/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
hvor finder jeg linux
Fra : Fknight
Vist : 414 gange
100 point
Dato : 14-08-04 11:19

Hey jeg har kørt win xp win 98 og 2000..og har fundet ud af at de enste to systemer som fungere nogenlunde er win 98 og 2000 men, de er ikke sikre nok og jeg har hørt at linux kan stort set alt. jeg har os dowloaded en iso cd og prøvet linux..

Hvor kan jeg dowloade linux suse (GRATIS) linux siger man jo er gratis.. hvis man ik kan dowloade linux suse gratis er der så nogen version man kan dowloade gratisk ????

Kommentar
Fra : dp_doom

Dato : 14-08-04 11:45

Hej. Dit lille problem har jeg løst for dig. Jeg bruger den selv og den køre uden problemer. Det er en dansk side som hedder linuxshoppen.dk. http://www.linuxshoppen.dk/download.php
Jeg håber at dette har løst problemmet og held og lykke med den. Du kan finde alle de forskellige linux versioner som der er... Hvis du kan hjælpe mig så kik ind på det nederste link.
http://www.kandu.dk/dk/spg/47031

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-08-04 12:31
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-08-04 13:11

En komplet Suse-Linux har jeg købt for et par år siden - den er på 7 CD'er + en DVD.
Og en masse vejledning - 600kr. hos http://www.suse.dk/cgi-bin/suse/index.html
Altså hvis du ikke vil hente den på nettet.
Linux distributioner er ikke gratis men gratis at hente

Accepteret svar
Fra : CiberAmigo

Modtaget 100 point
Dato : 14-08-04 17:33

Du kan downloade en SUSE boot.iso. Så koster den ikke noget, ellers kan du købe en desktopversion for ca. 150 kr. (linuxpusher.dk)

SUSE kan downloades herfra: ftp://klid.dk/suse/i386/9.1-personal-iso/

desuden kan du fra: www.klid.dk, finde de mest gængse disto's.

Et andet godt sted at finde ud af hvad de forskellige disto's står for, og hvor langt de er, i udviklingsfasen:
http://www.distrowatch.com/

Med venlig hilsen

Ciberamigo

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 15-08-04 11:24

tak for alle de gode svar..nu kan jeg endelig kører linux :)

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 15-08-04 16:38

lukker du så spørgsmålet?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-09-04 17:45

har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-11-04 15:56

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Godkendelse af svar
Fra : Fknight

Dato : 04-09-05 14:44

Tak for svaret CiberAmigo.