/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Billigt til Rom.
Fra : creamygirl
Vist : 998 gange
50 point
Dato : 15-09-04 18:03

Point til den, som finder den billigste rejse med ophold i 14 dage til Rom
Datoen et sted mellem 4 Oktober og tre uger frem..

//Creamy

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-04 18:11

Op med tommelfingeren, og når du kommer til Rom, søger du ind som novice på et nonnekloster!
Du dropper det så efter 14 dage, og så er det bare op med tomlen igen og hjem! Kan næppe gøres billigere!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-09-04 18:15

hehe Tedd, nu er det ikke mig der skal afsted, men derimod en god ven, som jeg ved ikke er til den rejseform

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-04 18:18

Ok Troede bare du ville ha den billigste!

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 15-09-04 18:34

Find en flyrejse hos et eller andet billigt flyselskab, sterling, ryan osv.. og find et billigt hotel eller vandrehjem på http://www.venere.com/en/reservation/italy/latium/rome/hotels/3425/

Er lige kommet hjem fra en tur med klassen til Rom i en uge - vi kørte i bus, hvilket tager ca. 30 timer hver vej med sovebus. Det går fint når man kender alle dem der er med, men med 50 fremmede underlige mennesker i en sovebus med 2 cm benplads, kan det sikkert godt blive lidt trivielt i længden...

Accepteret svar
Fra : Karl_Smart

Modtaget 60 point
Dato : 15-09-04 18:52

www.rom-guide.dk finder du også en utrolig masse info om Rom. Her er et link til deres rejseplanlægningssektion: http://www.rom-guide.dk/rejseorientering_side.htm

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-09-04 19:08

Karl_smart--> Tak for dine links
Jeg er nu mere interesseret i den billigste pakkeløsning. Altså både hotel samt fly tur/retur inden for den angivne periode. Kunne du mon finde det til mig?!

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 15-09-04 19:42

Det kunne jeg sikkert godt.. Men det betaler sig altså nu bedre at bestille hver for sig.. Så får man det også præcis som man vil have det..

Kommentar
Fra : pii

Dato : 15-09-04 22:10

Billige pakkeløsninger til Rom i efterårsferien?? Held og Lykke!

Som Karl_Smart skriver: det betaler sig bedre at bestillle hver for sig.

Jeg var der for to år siden men i ugen lige før Påske, og fik en uge ned på 4500,- pr. person. (vi var to)

Jeg bookede billetter på www.virgin.com og fløj via Bruxelles, langsommeligt, men billigt.
Jeg bookede vandrehjem ikke langt fra Termini (Hoved-tog-stationen), hvilket viste sig at være et dårligt og farligt kvarter.

Så på turistkontoret (på stationen) opfordrede de os til at kontakte Pensionat Jenny i Via Firenze, hvilket var ret billigt ( for Rom i April); 60 Euro pr. nat for dobbeltværelse.

Mvh Pii

Kommentar
Fra : pii

Dato : 15-09-04 22:19

Se Hér:
Fandt gennem Karl_Smart´s link www.rom-guide.dk dette link hvor man kan læse at der også hér advares mod de billige hoteller på den forkerte side af Termini:
http://www.rom-guide.dk/TI_BILLIGE_HOTELLER.htm

mvh Pii

Kommentar
Fra : pii

Dato : 15-09-04 23:03

Man kan jo også leje et helt hus:
http://www.casadora.dk/

se mere på
http://www.rejsechart.dk/Ferieboligudlejning/Ferieboligudlejning.php

Pii (igen igen )

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 16-09-04 16:33

Jeg boede på den sydvestlige side af termini (hvor der iøvrigt var musikfestival..) og der var ingen problemer, så jeg går ud fra at du snakker om den nordøstlige side af termini, hvor der var rigtig mange østeuropæiske gadebørn, som stjal alt hvad de kunne komme i nærheden af..

Jeg boede på et af de op mod 50 hoteller på Via Principe Amadeo, som er en stille og rolig gade om natten.

En anden ulempe med pakkeløsninger er også, at de hoteller som flyselskaberne og rejseselskaberne typisk laver aftaler med, er de helt billige "betonhoteller" 20 km uden for byen, lige op af motorvejen..

Kommentar
Fra : pii

Dato : 21-09-04 16:03

Hørt Hørt!

Jeg tror dog stadig -især sydpå- man som hankøn kan få lov til at gå mere ifred på gaden end kvinder, så alene af dén grund bør man ikke vælge for billige kvarterer.

mvh Pii

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 26-09-04 18:43

Tak for svaret Karl_Smart - og også tak til pii for de gode råd

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-09-04 19:32

Creamy!! Kan du så komme ind i min tråd og bitche!! Jeg savner dig

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-09-04 19:47

Nej tak Tedd, aner ikke hvorfor netop du starter sån´en gang ævl og kævl op, men mindre det er fordi du trives ved at se en samling åndsboller, der i vild forvirring er ved at falde over hinanden for at tilkendegive deres foragt over at man besidder en selvstændig mening!!!!

Desuden behøver jeg ikke en selvstændig tråd til det formål at konfrontere BjarneD. Jeg gør det gerne igen, men ikke på opfordring fra hverken dig eller andre

//Creamy

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-09-04 19:53

Troede man kunne få dig til at bitche på kommando! Øv!