/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
GVC Life - nogen erfaring??
Fra : DJHolm
Vist : 971 gange
100 point
Dato : 21-07-04 19:10

Hej folkens

Jeg er i dag blevet spurgt om jeg kunne tænke mig at investere 300 Euro i et investeringselskab kaldet GVC Life. Har tjekket deres hjemmeside, men kan ikke rigtigt gennemskue det - og hvad pengene bliver investeret i. Er dette fup og fiduser???

MVH

brian

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 21-07-04 19:29

Har ikke hørt om dem før, men det skal være et investeringsselskab for småsparere, så......måske!!

De bliver anbefalet på Dansk Aktionærforening´s hjemmeside:
http://www.shareholders.dk/forum/beskrivelse.asp?id=gvc

Har du set denne side?:
http://www.dininvestering.dk/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-04 23:22

Når jeg får overskud fra min investering på >handelsportalen Dubli< vil jeg nok sætte lidt penge på >GVC Life<
For det lyder da lovende.
Eyvind.

Kommentar
Fra : MrD.

Dato : 05-08-04 23:33

Hej Forum : )

Jeg har selv lige investeret i GVC life, men kastede mig naturligvis ikke ud i det uden at undersøge hvad de investerer i. Jeg har gennemgået deres prospekt og investeringsområderne er interessante og godt fordelt, efter sigende har de nogle gode kontakter....sååå jeg har sku prøvet.
Jeg ringede til dem fra hjemmesiden som, i også omtaler (dininvestering.dk), og der var ok god og hurtig service.

Jeg tror altså de er helt i orden og for mig er det et fint supplement til min nuværende portefølje....

Daniel

Kommentar
Fra : jacobpe

Dato : 19-08-04 20:25

Men hvordan er det skattemæssige konsekvenser af at udbytte bliver udbetalt som dividende?

Kommentar
Fra : MrD.

Dato : 20-08-04 09:08

Det er kapitalindkomst på dividenden.
Divedenden får man tilsendt på en Check en gang om året, det er ens egen pligt at notere indkomsten på selvangivelsen. Hvis man henviser en ny aktionær til firmaet får betaler de en for dette som tak for hjælpen, samt man har selv mulighed for at købe aktier til en lidt lavere kurs.
Med mine aktier, følger også tilsvarende antal optioner til samme kurs, dvs. at jeg selvom kursen stiger over de næste 24 mdr, stadig har chancen for at købe til start kurs.

Daniel

Kommentar
Fra : delif

Dato : 30-08-04 10:46

Jeg har haft kontakt med selskabet, og der er allerede solgt mere end 15% af den første emission, så jeg vil gå ind og købe een aktie til at starte med. Så kan man jo altid købe flere senere. Det er jo begrænset hvad man kan tabe.

Dennis

Kommentar
Fra : MrD.

Dato : 30-08-04 21:13

Det tror jeg roligt du kan gøre. Så bliver vi jo med-aktionære.... : ) du kan forresten gå inde her og se hvordan man bestiller og der er også en direkte mail hvis der er spørgsmål, det var i hvert fald sådan jeg gjorde: http://www.dintryghed.dk/di/kontakt.php
www.dininvestering.dk

God vind

Daniel

Kommentar
Fra : selene

Dato : 18-11-04 11:37

Hej Jeg er også med i gvc og det er iorden.
mvh selene

Kommentar
Fra : DJHolm

Dato : 18-11-04 11:53

Nu er det godt nok længe siden jeg postede mit spørgsmål, og jeg har heller ikke siden hørt fra vedkommende der ville have mig til at investere de 300 euro.

Og bare det er der bliver skrevet "jeg er også med i....." gør at jeg nok vil holde mig fra det. Men jeg ønsker alle held og lykke med deres investering

I samme åndedrag..... jeg ønsker at etablere samarbejde (ikke "få nogen med") med nye Team Members i Trading Values. Skriv en mail på brian@dj-holm.com for aftale af et møde.

Ønsker folk blot at spare mange penge på varer de i forvejen bruger, så opret en gratis dubli profil på www.dubli.com/profile/new?ambassador=882 og begynd derefter at shoppe på www.dubli.com

MVH

Brian

Kommentar
Fra : MrD.

Dato : 18-11-04 17:12

Hej Brian,

Trading Values er en fremragende ide og jeg ønsker dig alt held med det, men lad os slå en ting fast:
Det er en fejl at udtale at: "man er med i GVC" den eneste måde men er med på, er som aktionær i firmaet, det er det hele.

Forresten ved vi jo god begge to at trading values kører på MLM konsept og GVC på Direkte salg, så jeg mener ikke at dette er nok til at få folk til at holde sig fra selskaberne, det burde kun være et plus.

Så du skulle da ikke holde dig tilbage pga. en udtalelse, men prøve at grave helt ned i emnet, for så at finde ud af hvordan det er skruet sammen og om det virker som en god investering, at dømme ud fra protefølje og konsept....

nå men nok om det, held og lykke til jer alle sammen håber i får en god Jul
www.gvclife.com (ref: 178)

: )

Kommentar
Fra : delif

Dato : 18-11-04 17:40

Som jeg forståer det er GVC Life et selskab som udelukkende ejes af os små aktionærer og at selskabet ikke er meget anderledes end andre investerings selskaber andet end at de giver en kickback bonus til de aktionærer der hjælper med at henvise potentielle investore. Jeg har da også læst i det norske selskabsregister at GVC Life har etableret en filial i norge og at de også har etableret filial i canada så der må da være noget substance i selskabet

Kommentar
Fra : DJHolm

Dato : 18-11-04 17:59

Hej Mr D

Tak for kommentaren - du har nok ret i at man skal grave en smule dybere...... Nu kom udtalelsen om "at være med" ikke fra mig, men Selene (se kommentaren ovenover min sidste kommentar)

Umiddelbart virker det reelt, og måske man skulle spørge forbrugerstyrelsen.

MVH

Brian

Kommentar
Fra : delif

Dato : 18-11-04 18:17

Jeg tror ikke forbrugerstyrelsen har ret meget med investeringer at gøre. Det er mere finanstilsynet. Måske man skulle spørge GVC om de er registreret hos finanstilsynet eller hos erhvervs og selskabsstyrelsen herhjemme. Jeg ved de er det i norge men der har de jo også en filial. se http://www.brreg.no/registrene/foretak/prospektoversikt_august04.html.