/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Uren hud og bumser
Fra : hatt3n
Vist : 1281 gange
50 point
Dato : 08-08-04 18:04

Hej "kandu" brugere,

Jeg står med et problem at jeg har ekstrem meget urenhud.
Mest ligger jeg mærke til det om morgen hvor jeg står op at mit hud er fuldstændig fedtet og der i fleste tilfælde kan komme nogle små hvide bumser frem på mine kinder samt på panden.

Kan det skyldes mit hud bliver iretteret efter jeg barberet at jeg får de små hvide bumser?
Eller er det pågrund af det fedtede hud kan skabe meget talg, som så giver vej til at popper en masse bumser frem?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med evt. produkter samt råd.

Jeg vasker i forvejen mit ansigt med en mild sæbe hver morgen og går i bad om aften.

Tak

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 08-08-04 18:18

jeg vil sige at din hud får forlidt luft, pga at du er fedtet i hoved.. da luft ikke trænger igennem fedtet.. ?

Kommentar
Fra : vimse

Dato : 08-08-04 18:24

Hejsa.
Prøv at bruge noget der hedder "australian tea tree oil" - det er et rigtigt godt natur produkt. det er anti septisk, det vil sige dræber bakterier. Det fås i Matas og Føtex/Bilka. Prøv som ren olie og ansigtscreme. Efter et par uger bliver huden pæn.. Du skal så bare fortsætte fremover, som forebyggende..( har selv brugt det i ti år....) Det er ikke særligt dyrt i Føtex/Bilka.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 08-08-04 18:28

To forslag:
Gå i matas eller på apoteket og bed dem hjælpe dig med bedre produkt valg.
For mig lyder det som om du har en lidt irriteret hud, som reagerer ved at danne talgknopper. De skal ikke have sæbe! men andre renseprodukter der IKKE udtørrer huden.
Alternativt kan du prøve med tea tree oil produkter, men det er mere til regulære bumser.
Held og lykke.

Kommentar
Fra : hatt3n

Dato : 08-08-04 18:34

Til vimse:

Kan du forklarer nærmere hvilket af deres produkt du hentyder til fra Australian Bodycare?

Kommentar
Fra : 888

Dato : 08-08-04 18:43

Husk at brug en dagcreme uden olie, så din hud ikke har behov for at skabe ret meget fedt selv. Hvis du udtørrer den, vil den selv gå ind og regulere og fedte....

Accepteret svar
Fra : vimse

Modtaget 60 point
Dato : 08-08-04 18:46

Jo. Der er en creme (tyk konsistens) og en lotion (tynd konsistens) . Jeg bruger lotion efter barbering (skæg) og hvis jeg har sår,rifter eller betændte steder bruger jeg ren olie (100 %) men olien kan være lidt kræs ren, så den kan godt fortyndes med Lotion fx.
Hvis du bruger lotion hver dag efter barbering, hjælper det med at holde huden i ballance ( mod fedtet)
Også rigtigt godt mod SOLSKOLDNING ...!
GG...måske virker det også mod rynker - jeg er 37 og har ikke een...

Kommentar
Fra : 888

Dato : 08-08-04 18:54

Det gør det faktisk Folk der bruger creme hver dag(gerne fra helt ung af) får rynker langt senere i livet....

Godkendelse af svar
Fra : hatt3n

Dato : 08-08-04 18:55

Tak for svaret vimse.

Kommentar
Fra : hatt3n

Dato : 08-08-04 18:57

Til vimse:

Den lotion du taler om er det Antiseptisk Lotion hvis jeg ikke tager fejl?
Nu bruger jeg elektrisk barbere maskine, og det er irettere mit hud mindre end hvis jeg barberede mig normalt med et blad.

Kommentar
Fra : vimse

Dato : 08-08-04 19:01

ja , det er antiseptisk.. Altså den lotion fra tea tree serien.. Jeg bruger el barbermaskine... tror ikke det betyder noget hva man bruger....

Kommentar
Fra : vimse

Dato : 08-08-04 19:03

Pris :lotion i Bilka Odense, Ca.45 kr. / olie ca. det samme....

Kommentar
Fra : hatt3n

Dato : 08-08-04 19:11

Til: vimse

Tak for dine gode svar jeg vil investere i deres lotion samt olie og give det et forsøg, har ikke noget at miste.
Jeg barbere mig somregel om morgen før jeg tager på arbejde, normalt vasker jeg mit ansigt med koldt vand og barbere mig, anbefaler du så at jeg påføre det lige efter uden at vaske eller lign. ?

Kommentar
Fra : vimse

Dato : 08-08-04 19:20

Tja... jeg barber mig først, så i bad , vasker med vand , så lotion ...... hmm glemte før at sige det lugter lidt sjovt liige når du smører det på....men det forsvinder efter få minutter....

Kommentar
Fra : hatt3n

Dato : 08-08-04 19:23

Til: vimse

Okay på den måde det er nemlig ikke altid jeg får tid til at gå i bad ellers skal jeg alt for tidligt op.. :)
Det lyder godt..