/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
sletning af windows?
Fra : plb
Vist : 609 gange
50 point
Dato : 23-08-04 14:16

Mjello

Jeg har ved et uheld kommet til at installere windows på min maskine,
Og så ville jeg godt vide hvordan jeg sletter(formatere?) windows fra SuSE Linux.
Er temmelig ny i Linux så ikke alt for "faglige" begreber, bare sådan så jeg os ka følge me

Mvh P/lb

Kommentar
Fra : plb

Dato : 23-08-04 16:37

Har også lige et andet spørgsmål.
Hvis jeg nu skal ha installeret 2 forskellige versioner af Linux på en pc.
hvordan gør jeg så det? ska man så ik ændre noget med dev/hda eller sådan noget?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-08-04 17:34

Jeg ved hvordan man gør med windows/windows/Linux men jeg ved ikke hvordan linux opfører sig med Linux2.
Måske skal Linux1 ligge i primær partition og Linux ligge i udvidet partition.
Du kan hive og flå i din HD med denne diskette.

Technet boot diskette
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten, og lad den rulle ind af sig selv.
Nu kan du se hele din HD og hvordan partitionerne ligger.
Den største partition til højre skal gøres mindre og så skal du oprette en udvidet partition, som Linux2 kan ligge i.
Dette har jeg ikke prøvet med Linux
Så det er lige på eget ansvar at prøve...........du kan risikere at skulle begynde forfra med indstallation.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 23-08-04 18:02

Okay det vil jeg prøve...
Men er der slet ikke nogen som ved hvordan jeg for slettet mit windows? eller bare formateret hele min pc? skal jeg ind i noget dos eller noget?

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 23-08-04 18:34

Når du kigger på din HD så kan du måske se Windows og slette den.

Godkendelse af svar
Fra : plb

Dato : 28-08-04 21:31

jeg fik slettet det men den ville ikke formatere. Men det fandt jeg ud af bagefter.
Tak for svaret emesen.