/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ADSL
Fra : Jimmy17
Vist : 452 gange
40 point
Dato : 04-07-02 21:00

Er der nogen der har erfaring med ADSL
Priser derom og installation m.v.

MVH
Jimmy Clausen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-07-02 21:09

Hej Jimmy,

det var noget af et stort og bredt spørgsmål...

Jeg har kun go'e erfaringer med ADSL, køre rigtig fint...
Jeg har hos Tiscali, men f.eks. hos Cybercity har du mulighed for at leje "BOOST", så du f.eks. i en weekend ka' booste din linje op til 2Mbit... det er noget der rykker...

du ka' se lidt omkring de forskellige priser på ADSL her -->
http://www.adslpriser.net/pri.htm

og der sku' gerne følge en rimelig go' vejledning med til at få det op at køre...

men ellers må du jo spørge igen...

håber det ka' bruges...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 50 point
Dato : 04-07-02 21:10

Jada

Den eneste som efterhånden er udbyder er TDC Internet

Deres levering er god nok, men de har desværre en holdning til kundeservice, som burde havde hørt monopol dagene til.

Priserne er fra ca. 350 op til ca. 850 afhængig af den hastighed du vælger.

Installation erligeud af landevejen, da der følger en vd, med en video på som viser og fortæller dig i trin, hvordan du gør hvi sdu ikke har prøvet dette her før.

Ellers ringer man bare til kundeservice på : 80 80 80 36

Men udover dette er jeg udmærket tilfreds selvom det sagtens kunne være billigere

Sonofon har helt opgivet deres fwa, som er trådløst internet, da dette ikke kunne løbe rundt økonomisk.

Mobilix har opgivet deres ADSL p.g.a. TDC's sjofling af dem, så det aldrig kom til at virke.

Tele2 (get2net) har indgået en aftale med TDC Internet, så de starter med at levere internet engang i slutningen af sommeren, priser er pt. ukendte.

Cybercity og Tiscali (Worldonline) er nok de eneste realistiske konkurrenter til TDC, hvis man kan tale om konkurrenter. Imedens markedet blev opbygget med andele til de enkelte udbydere gjorde TDC INternet ALT, for at gøre det surt for sine konkurrenter og en direktør, med mangel på hjerne i Telestyrelsen, sov i timen og sagde han intet kendte til historien, selvom alle normalt tænkende godt kunne se at den var helt gal.

Det havde været omtalt i dagspressen igennem et år. SÅ idag er der ingen konkurrence på dette markedet da TDC INternet har chikaneret deres konkurrenter med Telestyrelsens vidende og har ødelagt hele markedet. Konkurrencen er desværre udeblevet.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-07-02 21:57

Hej Zonker...

konkurence og konkurrence... TDC er noget dyrere end de andre...

f.eks. hos TDC koster en 256/128 linje 495,-kr. for en oprettelse og 464,- kr. i månedligt Abonnement...

både hos Cybercity og Tiscali ka' du få den samme hastighed under den pris..
bl.a. hos Tiscali for en 256/256 linje 395,- kr. i oprettelse 395,- kr. i månedligt abonnement...
og hvis du ta'r deres USB Modem med en 256/128 linje så koster den 295,- kr. i oprettelse og 295,- kr. i månedligt abonnement, og den løsning kører også fint, og er næsten halv så billig som den fra TDC...

Tiscali og Cybercity kører nu fint og er billigere... Så hvis det ka' undgås vil jeg ikke foreslå de noget dyrere TDC løsninger...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 04-07-02 22:01

Nej, men hvis du ser på hvordan ADSL markedet er bombet tilbage og Cybercity og Tiscali IKKE er leveringsdygtige i forbindelser udenfor københavn, så vil du samtidig se at de faktisk er de eneste som leverer en forbindelse.

Jeg har selv forsøgt at få ADSL igennem både Tiscali og Cybercity og svaret var NEJ. Og det selvom jeg KUN bor 500 meter fra centralen.

