/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
Eicon Diva
Fra : Gaardsdal
Vist : 526 gange
50 point
Dato : 03-07-02 21:24

Der kan ikke oprettes forbindelse til Eicon Diva isdn modem, og dermed kan der ikke oprettes forbindelse til Internettet.
Styresystem Windows XP.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 60 point
Dato : 03-07-02 22:13

Hvad har du forsøgt ?

Hvem er din udbyder ?

Hvordan er din(e) maskine(r) konfigureret ?

Kommentar
Fra : pong

Dato : 19-07-02 15:52

Hej zonker

Hvordan fanden kan spørge om problemet er løst ???
Mener du virkelig at dit svar skulle løse noget som helst ???

At du vælger at give sådant et latterligt formodet svar kan kun betyde at du prøver at score 50 billige point. Desværre betyder det også at andre får mulighed for at hjælpe Gaardsdal.
Prøv nu lige at klappe heste og fremover give folk få en chance for at svare på de stillede spørgsmål istedet for at jagte point som en gal.

Kommentar
Fra : pong

Dato : 19-07-02 15:53

Ups, der skulle naturligvis stå "Dette betyder det også at andre IKKE får mulighed for at hjælpe Gaardsdal

Godkendelse af svar
Fra : Gaardsdal

Dato : 27-07-02 13:04

Tak for svaret zonker.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 12:53

Og?

"Gaardsdal" <Gaardsdal.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:DS349.5683$G3.786666@news010.worldonline.dk...
> Der kan ikke oprettes forbindelse til Eicon Diva isdn modem, og dermed
> kan der ikke oprettes forbindelse til Internettet.
> Styresystem Windows XP.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-02 14:26

"Gaardsdal" skrev d. 07-08-02 08:28 dette indlæg :

>Prøv at afinstallere og installer igen det plejer at hjælpe, brug
microcoft's driver.

Der kan ikke oprettes forbindelse til Eicon Diva isdn modem, og dermed
> kan der ikke oprettes forbindelse til Internettet.
> Styresystem Windows XP.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 20:45

"Gaardsdal" <Gaardsdal.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:DS349.5683$G3.786666@news010.worldonline.dk...
> Der kan ikke oprettes forbindelse til Eicon Diva isdn modem, og dermed
> kan der ikke oprettes forbindelse til Internettet.
> Styresystem Windows XP.
>

Jeg bruger ikke mit Eicon Diva længere - jeg har ADSL, men før jeg fik ADSL
havde jeg nedenstående problem i en kort periode.

-----
Jeg har det problem at hver gang jeg starter windows XP eller genstarter vil
den ikke kommunikere med Eicon Diva ISDN modem´et.

Driver er den WinXP installerer, firmware i modem´et er opdateret.

Jeg kan få det til at virke på denne måde. . .

Jeg starter Hyper terminal, vælger "Opret forbindelse via: COM1" og vælger
"Bit pr. sek: 38400"

Indtaster: a t @ m e n u

Så kommer der en menu til opsætning af terminal adapteren, i de fleste
tilfælde kan jeg blot vælge QUIT og trykke ENTER, afbryde forbindelsen og -
viola - nu kommunikerer windows XP med Diva´en, - dog ikke opsætning af TA
adapteren, men jeg kan få forbindelse til Internettet og home banking.

I nogle tilfælde må jeg gå ind og ændre et eller andet "harmløst"
parameter, - f.eks. at sætte distinctive ring på linie 2, når jeg så vil
QUIT´e tilbyder menu´en at initialisere modem´et for at de nye indstillinger
kan træde i kraft, efter denne initialisering virker det.

Hvis jeg slet ikke kan komme i kontakt med Diva´en, heller ikke med hyper
terminal (f.eks. hvis jeg lige har forsøgt forgæves at kalde op), tager jeg
strømstikket ud et øjeblik, det hjælper normalt på det.

Det er bøvlet på denne måde, men jeg lever med det, for jeg har nu bestilt
ADSL bredbånd så det er kun i kort tid, - ellers ville jeg kontakte Eicon
for at høre deres forslag.
-----

MVH / BR

Kristian Andersen
Erstat AT med @
http://home19.inet.tele.dk/kran

Kommentar
Fra : picajeh

Dato : 22-04-03 21:15

Kan ikke opnå forbindelse til Eicon Diva Isdn modem, selv om det er tilsluttet COM1. PC vil ikke detektere modem'er. Forslag til permanent løsning ønskes og ikke en som beskrevet af Kristian Andersen.

Kommentar
Fra : picajeh

Dato : 22-04-03 21:15

Kan ikke opnå forbindelse til Eicon Diva Isdn modem, selv om det er tilsluttet COM1. PC vil ikke detektere modem'er. Forslag til permanent løsning ønskes og ikke en som beskrevet af Kristian Andersen.

Kommentar
Fra : brisky

Dato : 28-06-03 10:07

det er et TA modem ikke?

Kommentar
Fra : brisky

Dato : 28-06-03 10:15

prøv at resette modemet, efter din maskine er startet op.
jeg går udfra at du har checket din com port. og denne virker og at indstillingerne stå på det de ska. hvis du ikke har det. så check den lige.

så er der bare "tilføjer ny hardware" tilbage