/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Hvor mange gram fedt?!
Fra : DiTTe_77
Vist : 1084 gange
136 point
Dato : 21-07-04 15:57

Hej. Jeg har købt et sjippetov med kalorietæller og "runde-tæller" indbygget. Man skal også indtaste vægt, så man kan se hvor mange kalorier man forbrænder. Jeg er 1.70 høj og vejer ca. 60 kilo. Nu har jeg lige hoppet i 5 minutter, og forbrændt 25 g. fedt. Jeg sjippede uden pauser. Hvor mange gram fedt har jeg så tabt?
Hilsen Ditte-marie

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 21-07-04 16:01

Du kan ikke tabe/forbrænde fedt ved at sjippe en gang. Og slet ikke i kun 5 min. For at forbrænde/tabe fedt, skal du sjippe/løbe/steppe eller andet, et par gange om ugen i et par uger, FØR der kan være tale om en synlig forbrændning. Det er noget man skal bruge lidt tid på...

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-07-04 16:01

25 gram? Det skrev du jo selv du havde forbrændt..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-07-04 16:10

Hvordan kan du vide, at det er 25 gram fedt du har forbrændt?
Normalt er det væske man udskiller først og mest af ved den slags motion.
Du kan ikke på nogen måde stille det op og sige, at nu får jeg at vide, at jeg har forbrændt 25 gram fedt, og derudfra sige, at det er så og så mange gram fedt jeg har tabt.
Du kan gå ind og sige, at en bestemt slags motion i et vist stykke tid (sjipning) gør, at du forbrænder et vist antal kalorier, men kalorier er ikke bare fedt, hvis du forstår.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-07-04 17:29

Det bedste råd mener jeg vil være, at glemme alt om den kalorietæller, hvis du sjipper for at tabe dig, så gør det i en time om dagen, og bliv ved med det til du synes du har tabt dig det du skal, læg samtidig din kost om, så du indtager færre kalorier.

De smarte redskaber med indbygget elektronik af den ene eller den anden art vil aldrig være præcise og tjener i de fleste tilfælde mest til vildledning, men hvis du vil vide hvor meget du taber dig, så gå på vægten før og efter

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 136 point
Dato : 21-07-04 18:23

Men sig mig lige en gang: Er du overvægtig, når du er 170 cm høj og vejer 60 kg ???????????????????????????????????
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-07-04 18:46

Jeg skulle lige til at spørge om det samme som Jernladyen
Med 60 kg til 170 cm, er du ikke overvægtig, snarere på grænsen til at være for tynd.

Kommentar
Fra : DiTTe_77

Dato : 21-07-04 21:27

Hej
Tjahh. Jeg er vel ikke for tyk så Der skulle ikke have stået 25gram fedt, men 25 kalorier.. Ups.. Jeg accepterer Jernladyen eller Dova.

Godkendelse af svar
Fra : DiTTe_77

Dato : 21-07-04 21:29

Tak for svaret Jernladyen. Du fik mit humør lidt op.. Men når man ser alle de "tynde piger" på stranden bliver man nemt lidt deprimeret

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 21-07-04 21:31

Bravo

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-07-04 22:43

Hej Ditte77.
Du har bestemt ikke noget at være deprimeret over. Man er faktisk grim, hvis alle knoglerne stikker ud på en. (Men det kunne nu være sjovt at prøve). Men som min samlever siger: Det må være som at gå i seng med et cykelstativ.
Hilsen Jette