/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Vhs-bånd til dvd?
Fra : kdf_dk
Vist : 387 gange
75 point
Dato : 17-08-04 14:36

Kan gl. vhs-bånd kopieres til DVD eller lignende? Skulle gerne kunne læses af en dvd-afspiller.

Med et gammelt vhs-kamara har jeg optaget nogle familliefester, min søns fodbold debut osv. Disse optagelser kunne jeg tænke mig at brænde over på en dvd-skive. Kan jeg det? og hvilket udstyr kræver det? og kan det gøres billigt?

Kommentar
Fra : oscarfisk

Dato : 17-08-04 14:40

tv kort til din com.og du er på vej

Kommentar
Fra : oscarfisk

Dato : 17-08-04 14:46

Ellers skal du have et supervhs stik Hvis du har et godt grafikkort der Har tv/vidio in and out

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 17-08-04 14:50

Ja et TV-kort til computeren (som du kobler videoen på) og en DVD-brænder..

Her er et par priseksempler:
Et Pinnacle TV-kort er set i Zitech til 400kr ( http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=154462 )
En DVD-brænder set i MM-Vision til 650kr ( http://www.mm-vision.dk/default.asp?action=dvd )

Det kan sikkert fås billigere andre steder, men så ved du ca hvad det koster.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 85 point
Dato : 17-08-04 14:53

Hejsa

du skal bruge et tv tunerkort hvor du tilslutter din video, og gemmer filmen i på computeren
du brænder så enten via dit video redigerings program, hvis du f.eks vil lave
nogle ekstra effekter, menuer mv.
ellers bare et andet dvd brænderprogram. 1:1 kopi
læs mere om tv tunerkort her

http://www.terratec.com/
prisen er ca.kr. 400,- 500,-

Kommentar
Fra : Frank_Trier

Dato : 08-11-04 04:55

hejsa
Når du har alt det andet, kan du bruge et program der hedder Powerproducer. Jeg bruger selv det program og der kan du også lave specielle menuer.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-11-04 16:07

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Godkendelse af svar
Fra : kdf_dk

Dato : 24-11-04 09:52

Tak for svaret dk.