/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
anmelde skattesnyd ?
Fra : frkfriis02
Vist : 11615 gange
20 point
Dato : 10-07-02 09:53

Hvordan anmelder man skattesnyd (manglende opgivelse af skattepligtige indtægter). Det skal vel være i den kommune, hvor snyderen bor ?
Og kan man være anonym ? Hvis man skal dokumentere sin påstand overfor skattevæsenet, kan man jo ihvertfald ikke være anonym overfor dem.

mvh Friis

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 30 point
Dato : 10-07-02 10:12

Hej frkfriis02

Den er svær, for du skal indmelde skattesnyd til den kommune hvor snyderen er bosiddende, så undersøger de og der er hold i anmeldelsen, er der det bliver der selvføldelig en sag ud af det, er der derimod ikke hold i anklagerne, bliver der ikke gjort yderligere.
Men hvor om alting er, skal kommunen give agtindsigt til den anmeldte, så vedkommende kan se navn, adresse og telefonnummer, på anmelderen, dog skal kommunen ikke give indsigt, hvis man mener at der er overhængende fare for, at anmeldte vil udøve f.eks vold på anmelderen. Dette skal kommunen undersøge, evt. at spørge anmelderen.

Håber dette var svar nok.

mvh. Melander

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 10-07-02 10:34

ja,der er åbenbart ikke grænser for folks nidkærhed, eller er der tale om en hævnaktion*ingole*

Godkendelse af svar
Fra : frkfriis02

Dato : 10-07-02 11:42

tak for svaret Melander.
Det var aktindsigts-problematikken, som jeg ikke havde styr på.
Derudover kan jeg bare sige til 'ingole', at når boligudlejere snyder i skat, og udnytter boligmanglen til at lave fusk, - og endelig forsøger at beholde ens depositum, - så er det rimeligt at ramme dem med lovens bogstav.... og der er åbenbart heller ingen grænser for 'folks' lyst til at komme med nidkære, irrelevante kommentarer.

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 10-07-02 12:42

hej friidit oplæg beskrev ikke hvad det handlede om. men har man rent mel i posen ** har man også rettighedder, så´n er det**

Kommentar
Fra : aarhusby

Dato : 21-03-03 12:20

Man skal da godt nok være lidt af en moralsk satan for at kunne tillade sig at anmelde andre til T&S. D.v.s. der må INTET være der kan sættes spørgsmålstegn ved, hverken nu eller tidligere i "stikkerens" liv, det gælder også om personen engang imellem overtræder hastighedsbegrænsningerne, kører med naboen til job og trækker kørepenge fra alligevel, har boet hjemme men får SU som udeboende, osv osv osv.....

Men ofte er det jo hævngerrighed, og misundelse der gør at "stikkerne" dukker frem til overfladen. Noget jeg bare ikke forstår det er at de ønsker at være anonyme...!!! Hvis man ikke kan stå ved sine ord og udtalelser, så skulle man holde disse ting for sig selv, hvilket også ville gøre at den hævngerrige person ikke kunne komme igennem med sine ubehageligheder.

Kommentar
Fra : MKirsbo

Dato : 26-01-04 10:36

Forstår simpelthen ikke folk, der anmelder folk til skattefar. Kan man have mere ondt i røven spør jeg bare :-/

Kommentar
Fra : dolph100

Dato : 25-07-09 22:39

Små sko folk går i eller bare blevet fyret så man keder sig ?