/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Vægtvogterne, vægtkonsulenterne eller?
Fra : Leo.pedersen
Vist : 16151 gange
100 point
Dato : 01-08-04 19:55

Hej

Jeg har et BMI på 32,2 så nu skal det være.
Jeg er motiveret til at omlægge min kost/livsstil permanet.
For ikke at bruge energi/penge/gejsten forkert, så vil jeg godt have nogle gode råd.

Har kikket på følgende sider:
vægtvogterne http://www.weightwatchers.dk/
og vægtkonsulenterne http://www.weightconsultants.com/da/
Hvad har I af erfaringer med disse foreninger/firmaer?
Er der nogle som har erfaring med andre (jeg bor i Fredericia)?

Jeg ved, at hvis jeg blot skal bruge en god kogebog/sund fornuft, så falder jeg hurtigt i igen, skal have noget som hjælper med at holde mig i gang.

Det er især ris/ros til de to nævnte organisationer som jeg efterlyser, men hvis nogle har nogle oplysninger som de mener er bedre end disse to, så glæder jeg mig til at læse om dette.

På forhånd mange tak for jeres hjælp.

Hilsen

Leo

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-08-04 22:54

Hej Leo.
Vægtkonsulenternes har jeg personlig erfaring med, og det er effektivt. Men det er omstændigt, da man skal veje alting af, og spise nogle ting et bestemt antal gange om ugen. Men kg rasler til gengæld af. Af en eller anden ukendt grund taber mænd sig hurtigere end kvinder. Min bror fulgte deres program i mindre end et år og tabte 70 kg på den tid. Jeg tabte kun 26 kg på et halvt år, men jeg gik heller ikke så højt op i det som min bror. Men du skal holde deres vedligeholdelseskur bagefter, ellers tager du på igen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-08-04 22:55

Jeg glemte lige, at vægtkonsulenterne har udgivet 3 kogebøger.
Hilsen Jette

Accepteret svar
Fra : sidal26

Modtaget 100 point
Dato : 02-08-04 11:13

Min kæreste har gået ved både vægtvogterne og vægtkonsulenterne.
Ved vægtkonsulenterne må du INGEN kulhydrater få og du SKAL spise minimun 600 gram grøntsager om dagen. Ydermere skal du indtage en vis mængde mælk, kød, æg og fedtstof. Hvis du elsker grøntsager og ikke har et problem med at spise 600 gram af disse om dagen er DDV sikkert helt fint (min kæreste er glad for planen og følger den slavisk )

Vægtvogterne er mere frit, hvor du følger pointsystem. Vægtvogterne er dyrere end vægtkonsulenterne - det koster 45 kroner pr. gang hos vægtkonsulenterne og 85 hos vægtvogterne.
Efter at have set min kæreste følge først den ene og så den anden, kan jeg konkludere at vægtkonsulenterne gav hende de bedste redskaber til en kostomlægning

Held og lykke med kostomlægningen. Og husk at så længe du bevarer motivationen skal vægten nok falde med en kostomlægning

Kommentar
Fra : buttemis

Dato : 02-08-04 13:57

Hej Leo

Med hensyn til de 600 g grønsager du skal spise hver dag hos vægtkonsulenterne er det en god ide at starte langsomt og så øge mængden.
Jeg kender mange som får det dårligt ved den voldsomme overgang, og når de endelig har vendet maven til alt det grønt begynder det at blive trættende og kedelig, i min omgangskres hopper 9 ud af 10 fra uden de store vægttab pga de 600 g grønsager, mens den ene som forsætter taber sig enormt meget.
For holder du kuren er den fantastisk.

Jeg køre selv efter et andet princip vore jeg har en basiskost + tillægskost + masser af motion, det virker for mig.