TDC derimod var der faktisk ingen problemer med, var faktisk en af dem der har haft ADSL i ca. 18 måneder pt. og det på trods af at jeg bor ude i provinsen (lolland-falster).

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 04-07-02 22:04

Og Strarup det er IKKE rigtigt det du skriver....

Et kig på TDC Internets hjemmeside siger 345 kroner om måneden og det samme i oprettelse.

Kig her :

http://internet.opasia.dk/article.php?id=39371&dogtag=fake_salgogservice

Flere priser her :

http://www.internet.opasia.dk/artikel.php?id=39241&dogtag=fake_salgogservice

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-07-02 22:12

Hej Zonker,

Det synes jeg lyder underligt... Her i Viborg Amt hvor jeg bor har der ikke været nogle problemer med at leverer... Men det må åbenbart variere noget fra sted til sted her i landet...

Jeg fik ADSL inden for 3 uger, og TDC teknikkerne var vældig flinke til at sættet udstyret op, selvom det ikke var til deres eget net...
men jeg har heller ikke hørt om leverings problemer fra Cybercity, dem af mine venner der har fået det, har også fået det rimelig hurtigt...

men det er da et forsøg værd at prøve og så håbe TDC ikke tyranisere for meget...

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 04-07-02 22:16

Ja, men det har de desværre tendens til.

Jeg fik ja fra Tiscali, men TDC blokerede med deres egen database, om at de ikke havde ledig kobber herude.

Jeg fik så fat i en anden afdeling af TDC, som sagde at de ikke kunne forstå dette afslag og jeg ringede derfor til den forrige afdeling og brokkede mig, med det resultat at der gik fuldstændig koks i leveringen. Da TDC hold fast på det første selvom de meldte ud med 2 forskellige påstande.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-07-02 22:26

oki doki...

Men hvis jeg går ind på TDC's egen hjemmeside har de ikke det tilbud
http://www.tdc.dk/html/privat/internet/bredbaand/bredb_priser.htm
der er det 464,-kr (men så kræver det også du har telefon abonnement hos TDC)
du ka' også få det billigere men så ska' du betale for hver mb...

På denne side kan du se hvad adsl koster hos Opasia
http://www.adslpriser.net/op.htm
Her kan du se hvad Adsl koster hos TeleDanmark
http://www.adslpriser.net/teledan.htm

jeg ved faktisk ikke lige hvorfor der sku' være forskel på de priser... men det er noget af en jungle at finde rundt i...

Men umiddelbart går jeg ud fra at de er opdateret de priser på
http://www.adslpriser.net/pri.htm

men det er de jo så nok ikke...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-07-02 22:48

Hej Zonker,

træls... og møg iriterende... lidt spøjst når de selv godt ka' finde "ledigt" kobber...
for en til at undre sig ret meget over det...

har du evt. prøvet at konvertere? så vidt jeg har forstået det på nogle havde de haft succes med det...
(godt nok ikke uden brok... men det lykkedes...)

du ka' forresten også køre adsl selv om du ikke har et telefon abonnement...
(selvfølgelig ved oprettelsen af ADSL, men man ka' godt opsige sit Teleabonnement, også ha' ADSL og så nøjes med en Mobil telefon med taletid hvis man ønsker at ha' telefon...)

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 04-07-02 22:59

Ifølge TDC kan man ikke have NetEkspres UDEN at man også har telefon abonnementet.

De vil så bare lægge afgiften til telefonabonnement oven i din internet opkobling, så den slipper man ikke for.

Men jeg læste idag i Berlingske Tidende, at der er noget som hedder Dansk Telecom, som har indgået et samarbejdet med banestyrelsen om at de får 30 5 af aktierne i firmaet, mo at dette får adgang til banestyrelsens net.

De vil så lave fwa som alternativ til TDC, se det er en interessant strategi hvis den ellers lykkedes.

