/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
DDV-SYGE I HOVEDET!
Fra : lwo
Vist : 1982 gange
50 point
Dato : 07-07-02 05:35

GODMORGEN TIL ALLE
JEG KAN GODT FORSTÅ MANGE PÅ DDV FRYGTER SOMMERFERIEN, FOR DET KAN KUN GÅ GALT.

JEG VIL STÆRKT FRARÅDE ALLE AT GÅ PÅ DDV, FOR DET ER TOTAL HJERNEVASK OG I FÅR ET HELT FORKERT FORHOLD TIL MAD.

HAR SELV VÆRET PÅ KUREN I 6 MDR. OG TABT 12 KILO - FEDT. JEG BLEV STAB. FOR 1 MD. SIDEN OG SKULLE BLOT HOLDE VÆGTEN. MEN EFTER KUREN SKAL MAN JO LIGE SMAGE ALLE DE TING MAN HAR NÆGTET SIG SELV - OGSÅ GÅR DET GALT!

JEG TÆNKER KUN PÅ MAD OG HVORNÅR JEG SKAL SPISE IGEN. JEG FÅR NOGLE ÆDEFLIP, FORDI JEG HAR ET KÆPE BEHOV FOR ALT DET JEG NÆGTET MIG SELV. DET ER EN SYGELIG BESÆTTELSE AF MAD.

NU SIDDER I SIKKERT OG TÆNKER DET BARE ER MIG SOM IKKE KAN STYRE DET, MEN ALLE ANDRE JEG KENDER SOM HAR VÆRET PÅ DENNE KUR, HAR IKKE NOGET NORMALT FORHOLD TIL MAD IDAG.

JEG VIL FRARÅDE ALLE AT STARTE HOS DDV. DET ER TOTAL HJERNEVASK OG I FÅR DET VIRKELIG SVÆRT BAGEFTER.

DDV ER EN KUR OG BESTMET IKKE EN KOSTOMLÆGNING. VED EN KOSTOMLÆGNING ER INTET FORBUDT.
JER DER OVERVEJER AT STARTE EFTER FERIEN, LAD VÆR'. BETAL HELLERE FOR AT BLIVE MEDLEM HOS WEIGHT WATHERCS, SOM HAR FUNDET DET RIGTIGE KONCEPT. HOS DEM ER INTET FORBUDT, DERFOR ER DETTE EN KORREKT KOSTOMLÆGNING, HVOR MAN KAN TABE SIG MELLEM ½-1 KILO OM UGEN. TRO MIG, DET VIRKER!

DET ER NOGET FIS DDV IKKE SIGER DER SKAL INDGÅ MOTION I PLANEN. ENHVER PERSON MED LIDT HJERNE VED, AT MOTION ER LIGE SÅ VIGTIG SOM MADEN.

NÆ, TAG I HELLERE OG BESÆG WEIGHT WATCHERS, SOM ER UDVIKLET AF DIÆTISTER, LÆGER OG FORSKERE OG IKKE AF NOGLE HALVHJERNER DER KUN TÆNKER PÅ AT TJENE PENGE.

DDV ER DET VÆRSTE LORT JEG NOGENSINDE HAR OFRET PENGE PÅ...........HVIS JEG HAVDE VALGET, VILLE JEG HELLERE VEJE 12 KILO MERE OG HAVE ET NORMALT OG AFSLAPPET FORHOLD TIL MAD, END OG VEJE 12 KILO MINDRE OG VÆRE BESAT AF MAD.
DDV HAR ØDELAGT MIT LIV.
DROP DET.

LINE

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 13-07-02 18:38

Hejza

Mit råd er at lade være med at gå på alle de faste slankeprogrammer. Brug i stedet pengene på en masse friske, lækre grøntsager og meld dig ind i et motionscenter og få dem til at lave et fast slankeprogram til dig.

/Dorte

Accepteret svar
Fra : pong

Modtaget 50 point
Dato : 19-07-02 16:39

Drop DDV. I bund og grund gælder det om at indtage en fedtfattig og alsidig kost. Det, blandet med motion giver det bedste og mest holdbare resultat.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 09:47

lwo skrev i meddelelsen ...
>DDV ER DET VÆRSTE LORT JEG NOGENSINDE HAR OFRET PENGE
PÅ...........HVIS
>JEG HAVDE VALGET, VILLE JEG HELLERE VEJE 12 KILO MERE OG HAVE ET
NORMALT
>OG AFSLAPPET FORHOLD TIL MAD, END OG VEJE 12 KILO MINDRE OG VÆRE
BESAT
>AF MAD.
>DDV HAR ØDELAGT MIT LIV.
>DROP DET.

