/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Hvad har mailfoldere at gøre med acad da~
Fra : britj
Vist : 627 gange
100 point
Dato : 11-07-02 23:12

Jeg har lige haft en Nimda-virus, slap dog tilsyneladende med 3 inficerede filer. Men nu har jeg lavet en søgning over de sidste 5 dages filer og undrer mig over følgende:
Under -
C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{4F543D69-3584-4E37-9DBD-D6BD03FB48CF}\Microsoft\Outlook Express
- genkender jeg bl. A.mine Foldere fra Outlook Express, f.eks. SENT ITEMS som nogle store *.dbx-filer, men TYPEN er angivet som Autocad Database Extension. Kan nogen forklare mig, hvordan det hænger sammen?

britj

Accepteret svar
Fra : CADmageren

Modtaget 100 point
Dato : 12-07-02 07:34

Kære Britj

Det var da noget væmmeligt noget at blive ramt af! Sjovt at nogle så dygtige mennesker ikke kunne bruge deres evner på noget mere nyttigt end at lave virusser!

Når tilbage til dit spørgsmål. Svaret er ganske simpelt at der er navnesammenfald. Både Outlook og AutoCAD bruger .DBX filer - dog med hvert sit indhold. Styresystemet kan derfor ikke kende forskel.

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen
Tlf: 4826 3570

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 12-07-02 09:06

Hej britj,

har du f.eks. en del mails liggende i dine mapper i selve Outlook?
du ka' jo bruge at lave kopier af dine *.dbx filer over i en anden windows mappe... og så bagefter gå ind i Outlook express og så slette dine mails i "sent items"... og så bagefter gå ned i C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{4F543D69-3584-4E37-9DBD-D6BD03FB48CF}\Microsoft\Outlook Express og se efter om den ikke er blevet mindre...

men det er da en go' ting at du har fundet den mappe... Og som CADmageren også skriver så hedder Outlooks filer også *.DBX, den go'e ting ved at du har fundet den mappe, er at du nu ved hvor dine Outlook filer er, så du ka' lave backup af dem hvis det sku' blive nødvendig...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : britj

Dato : 12-07-02 18:47

Tak for jeres gode svar ! Der burde også være points til Strarup, for de oplysninger er helt i topl
Venlig hilsen
britj

Kommentar
Fra : britj

Dato : 12-07-02 18:47

Tak for jeres gode svar ! Der burde også være points til Strarup, for de oplysninger er helt i topl
Venlig hilsen
britj