/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Hamster
Fra : katja130
Vist : 2848 gange
50 point
Dato : 31-07-04 21:44

hej

jeg har anskaffet mig et hamster for lidt over en uge siden, fra en dyrehandler, de første 2 dage var den ude om natten og lege, men så gad den ikke det mere, den ligger bare inde i sit bur heletiden, nogen gange vågen, men ikke tit, måske 3-5 timer, inde i buret,

hvad kan det være??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-07-04 21:48

Spiser og drikker den vand?

Kommentar
Fra : katja130

Dato : 31-07-04 21:49

den spiser men drikker ikke noget!!

Kommentar
Fra : katja130

Dato : 31-07-04 21:53

hvad kan det være??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-07-04 21:54

Ved du hvor gammel den er, og hvad får den at spise?
Nogen hamstere drikker ikke særlig meget hvis de får meget grøntfoder, altså græs og mælkebøtter o.s.v.
men hvis den kun får hamsterblanding skulle den helst drikke en del. Har du sådan en speciel drikkeflaske, eller får den vand i en skål?

Kommentar
Fra : katja130

Dato : 31-07-04 21:58

jeg ved ikke hvor gammel den er, men det er en han og den har ikke fået boller endnu :) den får bare almindelig hamsterblanding, den har en vandautomat,

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-07-04 22:02

Virker den rask nok hvis du tager den op så den vågner.
Hamstere kan godt være nogen sovetryner der ikke rigtig gider noget i perioder.
Og hvis den virker normal og rask, og du ikke kan mærke at den har tabt sig er det ikke sikkert der er noget i vejen med den.

Kommentar
Fra : katja130

Dato : 31-07-04 22:02

ved du hvad der er galt??

Kommentar
Fra : katja130

Dato : 31-07-04 22:04

ja det gør den, den skal lige vågne også farer den rundt over det hele og kigger rundt hele tiden, men så når den kommer ned i buret igen spiser den lige noget også går der 5 min også går den ind i sit hus og lægger sig til at sove igen

Kommentar
Fra : surtkurt

Dato : 31-07-04 22:09

har en hamster der er mere doven end din, så ta du det bare roligt et hamster er et dovent dyr.

Kommentar
Fra : katja130

Dato : 31-07-04 22:11

nå okay, mange tak så!!!

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 31-07-04 22:12

Jamen så tror jeg ikke der er noget i vejen med den.
Men hvis du synes det er for kedeligt, så skal du prøve at vænne den til at være lidt mere vågen.
Man kan nemlig til dels vænne en hamster til at være mere vågen om dagen
Så skal du tage den ud og snakke med den i længere perioder, flere gange i løbet af dagen, og når den så finder ud af at den bliver beskæftiget vil den med tiden vænne sig til at være mere vågen.
Det kan være fordi den keder sig at den bare sover hele tiden.

Kommentar
Fra : katja130

Dato : 31-07-04 22:13

nå okay tak!!!

Godkendelse af svar
Fra : katja130

Dato : 31-07-04 22:14

mange Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 08-10-04 18:58

En hamster er et dyr der sover det meste af døgnet..
Så det er sådan set helt normalt!

Kommentar
Fra : HM86

Dato : 20-12-05 19:11

Er det en alm eller en dværghamster?? For dværghamtere er mere aktive end de alm.. Mine dværge er vågen både dag og nat, og drikker mest om natten når jeg sover (kan se vandet forsvinder) Maden gemmer de, så man kan ikke vide om de har spist det eller ej.. Personligt fodre jeg kun 1 gang om ugen, og så har de en hamsterstang tilrådighede 24/7 så de sulter ikke..

Hamstere er natdyr..

Du kan evt gå ind på www.hamsterland.dk og få noget viden..