Og nej jeg opgav ævret, da jeg støde hovedet mod en mur allevegne. Og telestyrelsen som skulle holde øje med markedet fatter IKKE en skid. De får en masse i løn, men laver ikke deres arbejde ordentligt, for så ville markedet være liberaliseret og ikke monopoliseret, som det faktisk er selvom KUN telestyrelsen og TDC mener dette. Alle andre mener det stik modsatte underligt ikke ?? Mon ikke det er fordi de andre har ret (ikke TDC og telestyrelsen).

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 04-07-02 23:35

Hey,
Tjae jimmy17 - så fik du da lidt syn på sagen. Selv har jeg Tiscali som jeg er fint tilfreds med. Prisen kan man jo altid diskutere (afhængig af den hastighed du vælger, om det skal være modem eller router) men kvaliteten og kundeservice er jeg fuldt ud tilfreds med (modsat Zonker og TDC)

Samtidig vil jeg gerne tilføje, at monopolet godtnok ER ophævet på området (gudskelov) MEN det er stadigvæk TDC som skal stille det ledige kobber til rådighed, samt dem som er ejere af vores tele kabler - altså fotsat en slags monopol, da andre selskaber skal leje sig ind hos TDC til deres priser.

Men uanset, ADSL er en fin løsning hvis du er meget på nettet og du gerne vil have en hurtigere hastighed, samt mener, at du kan spare ml. ca. 3-800 kr,- på din tlf regning pr månede.

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 05-07-02 07:50

Laurenzio

Hvordan kan du påstå at monopolet er ophævet når TDC med telestyrelsens vidende får lov at sætte sig på markedet, uden at telestyrelsen girber ind, da deres direktør ikke fatter en meter af det som foregår ?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 05-07-02 09:50

Hej Zonker,

nu talte jeg hellere ikke om et TDC ADSL abonnement uden telefonforbindelse...

det var et Tiscali ADSL abonnement... en jeg kendte havde ikke både råd til telefon og ADSL dengang... så han spurte ved TDC om det var muligt at sløjfe Telefon abonnementet... Det sagde de nej til hos TDC... Hos Tiscali sagde de "jo det ka' man godt"... og så ophævede han sit telefon abonnement... Og hans ADSL køre fint og har gjort det over et år nu uden Telefonabonnement...

Men jeg ka' godt se at TDC kræver f.eks. med NetEkspres at du skal ha' et Telefon abonnement... og den eneste fordel jeg sådan set umiddelbart ka' se er, at det ser ud til at telefon og adsl abonnement kommer til at hører sammen...

men der er mange ting man ka' undre sig over mht. TDC...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 05-07-02 10:12

Jeg udtrykte mig måske ikke klart nok.
Lad os så sige at, monopolet på >konkurenceområdet< er ophævet - og gudskelov for det. Men somsagt er TDC jo stadigvæk eneejere af kablerne til telefoni samt kobber til ADSL hvorfor de suværent kan sætte priserne derefter, og det gør de.
Jeg kender ikke til deres kundeservice på ADSL området, så det kan jeg ikke udtale mig om. Blot hos Tiscali har jeg intet at klage over ( udover vente tiden )
Når du omtaler direktøren, er det så Henning Dyremose du mener?

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 05-07-02 17:39

Iøvrigt køre tiscali netop nu en kampagne hvor nye kunder får gratis ADSL i 3 måneder. Man binder sig for min. 6 måneder - så hvis man ikke er tilfreds med produktet er der en egen betaling på disse, hvorefter produktet kan opsiges.

Mvh (en tilfreds tiscali kunde - og ikke andet)
Laurenzio

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 20:44

"Jimmy17" <Jimmy17.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:GS349.5695$G3.786725@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen der har erfaring med ADSL
> Priser derom og installation m.v.
>
> MVH
> Jimmy Clausen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Der er den her link vist meget nyttig:
http://kanal.jubii.dk/klogeskolen/ks40.asp
Jubii´s klogeskole om ADSL.
Der er der også links til de forskellige udbydere der tilbyder ADSL.
Dog er Get2Net ikke med da deres stadig er nyt på markedet, så
de har endu ikke en prisliste oppe på deres site.

Venligst Per