Synd for dig Jeg har det lige omvendt, men vi mennesker er jo
forskellige (heldivis)
Jeg har tabt 15 kg, og været på stabilisering i ca. 2 måndeder - ingen
problemer.

Jeg har taget det som en kostomlægning dvs. at de (for mig) gode vaner
som at spise flere grøntsager, huske at spise regelmæssigt, både få
kulhydrater, protein og fedt, nu sidder på rygraden og ikke hænger
over hovedet som en kur der bare skal overståes. Jeg spiser hvad jeg
har lyst til, både sundt og usundt.

DDV har på intet tidspunkt lovet mig, at jeg når var på min idealvægt
bare kunne spise los som før (det var jo grunden til at jeg i første
gang tog på).

>NU SIDDER I SIKKERT OG TÆNKER DET BARE ER MIG SOM IKKE KAN STYRE DET,
>MEN ALLE ANDRE JEG KENDER SOM HAR VÆRET PÅ DENNE KUR, HAR IKKE NOGET
>NORMALT FORHOLD TIL MAD IDAG.

Næ, jeg syns det er synd og ærgeligt.
Hvorfor "noget løber af sporet" og bliver en "besættelse" for nogen
mennesker, og ikke for andre, det burde der forskes i
det ses jo både med mad , religion, sport, computere osv. osv.

Knus Dot

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 09:55

Uanset om du har ret eller ikke, er det møgirriterende at læse ting med
store bogstaver, det kunne vi alle gøre forøvrigt. TREDJENEDERSTE TAST
YDERST TIL VENSTRE PÅ DIT KEYBOARD HEDDER "CAPS LOCK", DET ER DEN DER GØR
BOGSTAVER STORE !!!!! SLÅ DEN FRA, TAK !!!!!

"lwo" <lwo.news@kandu.dk> wrote in message
news:wT349.5723$G3.786566@news010.worldonline.dk...
> GODMORGEN TIL ALLE
> JEG KAN GODT FORSTÅ MANGE PÅ DDV FRYGTER SOMMERFERIEN, FOR DET KAN KUN
> GÅ GALT.
>
> JEG VIL STÆRKT FRARÅDE ALLE AT GÅ PÅ DDV, FOR DET ER TOTAL HJERNEVASK OG
> I FÅR ET HELT FORKERT FORHOLD TIL MAD.
>
> HAR SELV VÆRET PÅ KUREN I 6 MDR. OG TABT 12 KILO - FEDT. JEG BLEV STAB.
> FOR 1 MD. SIDEN OG SKULLE BLOT HOLDE VÆGTEN. MEN EFTER KUREN SKAL MAN JO
> LIGE SMAGE ALLE DE TING MAN HAR NÆGTET SIG SELV - OGSÅ GÅR DET GALT!
>
> JEG TÆNKER KUN PÅ MAD OG HVORNÅR JEG SKAL SPISE IGEN. JEG FÅR NOGLE
> ÆDEFLIP, FORDI JEG HAR ET KÆPE BEHOV FOR ALT DET JEG NÆGTET MIG SELV.
> DET ER EN SYGELIG BESÆTTELSE AF MAD.
>
> NU SIDDER I SIKKERT OG TÆNKER DET BARE ER MIG SOM IKKE KAN STYRE DET,
> MEN ALLE ANDRE JEG KENDER SOM HAR VÆRET PÅ DENNE KUR, HAR IKKE NOGET
> NORMALT FORHOLD TIL MAD IDAG.
>
> JEG VIL FRARÅDE ALLE AT STARTE HOS DDV. DET ER TOTAL HJERNEVASK OG I FÅR
> DET VIRKELIG SVÆRT BAGEFTER.
>
> DDV ER EN KUR OG BESTMET IKKE EN KOSTOMLÆGNING. VED EN KOSTOMLÆGNING ER
> INTET FORBUDT.
> JER DER OVERVEJER AT STARTE EFTER FERIEN, LAD VÆR'. BETAL HELLERE FOR AT
> BLIVE MEDLEM HOS WEIGHT WATHERCS, SOM HAR FUNDET DET RIGTIGE KONCEPT.
> HOS DEM ER INTET FORBUDT, DERFOR ER DETTE EN KORREKT KOSTOMLÆGNING, HVOR
> MAN KAN TABE SIG MELLEM ½-1 KILO OM UGEN. TRO MIG, DET VIRKER!
>
> DET ER NOGET FIS DDV IKKE SIGER DER SKAL INDGÅ MOTION I PLANEN. ENHVER
> PERSON MED LIDT HJERNE VED, AT MOTION ER LIGE SÅ VIGTIG SOM MADEN.
>
> NÆ, TAG I HELLERE OG BESÆG WEIGHT WATCHERS, SOM ER UDVIKLET AF
> DIÆTISTER, LÆGER OG FORSKERE OG IKKE AF NOGLE HALVHJERNER DER KUN TÆNKER
> PÅ AT TJENE PENGE.
>
> DDV ER DET VÆRSTE LORT JEG NOGENSINDE HAR OFRET PENGE PÅ...........HVIS
> JEG HAVDE VALGET, VILLE JEG HELLERE VEJE 12 KILO MERE OG HAVE ET NORMALT
> OG AFSLAPPET FORHOLD TIL MAD, END OG VEJE 12 KILO MINDRE OG VÆRE BESAT
> AF MAD.
> DDV HAR ØDELAGT MIT LIV.
> DROP DET.
>
> LINE
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 10:25

