/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Dansk statsborgerskab
Fra : pipzi
Vist : 677 gange
50 point
Dato : 06-08-04 17:58

Jeg ville høre, om der mon var nogen her som lige kunne hjælpe mig. Jeg bor sammen med en pige fra Lithauen. Hun har boet i DK snart fire år, og spørger nu mig, om hvornår hun kan søge om dansk statsborgerskab ? Er der nogen som kan hjælpe mig med dette, hvor mange år man præcis skal have boet her, for at kunne søge om statsborgerskab. Jeg ved hun virkelig gerne vil have dette.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 06-08-04 18:07
Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-08-04 18:08

www.finfo.dk/wwwfinfo/HTML/dansk/finfo_Danmark/Ny_i_Danmark/Dansk_statsborgerskab_[indfoedsret]/side3.html

Håber linket virker
Men hun skal være over 18, have boet i Dk sammenhængende i 9 år, ikke have offentlig gæld, ikke grov kriminel, og have godt kendskab til sproget.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 06-08-04 18:10

På de links står der at hvis man er fra nordiske lande, det var derfor jeg var i tvivl, så Lithauen kan ikke gå med i de lande ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-08-04 18:12

Nej, fra de nordiske lande er det 2 år, og det er Norge Sverige og Finland

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 06-08-04 18:17

Jeg troede faktisk også at når det var et EU land, så var dette muligt. Stakkels pige, så må hun lige bo her fem år mere.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-08-04 18:21

Ja, det bliver hun nødt til, hvis hun vil have dansk statsborgerskab.

Dova, du henviser til det samme link, som jeg gjorde, men dit virker ikke.

Godkendelse af svar
Fra : pipzi

Dato : 06-08-04 18:23

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-08-04 18:58

Nej, jeg har altid bøvl med de link, men den her tror jeg er parentesen der er forkert, ans

Kommentar
Fra : skovfogeden

Dato : 06-08-04 19:43

gift dig med hende