/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
dvd brænder
Fra : tonnie
Vist : 449 gange
25 point
Dato : 17-08-04 20:30

jeg har en lg 4040b dvd brænder der ifølge producenten kan brænde 4x hastighed, mit problem er at jeg i nero kun har én mulighed nemlig 2x hastighed, jeg har opdateret nero og min brænder med nyeste firmware og lige lidt nytter det,mine medier er beregnet til 4x hastighed, og har også prøvet med andre medier uden held!!
hvad kan det være?

MVH
TONNIE

Kommentar
Fra : sunepaabryggen

Dato : 17-08-04 20:33

Der er desværre ikke noget du kan gøre, hvis du har opdateret firmwaren til den seneste, og har opateret nero og har prøvet med flere forskellige medier!

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 17-08-04 20:34

hvilke Meider har du prøver, altså mærke messigt?

Kommentar
Fra : tonnie

Dato : 17-08-04 20:35

DET VIL JO SIGE AT BRÆNDEREN IKKE VIRKER EFTER HENSIGTEN
MÅSKE JEG SKULLE BYTTE DEN TIL EN ANDEN SÅ
VIL HA EN BRÆNDER MED NOGET KUL PÅ
DET TAGER JO EN EVIGHED AT BRÆNDE EN SKIVE (25-30MIN)

Kommentar
Fra : tonnie

Dato : 17-08-04 20:36

MINE MEDIER HEDDER
DATAMART DVD-R 1-4X SPEED
OG ER IØVRIGT TESTET PÅ LIGE NETOP DEN BRÆNDER JEG HAR, OGSÅ GRUNDEN TIL AT JEG VALTE LIGE NETOP DEM

Kommentar
Fra : sunepaabryggen

Dato : 17-08-04 20:40

har du prøvet verbatim??

Kommentar
Fra : tonnie

Dato : 17-08-04 20:43

nej det har jeg godt nok ikke..
har en kammerat der har samme brænder, og han kan godt brende med 4x hastighed.. forstår det IKKE,
er der en eller anden indstilling i mit brænde program jeg kan have overset? syntes bare at nero pjejer at vælge den største tilgængelige hastighed?

Kommentar
Fra : sunepaabryggen

Dato : 17-08-04 20:45

det er korrekt at nero foreslår størst tilgængelige hastighed!..har dig og din ven samme styresystem og er de begge opdateret

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 17-08-04 20:46

okay har du prøvet med nogle mere kendte mærker så som : Verbatim eller Platinum, for det er det jeg bruger ti lmin LG GSA-4120BA hvor de virker udemærket til....
Der er også en anden muligehd og det er at prøve et andet brænder program som f.eks: Alcohol 120%...

Kommentar
Fra : sunepaabryggen

Dato : 17-08-04 20:47

har du evt prøvet med hans medier??

Kommentar
Fra : tonnie

Dato : 17-08-04 20:50

vi kører begge xp pro, så vidt jeg ved er min vens opdateret, ligesom mit, og ja jeg har prøvet med hans medier, det er staig kun 2x hastighed der kan vælges.

forresten er der sommetider jeg kan vælge 2.6x hastighed, men ikke hver gang,

Kommentar
Fra : sunepaabryggen

Dato : 17-08-04 20:51

her er evt en ny billig brænder fra lite on brænder 8x til 723kr. med fragt

Kommentar
Fra : sunepaabryggen

Dato : 17-08-04 20:52

vil foreslå at du returnere dvd brænderen og køber en ny!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-08-04 20:54

Hejsa
i nero åbn "nero toolkit" >>nero Drivespeed >>"andet" >> Find>>ok >>luk

Kommentar
Fra : tonnie

Dato : 17-08-04 20:54

ok sune..
hvor finder du den??
så får de nemlig den gamle brænder kastet i hovedet igen hvor jeg købte den

Kommentar
Fra : sunepaabryggen

Dato : 17-08-04 20:56
Kommentar
Fra : tonnie

Dato : 17-08-04 21:00

til dk

det hjælper ikke
kan stadig "kun" vælge 2x hastighed

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-08-04 21:05

hvilke hastigheder får du frem ?? husk der skal ikke være skive i drevet.......

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 35 point
Dato : 17-08-04 21:19

se her
http://www.digit-life.com/articles2/lg4040-multi/
det tyder på det er dine skiver deter galt med......

Kommentar
Fra : sunepaabryggen

Dato : 17-08-04 21:19

ok..der er måske en anden løsning!gå ind i computer administration(højreklik denne computer og vælg administrer).
udvid under enhedshåndtering IDE ATA/ATAPI Controllere.
dobbeltklik på den primære og sekundære controller at de står til dma mode og ikke pio mode

Kommentar
Fra : sunepaabryggen

Dato : 17-08-04 21:21

dette finder du under advanced settings!!..hvis den står i pio mode skal du sæf ændrer den til dma mode og derefter genstarte

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 17-08-04 23:43

men det sunepaabryggen siger medat man kan få DVD brænder som kan brænder 8X, ja det er meget fint , men jeg har endnu ikke set nogle 8X skriver. Hvis der endelig er så er de hammer dyre.... så hvorfor ofre på det, når man bare kan nøjes ned 4X, tager altså kun ca 15 min at brænde en hel DVD...

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 18-08-04 01:29

Nu skal jeg ikke gøre mig klog, men er der ikke forskel på om mediet er DVD-R eller DVD+R mht. brændehastigheden ?

Bigfool

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 18-08-04 04:39

brænder og medier kan ikke køre brænde hurtigere end systemet ellers tillader, nero udfører en system test for at teste om systemet kan levere data hurtigt nok til evt en 4 speed brending, og det er nok der din flaskehals ligger, at dit system generelt ikke er hurtigt nok....
datamart er nogle udmærkede medier så det vil ikke hjælpe at prøve nogle andre.

mvh fox mulder

Kommentar
Fra : sunepaabryggen

Dato : 18-08-04 09:29

ok..for det første er den meget billig, dvdbrænderen og for det andet er der nok en stor chance for at vi ret hurtigt ser tilsvarende hurtiger skiver på markedet. Det er jo det samme som at sige at man ikke ska købe amd64 fordi microsoft ikke har nosset sig sammen og lavet 64 bit styresystem endnu...men det kommer og så vil man jo ikke være bagud vel.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-09-04 17:43

har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-11-04 15:57

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Godkendelse af svar
Fra : tonnie

Dato : 24-11-04 22:10

Tak for svaret dk.