"Pizzaman" <langenaese@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:3d50e05b$0$673$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Uanset om du har ret eller ikke, er det møgirriterende at læse ting med
> store bogstaver, det kunne vi alle gøre forøvrigt. TREDJENEDERSTE TAST
> YDERST TIL VENSTRE PÅ DIT KEYBOARD HEDDER "CAPS LOCK", DET ER DEN DER GØR
> BOGSTAVER STORE !!!!! SLÅ DEN FRA, TAK !!!!!

Weeeeeeeee, for en kritik, du er nødt til at give ham ret, vi skal jo have
brillerne af for at kunne læse dit indlæg, men, endu nok en gang,
KOSTOMLÆGNING er svaret, samt daglig bevægelse, jeg vil endda sige: feder
bilen og gør den dig doven, så hug den op, thi det er bedre at komme i
himlen uden en vom, end ikke kunne slæve sig gennem perleporten, damn, hvor
er det utroligt at vi (læg mærke til jeg skriver også mig selv!!!) er så
mange der har tendenser til at tro, at det hedder diæt og når vi så har tabt
os, kan vi bare vende retur til uanede mængder af det fedeste fra McDonalds
(nej*sf*, dette er IKKE en skjult reklame!), og så forundres over at vi har
taget mere på end vi tabte, jeg har valgt, jeg tænker FØR jeg spiser, jeg
tror vi mange har et problem a´la anorektikere, bare med omvendt fortegn,
husk at få psyken med, tankerne, lige så vigtigt som motion.....
knuz........>
>
> "lwo" <lwo.news@kandu.dk> wrote in message
> news:wT349.5723$G3.786566@news010.worldonline.dk...
> > GODMORGEN TIL ALLE
> > JEG KAN GODT FORSTÅ MANGE PÅ DDV FRYGTER SOMMERFERIEN, FOR DET KAN KUN
> > GÅ GALT.
> >
> > JEG VIL STÆRKT FRARÅDE ALLE AT GÅ PÅ DDV, FOR DET ER TOTAL HJERNEVASK OG
> > I FÅR ET HELT FORKERT FORHOLD TIL MAD.
> >
> > HAR SELV VÆRET PÅ KUREN I 6 MDR. OG TABT 12 KILO - FEDT. JEG BLEV STAB.
> > FOR 1 MD. SIDEN OG SKULLE BLOT HOLDE VÆGTEN. MEN EFTER KUREN SKAL MAN JO
> > LIGE SMAGE ALLE DE TING MAN HAR NÆGTET SIG SELV - OGSÅ GÅR DET GALT!
> >
> > JEG TÆNKER KUN PÅ MAD OG HVORNÅR JEG SKAL SPISE IGEN. JEG FÅR NOGLE
> > ÆDEFLIP, FORDI JEG HAR ET KÆPE BEHOV FOR ALT DET JEG NÆGTET MIG SELV.
> > DET ER EN SYGELIG BESÆTTELSE AF MAD.
> >
> > NU SIDDER I SIKKERT OG TÆNKER DET BARE ER MIG SOM IKKE KAN STYRE DET,
> > MEN ALLE ANDRE JEG KENDER SOM HAR VÆRET PÅ DENNE KUR, HAR IKKE NOGET
> > NORMALT FORHOLD TIL MAD IDAG.
> >
> > JEG VIL FRARÅDE ALLE AT STARTE HOS DDV. DET ER TOTAL HJERNEVASK OG I FÅR
> > DET VIRKELIG SVÆRT BAGEFTER.
> >
> > DDV ER EN KUR OG BESTMET IKKE EN KOSTOMLÆGNING. VED EN KOSTOMLÆGNING ER
> > INTET FORBUDT.
> > JER DER OVERVEJER AT STARTE EFTER FERIEN, LAD VÆR'. BETAL HELLERE FOR AT
> > BLIVE MEDLEM HOS WEIGHT WATHERCS, SOM HAR FUNDET DET RIGTIGE KONCEPT.
> > HOS DEM ER INTET FORBUDT, DERFOR ER DETTE EN KORREKT KOSTOMLÆGNING, HVOR
> > MAN KAN TABE SIG MELLEM ½-1 KILO OM UGEN. TRO MIG, DET VIRKER!
> >
> > DET ER NOGET FIS DDV IKKE SIGER DER SKAL INDGÅ MOTION I PLANEN. ENHVER
> > PERSON MED LIDT HJERNE VED, AT MOTION ER LIGE SÅ VIGTIG SOM MADEN.
> >
> > NÆ, TAG I HELLERE OG BESÆG WEIGHT WATCHERS, SOM ER UDVIKLET AF
> > DIÆTISTER, LÆGER OG FORSKERE OG IKKE AF NOGLE HALVHJERNER DER KUN TÆNKER
> > PÅ AT TJENE PENGE.
> >
> > DDV ER DET VÆRSTE LORT JEG NOGENSINDE HAR OFRET PENGE PÅ...........HVIS
> > JEG HAVDE VALGET, VILLE JEG HELLERE VEJE 12 KILO MERE OG HAVE ET NORMALT
> > OG AFSLAPPET FORHOLD TIL MAD, END OG VEJE 12 KILO MINDRE OG VÆRE BESAT
> > AF MAD.
> > DDV HAR ØDELAGT MIT LIV.
> > DROP DET.
> >
> > LINE
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 10:35

