/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
adope photoshop
Fra : Fknight
Vist : 768 gange
43 point
Dato : 18-08-04 21:41

Hey jeg prøver at lave en overskrift til min hjemmeside i Adope Photoshop..men jeg vil kun ha teksten IKKE baggrunden..jeg kan sagtens slette baggrunden når jeg arbejder med billedet men når jeg gemmer billedet kommer den hvide baggrund med.. hvad gør jeg?

jeg vil altså KUUN ha selve teksten så jeg kan indsætte den på min side..

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 18-08-04 22:30

kan du ikke sætte baggrunden til "invisible"??

hvorfor har du egentlig lagt spørgsålet i linux?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-08-04 22:33

Det hedder transparent eller gennemsigtigt , så prøv i hjælp at spørge på ordet.
Jeg har ikke photoshop på denne comp og kan ikke huske hvordan.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 18-08-04 22:51

nåja ups

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-08-04 23:04

Karl_Smart - det kan godt være noget engelsk - nyere photoshop findes ikke på Dansk endnu.

Accepteret svar
Fra : poul_from

Modtaget 43 point
Dato : 18-08-04 23:43

for at anvende den transparente bagrund skal du gemme billedet som gif eller png så skulle det virke for dig
det gøres lettest ved at gå ind i files ned i save for web og klik
når så vinduet er åbnet går du over til værktøjslinen i højre side af vinduet under setting vælger du gif eller png8 elller png24 dernæst vælg i den næste drop down box adaptive husk at sætte flueben i tranparency
så er indstillingerne lavet så er det bare sige save ikke don for da gemmes billedet ikke

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-08-04 00:00

Hejsa
Jeg kan kun gi' poul_from ret, men vil nok foretrække gif-formatet.

Fknight: Jeg vil foreslå dig at anskaffe Adobe Photoshop 7 - lær det selv fra forlaget Ibris. Hæftet koster kun 79,- og kan indkøbes i større bladkiosker samt hos de fleste boghandlere.

Forlaget Libris = http://www.libris.dk
Photoshop 7 = http://www.libris.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-572-2
Øvelser og filer til Photoshop hæftet = http://wwwmkdata.dk/photoshop/70

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-08-04 00:02
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-08-04 10:21

NB: Til overskrifter, knapper, animeringer osv. til hjemmesider vil jeg anbefale at benytte Xara3D
http://www.xara.com/products/xara3d/

Godkendelse af svar
Fra : Fknight

Dato : 04-09-05 14:41

Tak for svaret poul_from.