/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
mangler input til ansøgning hvad skriver~
Fra : meyerbeyer
Vist : 780 gange
50 point
Dato : 02-08-04 11:16

Jeg skal søge ind på en uddannelse men er ikke god til at "sælge mig selv"på papiret men beviser det bedre når jeg er i job. Jeg brænder for at komme i betragtning, hvad svarer man til disse spørgsmål.
Det er en sosu udd. og jeg mangler gode råd som jeg evt. kan bruge til at stykke noget sammen. Det er ikke meningen at få en decideret ansøgning som jeg bare skal skrive af men input til hvordan man udfylder den uden at man lyder helt håbløs.

Skriv om din interesse og engagement for uddannelsen og arbejdet indenfor uddannelsesområdet

skriv om din sociale forståelse

skriv om din interesse for fortsat personlig udvikling

Accepteret svar
Fra : krakgt

Modtaget 60 point
Dato : 02-08-04 11:38

hej
Du kan jo evt nævne at du altid har haft en stor interesse for at arbejde med andre menneske samt at deres ve & vel ligger dig meget på sinde
Du er meget angageret og har fuld forståelse for personer, som på den ene eller anden måde er kommet ind i systemet, og det er dig magtpåliggende at hjælpe disse mennesker til en bedre hverdag
Du ser helt klart udd. som en vidreudvikling af dit sociale aspekt

held & lykke
krakgt

Kommentar
Fra : troldpuz

Dato : 02-08-04 11:59

Hejsa meyerbeyer

Lav en seddel til dig selv, hvor du notere ALT, hvad du laver i din fritid (sport, udvalg, foreninger osv.). F.eks. hvis du er i et aktivitetesudvalg. Skriv så alle dine funktioner f.eks.: indkalder til aktivitetsudvalgsmøde, bestiller bus til udflugter, laver tilmeldingssedler til beboerne osv. - Du vil blive overrasket over, alt det du laver til daglig. - Nå, men så er det "bare", at sammenfatte hele baduljen, så din ansøgning ikke fylder flere sider.
Min datter's skole havde emneuge og hun skulle "søge job" som journalist. Hun lavede ansøgningen som en avisforside, med logo og spalter. Nå, men hun var jo også tom for gode ideér, men du skulle have set hendes glæde, da hun havde noteret alt, hvad hun kunne (bruge diktafon, filme med camera, opsætnig i Word, lidt billedebehandling osv.). Ja, ja, hun er kun 15 år, men vi voksne, kan godt gøre på samme måde.

Pøj pøj, håber du får jobbet.

Troldpuz

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-08-04 12:16
Godkendelse af svar
Fra : meyerbeyer

Dato : 02-08-04 15:37

Tak for svaret krakgt.