Hej "Line"

JEG VIL STÆRKT FRARÅDE ALLE AT GÅ PÅ DDV, FOR DET ER TOTAL HJERNEVASK ...

For mig lyder det nærmest som om det er dig der er syg i hovedet, og at det er WW der har hjernevasket dig.

Hvis man læser lidt på Google, finder man tidl. indlæg fra dig, og her kan man læse, at du nu er overgået til WW, og lige pludselig er DDV noget frygteligt noget ??

Jeg er sikker på at de mange, mange medlemmer der har tabt sig på DDV er godt tilfredse, og fordi du har et sygeligt, behandlingskrævende, forhold til mad, behøver du jo ikke at give DDV skylden for det, vel?

Der er altså mange, incl. mig selv, der har holdt vægten længe efter stabiliseringen, så det er nok ikke kostprogrammets skyld.

Du virker meget aggressiv efter du er startet hos WW ?
Er det noget I lærer hos WW?
At alt hvad der kommer fra DDV er det værste i verden?

Måske er det bare fordi firmaet WW, ikke kan lide konkurrencen?
Har du tænkt på det?

Du hører da aldrig DDV medlemmer sidde på møderne og kritisere WW, men det bruger man åbenbart meget tid på hos WW.

JEG FÅR NOGLE ÆDEFLIP, FORDI JEG HAR ET KÆPE BEHOV FOR ALT DET JEG NÆGTET MIG SELV.

Hvis du kun har tabt dig 12 kg på 6 måneder - har du nok ikke nægtet dig selv ALT, vel?

De fleste andre ville i samme periode have tabt 24 kg......

BETAL HELLERE FOR AT BLIVE MEDLEM HOS WEIGHT WATHERCS, SOM HAR FUNDET DET RIGTIGE KONCEPT.

He he.....
Hjernevasken har vist virket hos dig.
Det minder sgu lidt om en sekt.
Sidder I så hos WW og råber i kor:
"Død over DDV - død over DDV...."

Ligesom de gør med amerikanerne i Irak og Iran??

NÆ, TAG I HELLERE OG BESÆG WEIGHT WATCHERS, SOM ER UDVIKLET AF
DIÆTISTER, LÆGER OG FORSKERE OG IKKE AF NOGLE HALVHJERNER DER KUN TÆNKER
PÅ AT TJENE PENGE.

