/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
slankesuppe-brød fedtfattigt mad og pålæ~
Fra : ladies
Vist : 3883 gange
47 point
Dato : 22-07-04 09:05

hejsa er der nogle der har opskrift på en slankesuppe-og noget fedtfattigt brød(alle slags) alle slags opskrifter der kan bruges til at spise når man skal tabe sig modtages med kyshånd-så jeg har lidt at vælge imellem
edith evt send til mail ladies@pc.dk

Accepteret svar
Fra : return

Modtaget 57 point
Dato : 22-07-04 09:24

her er en opskrift på noget brød http://www.lidtfedt.dk/opskrift003.php

Kommentar
Fra : return

Dato : 22-07-04 09:26
Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 22-07-04 09:46

Hvis man skal tabe sig er det ikke nødvendigvis en god ide bare at spise en masse forskellige ting som er fedtfattige, det handler også om at der er nogle ting du har brug for.

En god ide kunne være at købe de danske vægtkonsulenters bog, den giver opskrifter og anvisninger og en komplet madplan, som hvis den overholdes, faktisk garanterer et vægttab, og så endda på den sunde måde

Kommentar
Fra : majagierringe

Dato : 27-07-04 10:24

Bondebrød

2 stk

1 tsk salt
50 g gær
275 g hvedemel (helst groft)
1 1/4 kg grahamsmel
1/2 dl olie
6 dl vand (lunkent, til bondebrødet)
4 dl vand (lunkent, til surdejen)

Først skal surdejen laves. Rør gæren ud i vandet og rør 2/3 af melet i til en klistret dej. Dæk skålen med film eller sølvpapir. Lad dejen stå ved stuetemperatur i to døgn. Tilsæt resten af melet, når der er gået et døgn. Så får gæren ny næring, og det giver dejen mere smag.
Denne surdej har lige så stor gæringsevne som 100 g gær. Man kan derfor dele den og bruge den til to brødportioner, hvis man vil. Det er en god idé at gemme lidt surdej, hver gang man bager. Så har man altid mulighed for at starte en ny surdej uden at skulle begynde helt forfra.
Så bondebrødet. Hæld halvdelen af melet op i et dejfad og ælt surdejen og resten af ingredienserne ind i melet. Ælt mere mel i indtil dejen er glat og smidig. Lad dejen hæve under et klæde i 1-1 1/2 time.
Ælt dejen let og form to brød. Bag dem på nederste rille, først ved 250 grader i 10 minutter, derefter sænkes varmen til 175 grader, og brødene bager videre i ca. 40 minutter. Lad dem køle af på en bagerist.

Om surdej:
Hvis man blander mel og vand opstår der efter nogen tid en syrlig smag på grund af de mælkesyrebakterier, der findes i melet. Det får melet til at omdannes til sukker, der siden bliver til mælke- og eddikesyre og udvikler en stabil kultur. Det tager nogle dage at lave en surdej fra begyndelsen, og det er vigtigt at opbevare den i et varmt rum uden træk. Er der for koldt i rummet, går modningsprocessen for langsomt, og dejen bliver alt for syrlig. Man bruger fortrinsvis rugmel til surdej. Rugmel danner kun vanskeligt glutennetværk, og brødet hæver derfor dårligt, men surdejen hjælper med til at danne netværket.

Filone brød

2 stk

10 g salt
10 g gær
100 g durum hvedemel
400 g hvedemel
lidt olivenolie
3 dl vand

Rør gæren ud i stuetempereret vand. Tilsæt mel og salt. Læg dejen i et rent dejfad, der er penslet med lidt olivenolie. Dæk fadet med film, og lad dejen hæve i køleskabet i 6-12 timer.
Læg dejen på et meldrysset bord og del den i 2 stykker Hvert stykke formes til et rektangel på ca. 10x25 cm. Enderne snos, så de bliver spidse.
Læg brødene på en bageplade, der er drysset med mel. Rids brødene med 3 skrå rids, før de pensles med olie, dækkes med film og efterhæver til dobbelt størrelse i 1 1/2 - 2 timer ved stuetemperatur.
Tænd ovnen på 250 grader. Sæt brødene ind, når ovnen er varm. Brug en forstøver og sprøjt brødene med vand 10 gange. Dæmp varmen til 220 grader og bag brødene 30-40 minutter. Bank på undersiden af brødene. Hvis det lyder hult, er de færdige.

De smager virkelig godt, og er samtidig fedtfattige

Hilsen Maja

Kommentar
Fra : lykkeSal

Dato : 31-07-04 21:35

Bare man lige husker at hvedemel er ekstremt kulhydratindholdigt og hvis man virkelig vil tabe sig skal man holde sig helt fra hvidt brød og kun spise groft og klid...

Kommentar
Fra : majagierringe

Dato : 07-08-04 12:02

Ja, men det kommer virkelig an på hvilken kur du er på, og om du dyrker sport.
Hvis du er på ddv (de danske vægtkonsulenter), er det ligemeget om du spiser hvidt eller groft brød. Bare du ikke overstiger de 30 g der er anbefalet for hvert måltid. Og ALLE voksne jeg kender har tabt sig med ddv. Det er kun mig der ikke har.
Men jeg er også 15. Jeg lod bare være med at spise noget, og det er ikke smart. Men jeg tabte mig 13 kg. Så jeg er alligvel tilfreds. Nu er jeg også på ddv, men kun for at kontrollere at jeg får spist noget.
Og da jeg samtidig bokser, så er det enormt vigtig at få noget hvede, pasta kartofler.. stivelse! Ellers begynder kroppen at tage fra andre organer som f. eks hjertet og lungerne.
Mens. blir også udskudt meget hvis ikke men får det at spise som man skal når man dyrker hård sport. Man blir også træt og mangler jern. Alle de symptomer har jeg, så jeg har fået vide af lægen at jeg skal mere af det...

Hilsen Maja

Kommentar
Fra : SarahJane

Dato : 05-09-04 21:06

Prøv en af flg. sider:

www.slankeopskrifter.dk

www.fedtfattig.dk

www.dk-kogebogen.dk

På sidst nævnte kan du søge inden for forskellige kostformer(bl.a. fedtfattigt). Herudover kan du også søge efter opskrifter indelt efter land, måltid, tilberedningsform, priser og meget mere.... - rigtig god og let tilgængelig side..

På fedtfattig.dk kan du også finde suppekuren, 13-dages kuren og andre "lynkure"....

Godkendelse af svar
Fra : ladies

Dato : 21-08-06 22:10

Tak for svaret return.