/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Irriterende topmadras :-(
Fra : MarcDuncan
Vist : 5695 gange
50 point
Dato : 07-09-04 17:37

Hej jeg har et meget irriterende problem, så har hjemsøgt mig i mange år... jeg har lang tid gået og været irriteret over at min topmadras altid rykker sig ud over sengekanten stille og roligt selvom jeg har stræklagen eller topmadrasen indsvøbt i et kuvertlagen. jeg skal ikke røre mig mange gange før at topmadrasen glider enten den ene eller anden vej inde under lagnet og halvvejs ned på gulvet...

Til at blive tosset over ved godt det er en bagatel, men alligevel, vil jeg sætte pris hvis nogen kender til nogle fornyftige løsninger

På forhånd tak

Marc

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-09-04 17:39

Det problem havde jeg også, men har fundet en løsning der hjælper rigtig meget:
Sådan noget skridsikkert underlag man kan købe i små ruller. Det er sådan noget gummiagtigt noget.
En bane af det mellem madras og topmadras og det ligger på plads i lang tid.
mvh dova

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 07-09-04 17:40

tja det eneste jeg kan komme i tanke om er et stykke tyndt skumgummi i meter mål ?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 07-09-04 18:00

du kan købe velkro i metermål.. du kan enda få det med tape på bagsiden så kan du jo forsøge om ikke det virker inden du finder symaskinen frem...

Junior

Kommentar
Fra : MarcDuncan

Dato : 07-09-04 18:03

tak for de fornuftige svar Dova og Junior... hvor køber man de skridtsikre underlag og velkro med tape på bagsiden??

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 07-09-04 18:09

Det skridsikre underlag, kan købes i de fleste supermarkeder, byggemarked og den slags.
Det fås i flere farver og er ca 30 cm bredt, og en rulle koster omkring 25 kr.
Velcrobåndet fås også sådanne steder og i butikker der sælger stof og sy tilbehør.

Godkendelse af svar
Fra : MarcDuncan

Dato : 07-09-04 18:25

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-09-04 18:48

Selv tak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-09-04 19:21

Hej igen
Nu har jeg lige fundet en rulle af det underlag.
Det hedder Magic Stop og måler 30 x 150 cm pr. rulle.