/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Feder frugter
Fra : amar1990
Vist : 1020 gange
20 point
Dato : 04-09-04 17:01

kan man spise lige så mange frugter som man vil uden at de feder?

Accepteret svar
Fra : Trinethk

Modtaget 30 point
Dato : 04-09-04 17:08

ikke helt, fesk. er der meget fedt i advokado.
Men tror citrus frugter er gode.
Prøv at søge efter De danske vægt konsulenter, de laver nogle "fede" slanke kure ;)

Kommentar
Fra : beiv

Dato : 04-09-04 17:11

Hej amar1990
Mig bekendt, så får man for meget af de sødestoffer, som frugt også indeholder, og man må faktiks max. spise 6 frugter om dagen.
Hvis det er fede frugter, så skal man begrænse det yderligere og måske kun spise 3 frugter om dagen så som f.eks. bananer.
M.v.h.
Beiv

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-09-04 17:15

Nej, det kan du ikke. Som Trinethk. skriver, så er advokado meget fedenden. Banan sætter sig også noget, men er til gengæld meget sunde. Men alt frugt indeholder frugtsukker, og det kan også sætte sig, hvis man får alt for meget af det. Men 4 - 5 stk. frugt om dagen kan du sagtens spise, uden der sker noget.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-09-04 18:31

Det hænger jo også sammen med den øvrige kost, men ellers er det korrekt at 4-5 frugter om dagen er maks. Husk dog at en banan tæller for to stykker frugt.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-09-04 18:31

ps. er avocado ikke en grøntsag?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-09-04 19:13

Jo, avocado er en grøntsag: http://www.maduniverset.dk/groensager.phtml
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : amar1990

Dato : 04-09-04 21:19

jeg "lever" kun af frugter. Kan jeg så alligevel blive ved fed af det? altså tage på...

Godkendelse af svar
Fra : amar1990

Dato : 04-09-04 21:22

Tak for svaret Trinethk.
         :) jah.. tark..

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-09-04 21:24

Det kommer an på, hvor mange du spiser. Men du kommer til at mangle proteiner i alvorlig grad, og vil blive meget, meget træt af kun at spise frugt.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : manollo

Dato : 22-10-04 22:56

Jeg bor i sydspanien og er helt vild med mangofrugter, spiser 5-6 stk,s om dagen, er det for mange når jeg skal tabe mig.
Hilsen Jytte

Kommentar
Fra : hanneboel

Dato : 06-11-04 14:55

hej.. det med at bananer feder mere end andre frugter er det efterhånden ikke bar en gammel myte??

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 06-11-04 15:47

Nej, et er ikke en gammel myte, Hannboel. Og jo ældre bananerne er, jo mere sukkerindhold er der i.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Eli1988

Dato : 24-11-04 22:55

Nej det er faktsik ikke helt sandt.
Bananer feder faktisk ikke specielt meget mere end andre frugter (1,0 g pr 100 g) i forhold til en appelsin (0,6 g pr 100 g)
Bananer indeholder bare flere kulhydrater

Kommentar
Fra : J1mm1E

Dato : 24-12-04 01:45

er der nogle af jeg flinke mennesker som kan give mig et link til nogle rigtig gode slankeplaner/kostplaner. så er i simpelthen de bedste