/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Password til TDC's Speedstream 5781
Fra : brille_b
Vist : 527 gange
70 point
Dato : 30-06-02 23:00

Jeg har netop fået oprettet en Pro@cces hos en ven og vi har fået en Speedstream 5781. Passwordet plejer mig bekendt at være de 7 cifre fra stregkoden på undersiden. Dette bider imidlertid ikke på denne router. Er der andre, som har samme kedelige erfaring? Har TDC skiftet passwordstrategi? Kigger jeg det forkerte sted? Er der nogen, der har nogen gode ideer?

Jeg har taget routeren med til mig selv og har nu to ens routere stånde ovenpå hinanden og prøvede først at logge mig ind i min egen og dernæst i den nye. Således har jeg forsøgt at eliminere eventuelle kabel/protocol/indstillingsfejl.

Hmm.. æv.

Kommentar
Fra : brille_b

Dato : 01-07-02 01:01

Jeg får beskeden "Wrong password! Try logging in again." når jeg benytter de 7 cifre fra stregkodemærkaten.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 80 point
Dato : 30-06-02 23:45

brille_b wrote:
> Jeg har netop fået oprettet en Pro@cces hos en ven og vi har fået en
> Speedstream 5781. Passwordet plejer mig bekendt at være de 7 cifre fra
> stregkoden på undersiden. Dette bider imidlertid ikke på denne router.

Tricket er at smide den i recovery mode først, inden man prøver at logge
ind. Der er et lille hul bag i routeren ved siden af en port(console),
tag en tandstikker og hold den inde et par sekunder til en af routerens
lamper skifter til orange (det er vist den første)
Console-porten er den man logger ind gennem først, med et crossover
kabel + adapter til seriel port.
Jeg loggede ind med HyperTerminal fra win98SE, det virkede fint efter
jeg først havde sat det op med serielport osv.
Man kan ændre det hele, men man behøver ikke at skifte password, hvis
man holder sig til at logge ind på den måde - man kan slå telnet login
til, så man kan logge ind med alm. telnet klient over LAN porten istedet.
Det første jeg ville ændre, er det automatiske logout på 10 minutter.

> Er der andre, som har samme kedelige erfaring? Har TDC skiftet
> passwordstrategi? Kigger jeg det forkerte sted? Er der nogen, der har
> nogen gode ideer?

Jeg har haft min router siden sommeren 2001, hvis jeg husker rigtigt.

Godkendelse af svar
Fra : brille_b

Dato : 01-07-02 01:29

Jeg manglede lige at komme i tanke om det med recovery mode. Tak for svaret [Odense] Jens C. Hansen.

Kommentar
Fra : hhartvig

Dato : 28-01-03 20:17

Er der ingen WEB interface på denne router ?

Kommentar
Fra : Nigol

Dato : 18-11-03 20:42

Jeg har også en speedstrean 5781 router. Men kan ikke finde ud af at logge ind på den og åbne en port