/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvordan gør man det "privat" ?
Fra : Zambrotta
Vist : 365 gange
20 point
Dato : 02-08-04 16:40

Hey jeg er rimlig god til pcere, men kan ikke finde ud af - hvis jeg har nogen filer liggende på min families pc, jeg ikke vil have de læser eller skal have adgang til - hvad gør jeg så ? hvordan gør man sine filer private, så man fx skal have en kode for at åbne dem eller noget i den stil ?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-08-04 16:45

Hvis du køre XP kan du jo oprette din egen konto så du er den eneste der kan logge der ind og der kan du så have alle dine hemmelige ting liggende uden andre kan se dem.

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 02-08-04 17:15

Hvis du bare skal have din egen bruger går du ind i. Kontrolpanel..> Brugerkonti og der kan du oprette en haber det var svar nok

Hilsen Jonas

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-08-04 18:10

Det nytter så bare ikke en disse hvis en af de andre brugere er oprettet med administratorrettigheder for så kan denne se hvad han/hun har lyst til.
Du kan også anskaffe dig et krypteringsprogram så alt hvad du ønsker kan blive kodet og det kan selv en administrator ikke se.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-08-04 18:21

Det er korrekt BjarneD, men Zambrotta kunne jo så være admin. Det forpligter dog...

Men på alm. dokumenter(breve)kunne man jo lægge password på.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-08-04 18:28

Læs dog mellem linierne taliskoko

Kommentar
Fra : Zambrotta

Dato : 02-08-04 19:08

Hvordan lægger man så password på ?

Det skal lige sige det er på min mors windows 95 vi bruger den som backup og hun til at arbejde på, men jeg har bl.a. dagbog og sådan nogen ting, så jeg vil gerne have det privat

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-08-04 20:20

Der er flere muligheder:
Den nemmeste er:
Lav en mappe på skrivebordet og kald den Zambrotta.
Åbn word og tryk F12 > fin din mappe Zambrotta
og i filnavn skriver du eks. 2aug04 > gem
skriv i din dagbog >og tryk F12 >nu er du igen i din mappe Zambrotta /2aug04 - gem
Sæt en diskette i og flyt mappen Zambrotta over på disketten og tag den med dig.
En gang i mellem gemmer du med en ny dato for at du ikke ved et uheld skal ødelægge hele din dagbog.
En anden mulighed er:
Lav en mappe Zambrotta
Åbn word og tryk F12> giv filen et navn eks. 2aug04> rul ned på funktioner>
vælg generelle indstillinger>her kan du skrive en adgangskode>ok> gem
Det er ikke sikkert anvisningen til adgangskode passer helt, da jeg ikke har word '95 lige her.
Eyvind.
Det er altid en god idé at benytte dato i gem som (F12) så kan man altid vende tilbage til en tidligere dato - hvis man ødelægger sin fil.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-08-04 20:47

Windows 95:
Opret en mappe Zambrotta
H-klik på mappen>marker delt som>marker fuld>skriv din adgangskode>
anvend>OK .......nu er din mappe låst med dit password.
Office 95 (word 95):
Opret et dokument i word >F12>find din mappe Zambrotta
filnavn 2aug04>tryk indstillinger>lav password>OK
(der er ingen grund til også at skrivebeskytte)
Hvis din mappe ikke skal ligge lige for næsen af alle kan du:
H-klik på start>stifinder>C:>programmer>tilbehør>når du står i tilbehør>
så h-klik>ny mappe>skriv Zambrotta og du har en "lidt" gemt mappe.
Eyvind.

Kommentar
Fra : suspiria

Dato : 18-09-04 14:04

Du kan med WinZip/WinAce beskytte dine filer med password, nemt og hurtigt