/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Tatovør
Fra : bankemarie
Vist : 13065 gange
20 point
Dato : 13-09-04 12:53

Hvordan bliver man tatovør? Det vil jeg gerne vide da jeg godt kunne tænke mig at være det.. Og jeg har søgt og søgt men kunne ikke finde noget. Hilsen Marie

Kommentar
Fra : gibber2000

Dato : 13-09-04 13:48

Hej Marie ;)

Jeg har en kammerat som er "i lære" som tatovør i Tåstrup... Han gik bare ned i salonon med sin mappe med tegninger under armen og voila så blev han ansat...
Så jeg tror det er noget med at være opsøgende - Så tag dine tegninger og ud og vis dem hvad du kan...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-09-04 14:24

Jeg kender et par stykker der bare har købt redskaberne og så er gået i gang med det.
Men det kræver selvfølgelig visse tegnekundskaber for at resultatet bliver godt.
Og så om du kan få nogen til at lægge hud til
mvh dova

Kommentar
Fra : Mariebk

Dato : 22-10-04 13:20

mange tak! det var da dejligt at nogle vil svare! men jeg havde bare troet at man også skulle på en tegner skole!!! Men det skal man åbenbart ikke!! eller........ :) Men tak for svarende så blev jeg da det kloger!

Kommentar
Fra : Kingy

Dato : 10-03-05 16:27

Kære Marie

jeg er selv Tatovør

Og der med at bare købe nået udstyr og gå igang er kun godt nok til at begynde med men lad vær med at begynd
med at tatovere venner og veninder for hvis nået går galt så er du skideren.
Køb i stedet nået der hedder øvelæder for det kan du bare smide væk uden at bekymre dig om sagsanlæg og det der som du ikke rigtig kan med venner og veninder.

Nu kan så gå ind hos en tatovør så han eller hende kan lære dig om alt der hedder renlighed,faver,nåle,brug af maskinen
til håndtering af kunder så du komme rigtig fra start

Tip..! Sørg for af den tatovør som du går ind hos har godt med erfaring på bagen og tag sit arbejde alvorligt
så han eller hende har nået godt at lære fra sig så du kan blive en dygtig tatovør

Hvis du følger disse råd og du god til at tegne så har du gode muligeheder for at blive tatovør
og hvis du ikke ved hvor du kan købe udstyr så kan jeg anbefalde www.Coldsteel.dk
Hvis du ellers har nogle spørgsmål er du velkommen til at skrive til mig på TattooKingy@msn.com

Mvh Kingy

Kommentar
Fra : Girllover

Dato : 25-05-05 09:29

Har bare et lille spørgsmål til dette tatovør noget skal man være super god til at tegne i fri hånd eller skal man bare være super god til og tegne efter noget??

Kommentar
Fra : lisa20001

Dato : 25-05-05 10:28

Hey maria.

Jeg har i lang tid selv villet være tatovør og har heller ikk haft let ved at finde info om dette.
Jeg ved der findes "start-skoler" hvor man kan lære at tatovere, men har ikke kunnet finde nogen i københavn.
Hvis du finder en skole eller lig, send da endelig en mail : lisa2000120001@hotmail.com

prøv f.eks. www.tattooinfo.com