Held og lykke

Buttemis

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-08-04 15:43

Det koste ikke 85 kr pr. gang hos vægtkonsulenterne. De to prise jeg har hørt er 45 kr og 50 kr pr gang. Og 200 kr ved tilmeldingen. Jeg ved så ikke, om der er så store udsving i priserne, men jeg vil da tro, de er ens landet over. Jeg har bare aldrig selv været der, for jeg har ikke råd. Men jeg fik planen af min bror.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 02-08-04 22:41

Hej
Rigtig mange tak for de gode råd.
Jeg holder lige spørgsmålet åben en uges tid endnu, idet der måske kommer flere guldkorn.

Foreløbig mange tak for hjælpen

Leo

Kommentar
Fra : klodomir

Dato : 03-08-04 09:27

Måske lidt "off-topic", men jeg synes, at det er meget typisk for tidens forsimplede low-carb tankegang, at jeg gang på gang læser her på Kandu, at man INGEN kulhydrater må spise, men til gengæld SKAL spise 600 g. grønsager om dagen. Jeg tror, at der bliver smidt rundt med en masse fraser på internettet, som folk i virkeligheden ikke rigtig forstår.

Kommentar
Fra : marron94

Dato : 03-08-04 14:23

Ud fra erfaring med vægtkonsulenterne, så virker det fantastisk hvis du holder dig fuldstændig til programmet og derefter bliver ved med de kostvaner. Det var ikke svært at klemme de 600 g grøntsager ned for mig, men med den tilvænning, er det meget svært at gå tilbage og spise normalt igen og det kan være lidt svært.
Jeg synes helt klart du skulle give det en chance- hvis du ligesom mig er madglad og glad for at lave god mad fra bunden er det et helt udemærket program.
Held og lykke

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 03-08-04 19:12

Hejsa

Jeg synes du skal gå ind på denne side og kigge http://slankigen.webbyen.dk herinde er al hjælp gratis, også evt. deltagelse på slankehold.

mvh

Henning

Kommentar
Fra : trisse63

Dato : 12-08-04 08:38

kan absolut anbefale Atkins no carb (trods protester længere oppe) Vi er en del på jobbet der følger Atkins, og en har tabt 28 kilo på et år, Uden sult.. og med ny livskvalitet.. I den anden ende ligger jeg.. Har "kun" tabt ca. 7 kilo, på ½ år, men tager også af og til en del kulhydrater indenbords.. Logikken er der, men det kan klart anbefales at låne/købe bl.a. Niels Ehlers "lev fedt- bliv slank" Omega metoden.
Atkins egne bøger er meget "amerikanske" og mange af produkterne findes kun der..

Føler selv jeg bliver mere sulten når jeg indtager for mange kulhydrater, så jeg er vel afhængig af dem...

*kulhydratmisbrugeren*

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 12-08-04 13:20

Det er helt korrekt hvad Trisse63 anfører om at man bliver mere sulten af at spise for mange kulhydrater. Det er også det der er ideen bagved Atkins, men modsat en fornuftig kulhydratfattig kost, så er man iflg Atkins mere frit stillet med indtagelse af fedt.

Under alle omstændigheder så bør man spare på fedtet og på de hurtige kulhydrater, så vil der givet komme et vægttab.

mvh
Henning

Godkendelse af svar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 13-09-04 09:19

Tak for svaret sidal26.

Mange tak for alle som har kommet med input.

Sidal26 gav mig flest svar, så derfor falder point her.

Kommentar
Fra : miss-j

Dato : 25-04-07 17:01

hejsa..
så lige dit indløg.. og vil sige at jeg selv er på vægtvogterne... det er ret godt... man kommer en gang om ugen.. som koster 85 kr.. og så koster det så 150 kr for at melde sig ind.. det er rigtig godt at komme til de møder en gang om ugen.. da det ligesom er med til at hjælpe dig med at få et spark bagi... i fredericia kommer man hver onsdag kl.17 på adressen Depotgården, Lollandsgade 2, 1. sal lok. 12 .. helst en halv time før da man skal vejes.. dog ikke første gang...
men systemet fungerer ved at har et individuelt antal points man kan spise for om dagen.. man kan gemme 4 om dagen.. og opspare ekstra ved at motionere.. ikke nødvendigvis hårdt.. måske bare en gåtur om dagen eller andet godt...
men fordelen ved dette vægtvogterne istedet for vægtkonsulenterne.. er at du kan spise alt... min veninde har prøvet konsulenterne. og ja.. hun tabte sig... men syntes det var sygeligt den måde maden skulle vejes og der var ting hun ikke måtte spise...
på vægtvogterne kommer du ikke til at sulte... og ja de anbefaler at man spiser grønt til hvert måltid,2 gange calcium om dagen, og masser af vand...
sikke en roman jeg fik skrevet nu...
men kan kun sige at jeg varmt anbefale det..
held og lykke med det...
vh jannie
ps/ jeg startede alene hvilket var svært.. men man kommer hurtigt ind i det hvis man har viljen til det

