/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Lever?
Fra : Grissebassen
Vist : 546 gange
50 point
Dato : 25-08-04 00:06

Hej.
Har lige kigget rundt på både vægtkonsulenterne og værgvogternes hjemmesider, er det rigtig man SKAL spise lever 1 gang om ugen ved vægtkonsulenterne? Jeg kan overhovedet ikk spise det, kan man så ikke blive medlem hvis man ikke vil spise det????
På forhånd tak!
Venlig hilsen Grissebassen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-08-04 00:18

Altså, nu er der jo ingen der kan tvinge dig til at spise noget du ikke vil. Jeg tror heller ikke at det gør den store forskel på en kostplan om du bytter lever ud med andet magert kød. Det er nok mere fordi lever er sundt, med stort jernindhold m.m., at det anbefales at spise det jævnligt.
Så bogstaveligt behøver man vist ikke at følge en kur. Og jeg tror bestemt ikke, at det er en betingelse at du skulle kunne lide lever. Det er der masser af andre mennesker der heller ikke kan.
mvh dova

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-08-04 00:28

Man kan skære lever helt tyndt og sprødstege det så det slet ikke føles som lever i konsistens eller smag men ellers erstat det det er da bedre end at droppe kuren
Mvh Sune

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-08-04 00:33

Hej Grissebassen Jeg tror dova har meget ret i sit svar, men hvis du alligevel vælger at gå ind i en kur der medfører spisning af diverse indvolde, kan jeg da sige at sådanne sagtens kan tilberedes så absolut ingen ANER at de spiser det. Jeg bryder mig heller ikke selv om smagen af hverken nyrer, lever, brisler eller nogen andre af den slags ting. Men jeg har smagt aldeles fremragende retter fremstillet af NETOP disse råvarer. De var blot tilberedt på en sådan måde at deres egensmag var kraftigt neddæmpet.

Dova -> Keldd siger jeg skal hilse når jeg møder dig.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-08-04 07:18

Dova har ret og tager fejl

Ved vægtkonsulenterne er det vigtigt at man følger kurenb 100 % den mindste afvigelse kan resultere i at du begynder at tage på istedet for at tabe dig.... MEN du kan sagtens få lavet en kostplan der går uden om lever

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 25-08-04 07:41

Hej.
Jeg har en veninde der har fulgt den kur, hun kunne heller ikke lide lever, men spiste istedet en lille bakke leverpostej, vægtvogterne ved hvor den købes. Måske var det et alternativ for dig?

Hilsen Notatoy

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-08-04 10:22

Better_Performance
Det var lidt en dobbelttydig meddelelse.
Og så meget ved jeg i hvert fald om de ting, at ingen begynder at tage på, af at udskifte en skive lever med noget andet, i en ellers fornuftig slankekur

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-08-04 10:25

dova

Jeg kan godt se at den kunne misforståes, og det var ikke meningen.

Det jeg mente var at man med vægtkonsulenterne lægger en kostplan, og den tager hensyn til dine behov over en periode, hvis man i den periode ændrer noget kan man risikere at kuren giver negativt resultat, men som nævnt kan man også sagtens lægge en kostplan udenom lever, og så er der jo ingen problemer

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 50 point
Dato : 25-08-04 10:35

Leveren er der ikke, fordi den er sund. Den er der, fordi der er noget i den, der får skindet til at trække sig sammen, når man taber sig, så det ikke bliver for stort. Jeg fulgte deres plan i et halvt år og tabte 27 kg. Jeg kan heller ikke få mig selv til at spise lever, hjerter o.s.v. Jeg lavede den leverpostej fra vægtkonsulenterne, hvor der er æg i. (der er to opskrifter på leverpostej). Den smager faktisk udmærket. Og man kan godt tabe sig, selv om man ikke følger deres madplan 100 %. Det gjorde jeg nemlig ikke en del af tiden, indtil jeg fandt den opskrift med leverpostejen. Det vigtigste er at overholde brødrationerne, tror jeg. Det er det, pastaen og kartoflerne der er det værste, tror jeg.
Jeg gjorde det, i den tid, jeg ikke spiste lever, at jeg købter Berthlesens lever B i Bilka (der er den meget billigere). Det hjælper også på skindet.
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : Grissebassen

Dato : 25-08-04 21:04

Tak for svaret Jernladyen. Tillykke med dit store vægttab!!! Ja har godt hørt om det med at skindet trækker sig sammen hvis man spiser det... =) Men det er da dejligt at høre man ikke behøver spise det!!! Er det ellers svært at følge deres plan?
Venlig hilsen Grissebassen

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-08-04 23:33

Nej, det er det ikke. Lige de første par dage kan man godt få mavekneb, men ellers er der ingen følgevirkninger - bortset fra enorme udgifter til nyt tøj. De bukser man lige kan klemme sig i den ene måned, falder af den næste.
Det mest irriterende ved at følge deres plan er, at man hele tiden skal planlægge hvad man skal spise. Det går noget op i mad det hele. Og fisk 5 gange om ugen!!!!! Nu kan jeg heldigvis lide makrel, for ellers er jeg ikke meget til fisk. Så det gik også med fisken. Jeg prøvede også med leveren, men jeg blev simpelthen dårlig af den.
Men jeg synes, grøntsagerne begyndte at hænge mig langt ud af halsen. Jeg spiser vist desværre ikke så sund som jeg burde. Og husk at holde deres vedligeholdelsesplan, når du har tabt dig det du vil. Ellers ryger det hele på i lyntempo. (bare spørg mig og min bror). Når man har fulgt deres vedligeholdelsesplan de to år, har kroppen "fundet ud af, hvor den skal ligge vægtmæssigt", og så er det nemmere at holde sig der. Hvorfor aner jeg ikke.
Held og lykke med det.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Grissebassen

Dato : 26-08-04 11:37

Hmm... tager det lang tid at finde ud af hvad du skal spise?... Tager maden lang tid at lave? Går nemlig stadig i skole så har meget at se til med lektier, arbejde og andet!!!!!