DDV´s kostprogram er altså også udviklet af ernæringseksperter !
Senest godkendt af Overlæge og fedmeforsker Søren Toubro fra Forskningsinstitut for Human Ernæring.

Så jeg ved godt hvor halvhjernen sidder lige nu......

Du har et stort problem, Lone.
Det er ikke DDV´s skyld at du har spiseforstyrrelser.

Hilsen Hansen
*der er tilfreds med sit varige vægttab hos DDV.
36 kg mindre*

Kommentar
Fra : cattlaya

Dato : 07-08-02 13:47

Til Line / Lone eller hvad du nu kalder dig.
Vi har set din hærgen i flere fora og du må da være syg i hovedet hvis det er det dit liv bruges til.
Sidder du bare derhjemme på din store bag og finder på nye måder at få opmærksomhed på.
Hvad med at søge hjælp til dine problemer.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 13:26

"lwo" <lwo.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:wT349.5723$G3.786566@news010.worldonline.dk...
> GODMORGEN TIL ALLE
> JEG KAN GODT FORSTÅ MANGE PÅ DDV FRYGTER SOMMERFERIEN, FOR DET KAN KUN
> GÅ GALT.
<snip>
> DDV HAR ØDELAGT MIT LIV.
> DROP DET.
>
> LINE
Line,

Hvorfor råber du?

(på nettet betyder store bogstaver, at man råber)

Med venlig hilsen
Tine

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 13:47

Hmmm om man bliver syg i hovedet af at gå hos DDV

NEJ det tror jeg ikke at man gør...lad mig fortælle dig dette her:

Jeg har gået hos DDV, men det fungerede ikke for mig ..hvorfor ???
fordi jeg er et af de type mennesker der ikke fungerer under al for
stramme retningslinier som visse andre gør....og for dem som trives
under det ja de får faktisk lige så gode resultater som hvis det var
WW de gik hos....så lad mig se det til dig uden at
råbe................. Lad folk selv få deres erfaring med DDV...duer
den så duer det...og ikke ja så er der andre alternativer at finde.

Men kort og godt, hvis det skal lykkes så handler det om kostomlægning

Camilla, som idag går hos WW men hader ikke DDV.
--
Camilla

Kommentar
Fra : lwo

Dato : 07-08-02 15:29

JEG HÅBER I ALLE BLIVER KLOGERE......I SKAL NOK TAGE DET TABTE PÅ IGEN - TRO MIG!

DET ER SØRGELIGT, MEN SANDT!

LEV MED NEDERLAGET

FOR EN GOD ORDENS SKYLD ER DET IKKE ALLE DER TABER SIG LIGE HURTIGT, IKKE ALLE TABER 1 KILO OM UGEN SELVOM DE HOLDER KUREN, SÅ FORSKELLIGT ER VI BARE BYGGET. SOM KOM IKKE OG SIG DET ER DÅRLIGT MED 12 KILO PÅ 6 MDR. VI ER JO IKKE ALLE PERFEKTE SOM I TROR I ER:8

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 15:43

"Hansen" <hansen@.dk> skrev i en meddelelse
news:aQ549.41$oz5.737@news.get2net.dk...

"Du virker meget aggressiv efter du er startet hos WW ?
Er det noget I lærer hos WW?
At alt hvad der kommer fra DDV er det værste i verden?"

"Måske er det bare fordi firmaet WW, ikke kan lide konkurrencen?"

"Du hører da aldrig DDV medlemmer sidde på møderne og kritisere WW, men det
bruger man åbenbart meget tid på hos WW."

"Hjernevasken har vist virket hos dig.
Det minder sgu lidt om en sekt.
Sidder I så hos WW og råber i kor:
"Død over DDV - død over DDV....""

"Så jeg ved godt hvor halvhjernen sidder lige nu......"

Hilsen Hansen
*der er tilfreds med sit varige vægttab hos DDV.
36 kg mindre*

Vi er helt enige om, at Line har et problem. Men du mener vel ikke seriøst,
at fordi Line ytrer sig som hun gør, at alle hos WW er sådan, eller at det
for den sags skyld, er WW holdning? Det er det som du giver udtryk for. Jeg
benytter mig hverken af WW eller DDV, så jeg har intet tilhørsforhold. Men
at du kan dømme WW udfra et indlæg som Line's, viser lige så meget om dig,
som Line's gør om hende. Og faktisk syntes jeg, at niveauet af dit svar,
bringer dig ned på Line's. Du burde bare have ignoreret hende, da ingen vil
tage hende seriøst anyway.

