/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / BeOs / Spørgsmål
10  klummen 100
Bios+Password+forhindring af opstart!
Fra : Toby14dk
Vist : 1080 gange
68 point
Dato : 12-09-04 16:43

Heysa..
Det jeg ville høre er om det er muligt at spærre computeren i at starte op fra grunden af.. Altså sætte et bios password på..
så ens computer starter med at bede om password hvor efter den så kan starte op.. :)
er det muligt? / Hvordan?
På forhånd tak.. :)
<Toby>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-09-04 16:53

Ja det kan de fleste bios! Hvilken bios har du?

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 34 point
Dato : 12-09-04 19:21

Eller du kan benytte det gode gamle NT (win NT4 /2000/XP) logon, som ikke kan hoppes over med ESC eller andet. Det låser dog ikke Comp men umuliggør opstart af windows uden .................bruger / password.
Den sikreste "lås" er dog harddiskskuffe som tages ud efter endt brug. Den fylder lidt mindre end et CD-rom drev.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-09-04 20:13

Sorry - nu så jeg at du ikke bruger Win men BeOs

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 14-09-04 16:51

Øh.. har windows XP.. Sidder på en medion computer.. og har alm. bios tror jeg.. :s
aner ikke hvad BeOS er ...:S øh.... Men hvad gør man så får at forhindre den i en opstart?
<Toby>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-09-04 17:09

I min bios er der et punkt der hedder Setup Password!

Godkendelse af svar
Fra : Toby14dk

Dato : 06-03-06 17:44

Tak for svaret emesen.