/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Delphi/Pascal / Spørgsmål
10  jdjespers.. 200
2 socketforbindelser til samme port?
Fra : rean
Vist : 638 gange
200 point
Dato : 05-06-01 18:52

Er det muligt, at lave en socketforbindelse som lytter på port 80, selvom man også køre IIS som også lytter på port 80?
Jeg skal lave et program som opsnapper alt som kommer gennem port 80, med headers og alt, hvordan kan man gøre dette når IIS samtidig skal være kørende?

Rean

Accepteret svar
Fra : jdjespersen

Modtaget 200 point
Dato : 05-06-01 22:58

Hej,

Hvis din hensigt er at opsnappe alt hvad der kommer gennem port 80 til IIS'en, så er svaret nej - det kan ikke lade sig gøre.
Jeg mener at hvis din server er konfigureret med flere IP adresser, kan godt have to applikationer der lytter på port 80, men på forskellige IP adresser.

Men vil du lytte på trafikken til din IIS - og dermed på dens IP adresse - mener jeg ikke at det kan lade sig gøre. Porten på den pågældende IP er jo optaget af IIS'en. Så'n mener jeg i hvert fald 99,9% at det hænger sammen.

/jeppe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-06-01 07:12

Nixen bixen, den går ikke.

Jeg ved ikke om det rent faktisk kan lade sig gøre hvis du har 2 adaptere at
lytte til port 80 på hver sin adapter, men du kan ikke lytte på samme port
som iis. Det du til gengæld kan gøre er at lave dit program som isapi, og
dermed få del i alt hvad iis lytter sig frem til

Ken

"rean" <rean.news@kandu.dk> wrote in message
news:078T6.3646$R84.633115@news010.worldonline.dk...
> Er det muligt, at lave en socketforbindelse som lytter på port 80,
> selvom man også køre IIS som også lytter på port 80?
> Jeg skal lave et program som opsnapper alt som kommer gennem port 80,
> med headers og alt, hvordan kan man gøre dette når IIS samtidig skal
> være kørende?
>
> Rean
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : rean

Dato : 06-06-01 09:37

Det er jeg godt nok ked af at høre, men jeg må finde på en anden måde.

Problemet er, jeg har set at Microsoft har lavet et program som kan sniffe på alt netværksaktivitet, så på en eller anden måde må det kunne lade sig gøre. Og hvordan kan Zonealarm opsnappe alt trafik som kommer ind via netværket?

Rean.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-06-01 09:35

"rean" <rean.news@kandu.dk> wrote in message
news:Z3lT6.4582$R84.817025@news010.worldonline.dk...
> Det er jeg godt nok ked af at høre, men jeg må finde på en anden måde.
>
> Problemet er, jeg har set at Microsoft har lavet et program som kan
> sniffe på alt netværksaktivitet, så på en eller anden måde må det kunne
> lade sig gøre. Og hvordan kan Zonealarm opsnappe alt trafik som kommer
> ind via netværket?

Beats me...

>
> Rean.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-06-01 17:00

Jeg ved det ikke, men måsker tager de dataene inden de når portene, altså så
snart de rammer computeren. Ved ikke om det er muligt...

> Problemet er, jeg har set at Microsoft har lavet et program som kan
> sniffe på alt netværksaktivitet, så på en eller anden måde må det kunne
> lade sig gøre. Og hvordan kan Zonealarm opsnappe alt trafik som kommer
> ind via netværket?