Men sådan som du angriber WW, så er der måske noget om snakken om, at DDV
hjernevasker.

--
*Nicolai

"Enhver fejltagelse vil hævde, at succes ikke er andet end held"

Kommentar
Fra : cattlaya

Dato : 07-08-02 22:21

Hej Nicolai!
Nu er det sådan at vi er en del der har oplevet Line - Lone eller hvad hun kalder sig hærge diverse fora ang. vægttab, hver gang på en fræk og sjofel måde og så bliver man altså sur på hende.
Hun ødelægger WW S` ry ved at profilere sig på deen måde.
En anden ting er at vi som i forvejen har problemer nok ved at være overvægtige og tabe os har IKKE brug foe en pige som hende, så derfor indlægget fra Hansen og fra fra mig for så vidt.
Lad være med at bebrejde os det.

Venlig hilsen
Cattlaya

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 21:06

lwo wrote:

> JEG VIL STÆRKT FRARÅDE ALLE AT GÅ PÅ DDV, FOR DET ER TOTAL HJERNEVASK OG
> I FÅR ET HELT FORKERT FORHOLD TIL MAD.
>
Tænkt på, at man allerede har et forkert forhold til mad, hvis man er
svært overvægtig (overvægten skyldes jo et eller andet. Nogen mener at
det er dybeliggende grunde, andre mener at man bare putter det forkerte
i hullet under næsen. DDV kan så hjælpe med at få puttet de rigtige ting
i munden og det i mængder så man ikke går sulten i seng.

Hvis madproblemet skyldes dybereliggende problemer, så må man hellere
søge psykolog eller psykiater og få tingene afklaret der. Det kunne jo
kombineres med en livsstilsændring eller kostomlægning.

> HAR SELV VÆRET PÅ KUREN I 6 MDR. OG TABT 12 KILO - FEDT. JEG BLEV STAB.
> FOR 1 MD. SIDEN OG SKULLE BLOT HOLDE VÆGTEN. MEN EFTER KUREN SKAL MAN JO
> LIGE SMAGE ALLE DE TING MAN HAR NÆGTET SIG SELV - OGSÅ GÅR DET GALT!
>
Og hvad har det med DDV at gøre, at du ikke kan styre dagligdagens
prøvelser.

> JEG TÆNKER KUN PÅ MAD OG HVORNÅR JEG SKAL SPISE IGEN. JEG FÅR NOGLE
> ÆDEFLIP, FORDI JEG HAR ET KÆPE BEHOV FOR ALT DET JEG NÆGTET MIG SELV.
> DET ER EN SYGELIG BESÆTTELSE AF MAD.
>
Ja, men er det så ikke dig der er galt med. Måske den første gruppe, som
DDV ikke kan hjælpe med.

> NU SIDDER I SIKKERT OG TÆNKER DET BARE ER MIG SOM IKKE KAN STYRE DET,

ja.

> MEN ALLE ANDRE JEG KENDER SOM HAR VÆRET PÅ DENNE KUR, HAR IKKE NOGET
> NORMALT FORHOLD TIL MAD IDAG.
>
Det er jo der, at du og "alle andre" måske har misset pointen: DDV er
ikke en slanke_kur_, men en livsstilsændring.

Og efter mange års overvægt er det jo et eller andet galt med ens
livsstil.

For mig personlig var det total mangel på motion siden 1994, indtil
dec2001. Samt at pizzamanden boede 100 meter fra hvor jeg boede.
Derudover laver min kone god mad (og go mad smager af mere) og de 15
kilo fra et 10 ugers ophold i Tyskland, hvor chokolinser og andet slik
kun koster en brøkdel af DK priser.

Jeg har siden jan02 været avisbud hos JyllandsPosten og tabt 12 kilo
alene på at cykle 2-2½ time daglig (3 distrikter. Uden at jeg lavede om
på kosten overhovedet.
Nu vil jeg så kombinere mad (DDV af tre grunde) og motion (et enkelt
distrikt hos JP, så får jeg også den daglige avis).

DDV af tre grunde:
1: Et nært familiemedlem har tabt 26 kilo på 6 mdr. (Efter _virkelig_
mange års overvægt)
2: Konen er startet på det
3: Jeg har godt af det.

