/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
byg selv en sauna
Fra : Wollepete
Vist : 5986 gange
100 point
Dato : 20-08-04 17:09

ER der nogen derude der har erfaring med eller kender til info omkring selvbyg af en sauna...

mvh

Ole

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 110 point
Dato : 20-08-04 18:39

Du kan få brochure over forskellige modeller i dit byggemarked, også byg selv.
Det er vigtigt at du bruger granprofilbrædder og ikke fyr. Isoleringen skal være f.eks. rockwool og absolut ikke flamingoplader. Der skal være luftventiler ind og ud en mede og en oppe.Alt det og meget mere står i brochurerne, også hvor stor ovn du skal have til den størrelse rum du vil bygge. Alt der kan være i træ skal laves af træ. Lamper o.sv. skal være beregnet til varmen.
Jeg har dog set en sauna hvor de to vægge var uisolerede stenvægge, den fungerede, men!!!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : Wollepete

Dato : 15-09-04 18:56

Tak for svaret stig54.

vil jeg prøve,,,, jeg har imidlertid også rekvireret matriale fra Tylö og der har de knap sider over selvbyg m.m... Så med den info sammenholdt med din, vil jeg nok kunne få mig nogle varme vinteraftener alligevel...

mvh

Wollepete