/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Honda SFX let tuning?
Fra : MrtW
Vist : 481 gange
20 point
Dato : 18-08-04 21:49

Jeg har en Honda SFX fra 2001 (en af de modeller UDEN skive).
Derfor har mig og en ven fjernet bagpladen i variatoren, hvilket gør at den kører cirka 50.
Vi vil dog genre have den op på 60-70, så derfor spørger jeg:
Hvordan kan man tune den forholdsvis nemt, men også uden at vi skal bestille nye dele? Altså er der ting vi kan fjerne osv? (Ikke blindrøret)? Håber på et godt svar!

/MrtW

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 18-08-04 22:03

Tror ikke der er meget du kan gøre uden det koster penge...

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 18-08-04 23:48

Du får ikke meget mere ud af den, medmindre du fjerner blindrøret.
Mener også at den ikke kan komme op på meget mere end 60kmt, hvis du fjerner blindrøret.

Kommentar
Fra : vapsen

Dato : 19-08-04 17:56

sæt en malossi multivar på, den koster omkring 500.
den går både laver og højere i "gearing", og vil også forbedre dit optræk.
jeg vil tro den vil køre omkring 70. Det er i hvert fald hvad jeg ville gøre.

Kommentar
Fra : bumsbabs

Dato : 19-08-04 22:11

Du kan også gå ned til din lokale knallertforhandler og sige du skal have en 45 bøsning/gliderør og en 45 bagplade til din vario. Det koster ca. 200 kr samlet, og den vil køre ca 70-75 km/t hvis du smækker det i. Blindrøret kan du ikke fjerne, da der ikke er blindrør på en sfx
Mvh Steffen