> JEG VIL FRARÅDE ALLE AT STARTE HOS DDV.

Det er så det du vil

> DET ER TOTAL HJERNEVASK

Det er måske også det der skal til for at rette op på mange års
fejlernæring.

> OG I FÅR
> DET VIRKELIG SVÆRT BAGEFTER.
>
Får man det?

Personlig har jeg tænkt mig, at følge programmet slavisk indtil jeg er
nede på min idealvægt (hvad den så end bliver. I hvert fald ikke under
90 kilo, da jeg så vil se mager ud). Hvorefter jeg har vænnet mig til
madmængderne, smagen og ikke længere gider den mad jeg fik tidligere
(før DDV).

Det er jo gerne sådan, at mad skal være en vane. Og indtil nu har det
for mig været en dårlig vane.

> DDV ER EN KUR OG BESTMET IKKE EN KOSTOMLÆGNING. VED EN KOSTOMLÆGNING ER
> INTET FORBUDT.

heehehehe, der hul i denne logik.

Hvis intet er forbudt, så er ufattelige mængder flødekartofler, panerede
blæksprutteringe, pizzaer, Bananasplit og andre sjove ting heller ikke
forbudte.

Mon ikke, at man ved en kostomlægning skal fravælge en masse af de
dårlige vaner, samt få sig nogle andre.

Hos WW er tælles der point, så man får lidt af alt.
Hos DDV er det hele kosten, som bliver vendt på hovedet, så man får
meget af noget udvalgt.

Det ene koncept virker for nogen og for andre det andet.
Personlig vil jeg ikke kunne bare nøjes med "lidt flødekartofler" eller
"lidt calamari", men hvis det virker for dig.

> JER DER OVERVEJER AT STARTE EFTER FERIEN, LAD VÆR'. BETAL HELLERE FOR AT
> BLIVE MEDLEM HOS WEIGHT WATHERCS, SOM HAR FUNDET DET RIGTIGE KONCEPT.

Aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh, der faldt ti-øren.

Tsk tsk tsk, ved negativ omtale af en "konkurrent" bør man være lidt
mere snedig end du er. Du begik et par klassiske fejl, hvis man partout
skal bagtale nogen på usenet

- Meget negativ omtale af konkurrenten
- En lille "sidebemærkning" om egne fordele
- overskridelser af god skik på nettet (store bogstaver)
- brug af supernegative ladede udtryk.

Disse fire ting (og der sikkert nogle andre) gør, at folk ikke tager
dig seriøst.

(ok, så kan man så spørge hvorfor jeg har skrevet dette lange indlæg.
Bare rolig, jeg tager dig ikke seriøs, men jeg skal lige afreagere på en
eller anden tilfældig efter 9 måneders fravær fra usenet)

> HOS DEM ER INTET FORBUDT, DERFOR ER DETTE EN KORREKT KOSTOMLÆGNING, HVOR
> MAN KAN TABE SIG MELLEM ½-1 KILO OM UGEN. TRO MIG, DET VIRKER!
>
Hvis intet er forbudt, så er det vist ikke nogen grund til at gå til WW.

> DET ER NOGET FIS DDV IKKE SIGER DER SKAL INDGÅ MOTION I PLANEN. ENHVER
> PERSON MED LIDT HJERNE VED, AT MOTION ER LIGE SÅ VIGTIG SOM MADEN.
>
Tja, de nævner ikke noget om motion fordi det ikke er det væsentlige.
Det væsentlige er, at få vænnet medlemmerne til at spise ordentlig.
Motionen er man ikke for motiveret til, når man er alt for overvægtig og
derfor måske ikke engang kan løbe 50 meter (læs: får nederlag).

Når vægten er gået ned, så kommer motionen helt af sig selv, da man så
kan meget mere.

> NÆ, TAG I HELLERE OG BESÆG WEIGHT WATCHERS, SOM ER UDVIKLET AF
> DIÆTISTER, LÆGER OG FORSKERE OG IKKE AF NOGLE HALVHJERNER DER KUN TÆNKER
> PÅ AT TJENE PENGE.
>
Tjener penge, hmmmmm hvad er det nu lige prisen for WW er?

185 for indmeldelse, 85 kroner om ugen.
Eller et "månedskort" (defineret som: 4 besøg på 5 uger): 310 kroner
dvs. 77,50 pr. besøg

Plus en masse sjove pakker man lige har brug for. Pris for begge pakker
1000 kroner.

