/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Open Office
Fra : keniel
Vist : 381 gange
280 point
Dato : 12-09-04 16:00

Jeg har forsøgt at downloade OpenOffice (alt ok) for derefter at flytte zip-filen til en CD, så jeg derfra kunne installere OpenOffice på min gamle laptop. Det går bare ikke at flytte zip-filen til en CD. Hvad gør jeg fejl og hvad skal jeg gøre for at det skal lykkes?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-09-04 16:20

Hvad mener du med "Flytte"? Det kan man da ikke! Du skal da Brænde den på en CD. F.eks med IBM Record Now.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-09-04 18:11

Hvis du "brænder" filen (med CD-recorder) eller kopierer den over via kabel skulle der ikke være problemer i at anvende den, forudsat du har et pakkeprogram på den anden PC.
Hvis du bruger et program som Direct CD eller InCd hvor man anvender cd'en som kopieringsmedie er det ikke sikkert at CD'en kan læses på laptoppen der jo ikke har brænderprogrammet. Brænd det over som almindelig data CD.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 280 point
Dato : 12-09-04 19:58

Hvis du har nero 6 brænderprogram.
Kopi og backup>brænd image til disk>find din hentede udgave>åbn>brænd den.

Kommentar
Fra : keniel

Dato : 18-09-04 10:58

Først som selvklart: Flytte = Brænde, kopiere til CD= Brænde til CD.
Min PC kører med Windows XP, og direkte i windows har jeg forsøgt at "Brænde" den zip-fil med OpenOffice. Min gamle laptop kører med Windows 98SE med en HP-7100e brænder tilsluttet. Normalt er der absolut ingen problemer at at HP'en læser alt, hvad jeg har "brændt", men ikke OpenOffice-zipfilen. Alt hvad der behøves ER installeret på laptoppen.

Godkendelse af svar
Fra : keniel

Dato : 18-09-04 13:42

Tak for svaret emesen.
Jeg prøvede det og det fungerede. Tak.