvor har du hørt det, og er du sikker på stavemåden.
Det ligner ikke noget engelsk jeg nogensinde har hørt.
mvh dova

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 16-09-04 18:00

Hejsa. Ja, jeg tror bestemt, du skal kontrollere stavemåden igen. Det er med garanti ikke engelsk det sidste ord! M.v.h. Ulle

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-09-04 18:03

Det kunne være noget IndoEngelsk slang! men fortæl lige hvor du har hørt det og i hvilken sammenhæng?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-09-04 19:10

Forslag til en anden stavemåde: Sweeten Ya.
Ya er slang for ordet You.
Og hvad betyder så det. Ja det afhænger lidt af hvilken sammenhæng du har taget det fra.
Så prøv at kom med den sætning det er pillet ud af.
mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-09-04 19:11

Kunne det være en forkortelse af: "Sweet nothing" som bla.a. Brenda Lee synger om.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-09-04 19:13

Jeg tror dova har ret i Sweeten Ya.

Kommentar
Fra : frkfriis02

Dato : 19-09-04 17:46

Hej,
tak for gode forslag, men jeg tror ikke nogen af Jer har ret.
Det blev sagt af en irsk musiker til en gruppe andre musikere, der sad og spillede.
Hun sagde "There's a sweet nja to it" ( 'it' henførte til musikken)
Vi forstod det som overordenlig positiv kommentar til musikken

Det er uden tvivl slang/talesprog , - ligesom midaza er Cork slang for 'fortræffeligt, brilliant'

Kommentar
Fra : frkfriis02

Dato : 19-09-04 17:50

Hej,
tak for gode forslag, men jeg tror ikke nogen af Jer har ret.
Det blev sagt af en irsk musiker til en gruppe andre musikere, der sad og spillede.
Hun sagde "There's a sweet nja to it" ( 'it' henførte til musikken)
Vi forstod det som overordenlig positiv kommentar til musikken

Det er uden tvivl slang/talesprog , - ligesom midaza er Cork slang for 'fortræffeligt, brilliant'

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 100 point
Dato : 29-12-04 17:40

Kære Frk. Friis 02

Selvom du ikke synes at du har fået det helt korrekte svar herfra, bør du alligevel lukke spørgsmålet.

Det gør du ved at trykke på "Accepter som svar", der står til højre over den kommentar du synes har været dig til størst hjælp. Du får så lejlighed til at sende en bemærkning til svareren. Spørgsmålet lukkes og de af dig udlovede point bliver udløst. Venlig hilsen Arne Jakobsen

De point du har udlovet, ER allerede tabt for dig for evigt, så du skylder de der har prøvet at hjælpe dig, også at uddele præmien. Arne

Godkendelse af svar
Fra : frkfriis02

Dato : 01-03-05 13:56

Det staves 'Sweet Nyaa' og betyder 'sweet tone', 'sweet lift to the music' etc
Det er et dialektudtryk fra området i County Sligo og County Cavan.