> DDV ER DET VÆRSTE LORT JEG NOGENSINDE HAR OFRET PENGE PÅ........

Og derfor vil du give endnu flere penge ud til et andet koncept, hvor du
bare skal "tælle point".

Hvis det virker for dig, så virker det for dig.

> ...HVIS
> JEG HAVDE VALGET, VILLE JEG HELLERE VEJE 12 KILO MERE OG HAVE ET NORMALT
> OG AFSLAPPET FORHOLD TIL MAD,......

Valget har vi alle. Du valgte noget, der ikke var rigtig for dig.
Det er selvfølgelig surt, at vælge en forkert livsstilsændring, hvis man
ikke bryder sig om den nye livsstil. (På den anden side, så har du vel
fået at vide, hvad du gik ind til)

> DDV HAR ØDELAGT MIT LIV.
> DROP DET.
>
Det burde du også gøre, hvis det ødelægger dit liv.

Med venlig hilsen

Carsten Riis

Kommentar
Fra : studt

Dato : 07-08-02 23:05

Det lyder, som om der er tale om en religiøs krig, når lwo ruller sig ud med sin kritik af DDV og hyldest til WW. Jeg er selv DDV´er og trives fint med det, taber mig et kilo om ugen og HUSKER fremfor alt at minde mig selv om, at jeg ikke er på kur, men på kostomlægning. At jeg også efter at have smidt 18 kilo vil skulle tænke over, hvad jeg putter i munden, passer mig fremragende, da DDV´s opskrifter og kostsammensætning i det hele taget simpelthen er mad, jeg kan lide.
Jeg er sikker på, at folk, som har glæde af WW, har det på omtrent samme måde. Derfor er det da positivt, at der er flere "forretninger" at vælge imellem, så flere kan finde dét, der passer netop dem bedst.
Selv om DDV - og givetvis også WW - kan fremvise flotte resultater og vise billeder af "super-tabere", der virkelig gør indtryk, så skal man da være mere end almindeligt naiv, hvis man tror, at der KUN er den slags succeshistorier. Selvfølgelig er nogle tidligere "kunder" utilfredse, og derfor ville ingen med lidt omtanke i hovedet vel drømme om at opfatte de gode historier som bevis for, at DDV altid virker, uanset hvem, du er. Lige så lidt kan det påvirke mig at læse, at lwo´s erfaringer er negative - det beviser udelukkende, at DDV ikke var sagen for lwo, men da ikke, at vi allesammen bare kan vente og se, sådan vil det også blive for os. Jeg VED, at om jeg så tog 20 kilo på efter at have nået min idealvægt, ville det ikke være DDV´s skyld, men udelukkende min egen - og jeg opfatter det som en alt for nem løsning at udhænge dem, der i første omgang har hjulpet én til vægttab, som de skyldige. Personligt savner jeg ikke noget af dét, jeg ikke må spise nu, så jeg vil ikke have brug for at gå amok og svælge i det tidligere "forbudte", når jeg når idealvægten. Og først og fremmest har jeg min fornuft og sunde skepsis med mig, mens det på mig lyder, som om lwo i sin DDV-tid har ladet sig fuldstændigt rive med af programmet og ikke tænkt på andet end maden. Så skal det da næsten gå galt - hvordan vil det gå, hvis lwo også skuffes over WW efter en tid?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-08-02 17:07

> Uanset om du har ret eller ikke, er det møgirriterende at læse ting med
> store bogstaver, det kunne vi alle gøre forøvrigt. TREDJENEDERSTE TAST
> YDERST TIL VENSTRE PÅ DIT KEYBOARD HEDDER "CAPS LOCK", DET ER DEN DER GØR
> BOGSTAVER STORE !!!!! SLÅ DEN FRA, TAK !!!!!

Hun har sikkert spist den

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-08-02 17:16

"Amazing Pudding" <the_amazing_pudding@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d53e884$0$87325$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Uanset om du har ret eller ikke, er det møgirriterende at læse ting med
> > store bogstaver, det kunne vi alle gøre forøvrigt. TREDJENEDERSTE TAST
> > YDERST TIL VENSTRE PÅ DIT KEYBOARD HEDDER "CAPS LOCK", DET ER DEN DER
GØR
> > BOGSTAVER STORE !!!!! SLÅ DEN FRA, TAK !!!!!
>
> Hun har sikkert spist den
>

Ja, caps lock tasten var blandt en af de ting, hun måtte nægte sig selv

Carina

>