/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Hamster
Fra : katja130
Vist : 694 gange
5 point
Dato : 26-07-04 18:21

Jeg har et hamster, og jeg synes ikke rigtigt det spiser og drikker noget om dagen, selvom det er vågen et par timer, kan den være syg? eller er det bare fordi det er et natdyr?? lige en ting til kan et hamster snorke? :)

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 15 point
Dato : 26-07-04 18:55

En hamster er fortrinsvis et natdyr, men du må kan se om den spiser om natten, for ellers er der noget galt med den.
Hvis den taber sig er den syg eller har måske for lange tænder så den ikke kan spise.
Hvis den pludselig er begyndt at snorke, så er den nok syg, evt forkølet eller lungebetændelse, men hvis den altid har gjort det betyder det ingenting

Godkendelse af svar
Fra : katja130

Dato : 26-07-04 22:52

Mange tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : HM86

Dato : 20-12-05 19:17

Hamstere gemmer deres mad, så det e svært at se hvor meget de spiser.. ang. vandet kan du jo se i flasken om det forsvinder.. hamstere er natdyr, og er derfor mest aktive om natten..