/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Skærmbillede ændrer sig - hvorfor?
Fra : Bolino
Vist : 492 gange
500 point
Dato : 03-08-04 22:42

Jeg har en bærbar "HP" som har et stort skærmkort - ved ikke hvor stort og hvad det hedder. Jeg bruger en dockingstation til pc'en og når jeg så tænder maskinen efter at den har været ude af dockingstationen, så er skærmbilledet ikke i orden! Andre gange skal jeg bare slukke maskinen, og næste gang jeg åbner så er problemet der igen - selvom maskinen ikke har været ude af dockingstationen!

Jeg får en del af skærmbilledet frem, og når jeg rykker musen, så flytter skærmbilledet sig med. Jeg "fixer" det ved at gå ind i egenskaber og rette på skærmopløsningen ned til 800x600 og anvender dette - derefter gør jeg det samme men bederom 1280x1024 pixels. De fleste gange virker det, men ofte vil det bare ikke og så skal jeg genstarte hele lortet igen!

Kan det evt. være dockingstationen som ikke er god nok? Det er en original HP - den med en bøjle til at rette den bærbare ind til stationen! Nogle gange kan jeg heller ikke få min lanforbindelse igang, men så skal den have et microtryk ned i dockingstationen, og så virker det igen!

Hvad f..... gør jeg?

Bolino

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 03-08-04 22:48

Ved ikke om det kan være det, men har du tjekket for virus, det lyder sgu wierd.

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 03-08-04 23:22

Hmmm, mht, grafikkort problemmet, så lyder det som om der er et opsætnings problem. Har du TV out på graffikkortet? det lyder nemmelig som om din computer bytter om på skærmbilled 1 og 2, prøv at dovnloade nyeste drivere fra HP, eller slå dual screen fra i din opsætning....

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 04-08-04 06:59

Prøv at opdater grafikkort driver?

mvh
Richard

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-08-04 08:48

Hele comp bliver sat til lavforbrug ved batteridrift.
Og det kunne være dit batteri som ikke er helt på "toppen".

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-08-04 09:23

For at finde informationer om dit skærm-/grafikkort kan du benytte dette diagnogstiseringsprogram : http://www.majorgeeks.com/download.php?det=181

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 04-08-04 10:41

Du skulle vel ikke have den haft tilsluttet et TV e.l. Så kan den lave det fis der, det kan du ordne ved at gå ind i egenskaber for din skærm og så indstillinger, advanceret og så slå TV skærmen fra.