/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
carl wedderkopp J,radering
Fra : haahr79
Vist : 8365 gange
20 point
Dato : 22-07-04 23:34

Jeg har en original tegning af c.wedderkopp.Tegningen viser apotekergaarden, Ribe.1934.Jeg er ret nysgerrig efter at vide mere om carl wedderkopp`s historie,samt hvilken værdi hans tegninger har.
Mvh Ingelise Haahr

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-07-04 23:54

Godt spørgsmål , som andre også stiller.

http://www.kandu.dk/dk/news/420384/groupid/20208

C.Wedderkopp-J
http://www.nobelantik.dk/2solv_maerker_c.html

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-07-04 07:59

Du kan prøve www.antikbrevkassen.dk de kan evt. give dig nogle oplysninger.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-07-04 08:12
Kommentar
Fra : wedderkopp

Dato : 25-10-04 15:36

Kære Ingelise Haahr
Carl Wedderkopp Jensen har lavet utroligt mange raderinger fra forskellige steder i Danmark. de er ike særligt værdifulde. De findes i 3 forskellige størrelser og kan være både farvelage og sort hvide. Hvis du vil vide mere om familien wedderkopp så ligger der nu en slægtstavle på Landsarkivet i København om familien.
Med venlig hilsen Erik Wedderkopp

Kommentar
Fra : 250248

Dato : 14-12-04 21:38

Vi har en original radering af C. Wedderkopp fra "Kirkestræde i Horsens". Gaden hedder dog Kirkegyden og findes i dag næsten som raderingen viser, vi har et fotografi af gaden, taget i 2000 der er næsten identisk med raderingen.
Billedet har hængt i min kones barndomshjem, i hvert fald fra 1954, men hvor det er kommet fra, ved vi desværre ikke.
Det har dog så stor affektionsværdi, at det hænger over sofaen i stuen.
Det kunne være interessant at vide noget mere om kunstneren og hvad han ellers har lavet.
Venlig hilsen
Karen og Henning (250248)

Kommentar
Fra : maldora

Dato : 09-05-05 13:24

Jeg er fra Norge og har nylig kjøpt en radering av Carl Wedderkopp på markedet i Brørup. Motivet er fra Vognmannsgården i Åbenraa og er fra 1929. Det skal henge i min stue hjemme i Norge.
Det var hyggelig å finne noe om kunstneren og hans raderinger på denne siden.

Med vennlig hilsen
Marith Holm