/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Hamstere
Fra : katja130
Vist : 783 gange
20 point
Dato : 25-07-04 20:35

jeg har en hamster og jeg vil gerne have 2 hamstere i samme bur, kan det lade sig gøre unden at det er en han og en hun??

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 30 point
Dato : 25-07-04 20:54

Hver hamster lever alene i sit område, som den vil forsvare til døden. Man skal derfor aldrig sætte 2 fremmede hamstere sammen, da de kan finde på at slå hinanden ihjel.
set her:
http://www.charmanns.dk/dyrenes-butik/pasnings_vejledninger/hamster.htm

Kommentar
Fra : asim1

Dato : 25-07-04 20:56

hej har fundet dette her link til dig håber du kan bruge det http://www.dyrebrevkassen.dk/html/leksikon/frmlks.html?5t.html&2

Kommentar
Fra : asim1

Dato : 25-07-04 21:00

hvilken art er det for ikke alle lever alene nogen er sociale og har behov for mere end sig selv kig lige lidt på dette her

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/db.nsf/docs/b8c0b0c06145de9ac1256b6700462d1d

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-07-04 00:02

Du kan normalt ikke have en hun og han til at gå sammen.
Hunnen er kun interesseret i hannen for at parre sig, og derudover vil hun være særdeles agressiv over for hannen.
Og det er ikke sikkert du kan have 2 af samme slags til at gå sammen heller.
Så er det bedst at forsøge med 2 hunner.

Godkendelse af svar
Fra : katja130

Dato : 26-07-04 18:17

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : HM86

Dato : 20-12-05 19:19

Dværghamstere kan sagtens gå sammen.. De hjælper faktisk hinanden med at passe ungerne.. alm hamstere må ikke gå sammen da de så dræber hinanden.. de må kun gå sammen under parringen.. hunen passer selv ungerne..

Du kan evt gå ind på www.hamsterland.dk og læse noget om det.