/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Køb i udlandet via nettet
Fra : jysch
Vist : 620 gange
100 point
Dato : 10-09-04 02:29

Er der én som gider forklare mig hvordan en handel i udlandet via nettet foregår.

Jeg er interesseret i at købe en parfume fra USA - den koster ca 250 Dkk omregnet - prisen i DK er over 400 kr.

Hvordan gør jeg - mht. Told, moms, fragt mv.

Jysch

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 10-09-04 03:02
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-09-04 06:59
Kommentar
Fra : jysch

Dato : 10-09-04 09:44

Hej!
Tak for henvisningerne, det er jo hvad loven siger - men hvordan foregår det i praksis?

Jeg bestiller og betaler med mit visakort beløbet og hvad så?

Jysch

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-09-04 10:07

I praksis som hvilken anden handel som helst.
Levringsaftale og betaling fremgår vel af sælgers
betingelser.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 10-09-04 13:19

Der er ek eksempel et stykke nede på denne side:
http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=137519&ov_id=74752

Citat fra samme side:
Citat
Inden De bestiller varer, bør De derfor kontakte et toldcenter, der vejledende kan orientere om den toldsats, der gælder for den vare, De påtænker at købe.

Citat
Told, moms og evt. punktafgifter skal være betalt, inden De får varen udleveret fra Post Danmark A/S, kurerpostfirma e.l.

Som jeg læser det, skal du selv sørge for at finde ud af, om der er betalt de afgifter der skal betales.
Om ikke andet, så kontakt told/skat... de sidder der for det samme...

Accepteret svar
Fra : lykkeSal

Modtaget 100 point
Dato : 14-11-04 11:14

...og ellers er det bare at prøve. Er du uheldig så åbner de pakken i tolden og fortolder den. Hvis ikke så får du den til 250 kr. Jeg bor selv i udlandet og hvis jeg får tilsendt pakker er det meget ofte der går 3 uger fordi den hænger i tolden. Indtil videre har jeg ikke betalt nogle ekstra afgifter.

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 19-12-04 19:04

Tak for svaret lykkeSal.