/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
BIDER NEGLE !
Fra : passola
Vist : 949 gange
200 point
Dato : 20-07-04 22:56

Ihh det er så irriterende jeg kan bare ikke stoppe med det :(
Nogle der har nogle gode råd til at stoppe mine fingere er heltr ned gnavede :(

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-07-04 22:58

hmm jeg kan huske at jeg kikkede på reklamer for neglelak og den slags..og blev så opsat på at jeg ville have negle ligeså flotte..

Nej..hvis ikke det virker, er det vel ligesom at holde med at ryge...
1. find ud af hvornår du bider negle
2. stop med det.

så enkelt er det

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-07-04 23:03

Hvor i landet bor du?

Jeg kan vænne dig af med det på en time.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-07-04 23:17

5 minutter her skal lige finde min hækkesaks

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-07-04 23:17

Find først ud af hvorfor: Er det bare en dårlig vane, er det fordi du keder dig, er det nervøst betinget o.s.v.
Først derefter kan du finde ud af hvordan du holder op.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-07-04 23:20

dova..ja..det var egentlig det jeg mente..kunne måske godt se ud som en joke..men der er faktisk noget om det.
Jeg holdt selv med at ryge på den måde..lidt derhen af ihvertilfælde..og ikke nok med at man holder med det ene eller det andet, så sker der samtidigt en personlig udvikling.

Sus

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-04 23:29

passola

Tag tænderne ud og luk dine gamle spørgsmål om sved og snorken, så bider du ikke negle så længe

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 20-07-04 23:35

Hvis du er hunkøn, kan du jo få kunstige negle sat på. Ja det kan du jo også hvis du er hankøn, men hvor lækkert ville det lige være?????? He he he

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-07-04 23:41

Jeg opfattede det nu ikke som en joke, mango

Men derudover kan det være svært at komme med konkrete bud på hvordan man holder op med en eller anden uvane.
Men passola hvis det er en dårlig vane må du prøve at fokusere på problemet så meget at du bliver i stand til at bremse dig selv hver gang "trangen" melder sig.
Hvis du keder dig, så find ud af hvornår det er og find på et ellerandet at beskæftige dig med indtil du simpelthen "glemmer " at du har lyst til neglebideri.
Og hvis det er noget psykisk betinget, ja så skal du have det bearbejdet.

Ellers må du prøve at "hypnotisere" dig selv. Du ved sådan med at sætte dig og lukke øjneneog sige til dig selv: Jeg vil aldrig mere bide negle-jeg vil aldrig mere o.s.v-o.s.v.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-07-04 23:54

Faktisk er det blandt andet ved hjælp af hypnose at jeg kan løse problemet på max en time

Kommentar
Fra : Zank

Dato : 21-07-04 01:23

Jeg kan ikke huske hvad det hedder men der er noget man kan tage på neglene det er ikke usundt men det smager af BRÆK...det er berægnet til dem der vil holde op med at bide negle

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 21-07-04 02:12

Go' Negl.....?

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-07-04 08:24

Da jeg blev 50 opdagede jeg pludselig, at mine negle var blevet lange. Siden har jeg ikke bidt dem. Så hav tålmodighed.
Torben

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 21-07-04 12:35

Et lille stykke plaster på hver negl i 3-5 dage.

Kommentar
Fra : passola

Dato : 21-07-04 13:07

Der er ingen der har givet et ordenligt svar endnu!

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 200 point
Dato : 21-07-04 13:22

passola.

Hvad betragter du som et ordentligt svar?

Læs længere oppe, jeg har tilbudt at vænne dig af med det, eller du kan gøre noget helt andet.

Beslut dig for at du ikke vil bide negle mere, og så hold dig til beslutningen, neglebidning er en dårlig vane ligesom rygning, blot uden fysiske abstinenser, så i virkeligheden handler det langt henad vejen om at finde ud af hvilke fordele der vil være ved at holde op.

