/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Videofilen er for stor til at brænde...
Fra : Zip4dup2
Vist : 336 gange
100 point
Dato : 21-07-04 18:05

Jeg har optage en masse videoklip af min hund med mit webcam. men mit problem er af de fylder for meget til at
kunne brændes over på en cd. Den største fil er på 1,8 Gb... øv.
Hvad gør jeg???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-07-04 18:13

hvilket format er de i? Du må kunne gemme i et format der fylder mindre (komprimeret)

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 21-07-04 18:21

Du kan også bare købe nogle dvd skiver hvor der kan være 4,7 GB

Denne side kan man købe billige dvd skiver http://www.nierle.dk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-07-04 19:07

jonassr: Han har nok ikke en DVD brænder, for så havde han nok ikke problemet.
Åben Windows Movimaker, og i filer trykkes importer til samlinger, træk filmen ned på videolinien, og i filer trykkes gem filmfil, så får du mulighed for at bestemme at filen kun skal fylde feks. 680MB
Der findes også utallige værktøjer der kan komprimere filmen ned til en forudbestemt størrelse.
Men skal filmen vises på en DVD afspiller, er du nødt til at lave CDèn til MPEG 1
http://www.videorediger.dk/
http://manja.biteme.dk/index.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 21-07-04 23:05

ved ikke om dette hjælper,jeg overspiller fra mitt videokamera over mitt tvkort til AVI,har netop lagt 52min. på en cd,fyldte næsten 18 Gb. brendte den som VCD på Nero Brenneprg. og da det var konvertert fyldte den bare godt 600Mb.

Kommentar
Fra : Buller10000

Dato : 23-07-04 23:02

Instant Copy kan fixe dit problem. Her kan du lægge filen ind. Dette vil dog gå lidt udover kvaliteten, men den vil stadig være i rigtigt god kvalitet

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 24-07-04 10:30

Dr. DivX er et brugervenligt og effektivt program til kompression af video. Det koster lidt, men gør det nemt at få meget til at fylde lidt i en ordenlig kvalitet.

Hilsen
Dreyer