/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Data Objekter
Fra : Aki
Vist : 478 gange
50 point
Dato : 05-07-02 11:05

davs !!
er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kan bruge data objekter i en "for" sætning, jeg har gjort det sådan:

for ib=2 to worksheet.count
DataObject(x).SubPhysID = "Value"
Sheets(ib).Cells(ia, 5) = DataObject(x).Invalue
x=x+1
next ib

Problemet er så at, jeg kan åbenbart ikke skrive (x) efter DataObject, så mit spørgsmål er :
HVAD SKAL JEG SÅ SKRIVE???

"Noobie" aki

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 05-07-02 11:21

Hej Aki,

har du husket at deklarere hvad x skal være for en type? (integer, long osv.)

hvis du ikke har, ka' det være derfor det ikke funker...

håber det ka' bruges...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Aki

Dato : 05-07-02 11:31

jep, den er defineret som "long" !!!!

jeg er kommet lidt videre siden og får nu denne fejl meddelelse:

compile error: Sub or Function not defined

DataObject er markeret, men ikke (x)

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 60 point
Dato : 05-07-02 11:55

Hej Aki,

ka' du evt. skrive mere fra kildekoden eller sende den til mig på strarup@worldonline.dk...

umiddelbart lyder det som om du mangler en funktion, klasse eller metode af en art til dit dataobject...
men det er lidt svært at vurdere uden kildekoden... så det er forhåbentligt ikke noget vildt Top secret halløj du arbejde på...

for uden kildekode kommer de små grå på overarbejde...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 06-07-02 00:25

Hvordan kalder du den subrutine eller funktion, som åbenbart ikke eksisterer ??

Kommentar
Fra : Aki

Dato : 08-07-02 10:04

hej igen !!
Løsningen er fundet og I skal selvfølgelig ikke snydes for den, så her kommer den:
problemet er løst ved at definere DataObjecterne som array, istedet for individuelt.
dvs.
istedet for at definere som : Dim DataObject0 as variant
Dim DataObject1 as variant
skal de defineres som: Dim DataObject(0 To N) as variant, hvor N er det ønskede antal objecter

med denne definition kan "for" sætningen fra første inlæg bruges.

"tumbs up" til strarup !

Godkendelse af svar
Fra : Aki

Dato : 08-07-02 10:05

Tak for svaret strarup.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-08-02 17:39

Hmm.... Et eksempel.
Hvis man nu kigger på filer i en mappe. Din fil-objekt hedder "File", mens
din samling af filer hedder "Files". Ikke overraskende...
Så kan du bruge en for-løkke, så du får et objekt for hver fil:

For Each File in Files
Debug.Print File.Name
Next

Er det det, du ville vide (naturligvis med andre objekter)??

--

Stefan McKinnon Edwards
www.iysik.com

"Aki" <Aki.news@kandu.dk> wrote in message
news:ZS349.5704$G3.786726@news010.worldonline.dk...
> davs !!
> er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kan bruge data objekter i
> en "for" sætning, jeg har gjort det sådan:
>
> for ib=2 to worksheet.count
> DataObject(x).SubPhysID = "Value"
> Sheets(ib).Cells(ia, 5) = DataObject(x).Invalue
> x=x+1
> next ib
>
> Problemet er så at, jeg kan åbenbart ikke skrive (x) efter DataObject,
> så mit spørgsmål er :
> HVAD SKAL JEG SÅ SKRIVE???
>
> "Noobie" aki
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>