Her er en lille øvelse:

Du sætter dig ned og slapper af, og så ser du for dig en situation hvor det har generet dig at dine negle er nedbidte, gør billedet af situationen så livagtigt og detaljeret som muligt, og læg vægt på det ubehag du vil føle i en sådan sitiuation når du ser dine negle. Når du har brugt noget tid (5-10 min) rejser du dig op, går en tur rundt om stolen, eller sofaen, eller hvad det nu er du sidder i, og så sætter du dig igen, du bruger nu lige så lang tid på at forestille dig den samme situation, med den forskel at dine negle nu er pæne og ubidte, læg mærke til hvilken følelse det giver dig i kroppen, det kan være mange forskellige ting som selvtillid, glæde, varme eller alt muligt andet.

Hvis du udfører denne øvelse og virkelig koncentrerer dig om det, så er der rimeligt gode chancer for, at du næste gang dine fingre nærmer sig din mund, vil se billederne for dig, og så holder du op helt autimatisk

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-07-04 13:35

Som nævnt har jeg bidt negle. Jeg prøvede alskens midler, som jeg til sidst kunne lide. Hypnose er også prøvet uden resultat. Neglebidning er værre end tobak. Det er ren refleks, og for at starte et sted, må man granske i hvad der piner en psykisk. Det er ganske enkelt psykisk. Selv om det er umuligt, så prøv at tage dig i, når hånden ryger op til munden. Du er måske dygtigere end mig. Endnu engang. Lad tiden råde.
Torben

Kommentar
Fra : passola

Dato : 21-07-04 13:43

jamen du tilbyder mig at holde op??
Det er sku da noget pis??

Kap fingrene af det er sådan nogle svar jeg får!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-07-04 14:00

Sorry passola! Det var egentlig rettet mod BP's kommentar om at han kunne kurere det på en time, og skulle betragtes som en joke. Det var derfor jeg brugte smiley'en

At bide negle er en reflekshandling, og det kan vist med held behandles som BP beskriver det!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-07-04 14:06

Tedd.

Når jeg skriver en time er det faktisk for at være helt sikker, jeg har præsteret at vænne folk af med det på under 10 minutter, ved at bruge den model jeg har beskrevet ovenfor

Kommentar
Fra : passola

Dato : 21-07-04 14:15

jamen jeg kan ikke sidde og koncentrere mig sådan :P
Kan jeg ikke gøre noget andet?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-07-04 14:17

Hvad mener du egentlig med ordentlige svar?
Det at bide negle er ikke noget hvor der kan gives en mirakelløsning hvor du bare behøver "knipse med fingrene" og så holder du op.
Og så vidt jeg kan se er der kun 2 små kommentarer der kan opfattes som en joke.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-07-04 14:19

passola.

Hvad forhindrer dig i at koncentrere dig?

Kommentar
Fra : passola

Dato : 21-07-04 14:25

jeg kan bare ikke sidde og gøre deT!

Kommentar
Fra : passola

Dato : 21-07-04 14:25

jeg kan bare ikke sidde og gøre deT!

Kommentar
Fra : passola

Dato : 21-07-04 14:25

jeg kan bare ikke sidde og gøre deT!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-07-04 14:26

Så er det jo svært at hjælpe.

Det er ikke noget derk ommer af sig selv, det kræver en indsats, men siden du ved at du ikke kan, så må du jo have prøvet det?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-07-04 00:24

Det er måske bekymringer over dette problem www.kandu.dk/dk/spg/45580 der får dig til at bide negle.

Godkendelse af svar
Fra : passola

Dato : 22-07-04 10:28

Tak for svaret Better_Performance.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 22-07-04 19:53

Hej passola

Skal bare lige høre dig om Better_Performance råd hjalp dig ?

Kommentar
Fra : ABJensen

Dato : 01-02-12 02:03

Faldt lige over en tråd med flere gode råd om at http://www.hvordan.dk/hvordan-stopper-man-med-at-bide-negle