Kommentar
Fra : Dalapin

Dato : 18-08-08 10:46

Hej Leo

En lille sidebemærkning fra én som oz har været på vægtvogterne.

Som det står skrevet tidligere er det vigtigste at du har motivationen og ønsket om at tabe dig !!! - Nu mangler du "bare" at finde det rigtige værktøj der passer bedst til dig.

Vi brugte VægtVogterne, hvor vi lagde madplan m.m. over et halvt års tid. Derved sparede vi både penge på indkøb og fik varieret kost, men det ta'r tid at lave madplanerne. Jeg tabte 10 kg og holder det, mens min bedre halvdel desværre har taget sine 7 kg på igen, for det med madplan, to unger der skal til sport, lektier, overarbejde m.m. er meget svært at holde i det lange løb.

Og det er så hér bevidstheden og rygraden kommer ind - for hos vægtvogterne får man jo egentlig bare ting at vide, man egentlig godt vidste i forvejen, men måske ikke lige tænkte over, hvor meget det betyder.

Det er de små ting i hverdagen som hjælper - skummet i stedet for letmælk, magerost etc. og så at man spiser jævnt fordelt.

Jeg får morgenmad ca. kl. 7 - müsli, eller groft brød / 1 bolle m. ost - frugt eller grønt ca. kl. 10 på min pind - frokost kl. 12 - eftermiddagsfrugt el. lign. kl. 14-15 stk. Dvs. jeg er IKKE sulten på vejen hjem, når jeg er ude og handle etc.

VægtV. bruges i dag som tommelfingerregel hos os - inden jeg får snøvlet mig i gang med at lave madplan igen.

Men det er godt at vide i baghovedet at en croisent med rejer på en cafe i byen har 1½ gange så mange point som en rejesalat - og en dk-vand med citrus fremhæver også bedre smagen i maden, end en Tuborg Classic, som ellers også smager godt. Men en eller anden salat + DK-vand vælges næsten konsekvent

(Eller den der dejlige rulle Pringels-chips til fredagsguf + en øl fredag aften. Suk, med de 20 point jeg må få om dagen er det temmelig chokerende at "lære" at sådan en rulle har 16 point og en øl
7-8 point. - Så ud fra vægtvogter princippet, får jeg jo faktisk spist to dages point/madrationer på én dag. - Så de fredage, hvor jeg ikke får løbet hjem fra arbejde bliver øllen i køleren, og fredagsguffen bliver "tilpasset" - heldigvis er vi 4 om at dele en pose vingummier / en ritter sport, som er familiens foretrukne "Disney-guf".)

Men det kan sagtens lade sig gøre, du skal så "bare" have fundet det som passer dig bedst, finde en motionsform du kan li', som du kan supplere med og så ellers holde fast i motivationen / rygraden efterfølgende.

Held og lykke med det.
Dala

Kommentar
Fra : Dalapin

Dato : 18-08-08 10:51

Hej igen

Glemte lige at skrive, at du måske også skulle prøve www.motionslob.dk og www.time4running.dk

Hos os har løbetræning i vores travle hverdag i hvert fald vist sig at være "nemmest" at komme til og selv om min kone er ca. 20 kg for tung er vi kommet godt i gang med 5 km programmet du kan finde på én af siderne.

Håber det lykkes for dig og krydser fingre.
Dalapin