/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Yamaha rd350
Fra : allano33
Vist : 492 gange
20 point
Dato : 18-07-04 22:46

Jeg har lige købt en Yamaha rd350, jeg har opdaget at 2-takstolien slet ikke har været monteret til olie pumpen og studserne på karburatoren til olien, er proppet af, er det muligt at den er ombygget så man ikke skal bruge 2 takst olie.
Hilsen.
Allan Olsen

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 18-07-04 23:53

Nej, det er vist ikke muligt, men måske har en været ved at prøve bare at køre på olieblandet benzin.
Evt fordi oliepumpen har været i stykker.
Det andet kan ikke lade sig gøre.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-07-04 00:11

En totaktmotor er helt anderledes opbygget inden i med smøresystem m.m.

Så der har åbenbart været problemer med at olien blev tilført på normalvis. aDerfor er der kørt olieblandet benzin
ligesom på en knallert.

Kommentar
Fra : allano33

Dato : 19-07-04 10:59

Ok.
Hvad så med det kabel der skal monteres på olie pumpen som skal være i forbindelse med gas kablet hvor skal det komme fra?.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 29-08-04 00:56

Hej Allan
kører selv RD350
Gaskablet på dyret er en sammenbygget enhed med 4 ender. Én fra håndtag til fordeler, og derfra videre: 2 til kaburatorer og én til oliepumpe.
Jeg vil gætte på, at oliepunpen har været defekt, og da den ikke er særlig godt beskrevet i Haynes, har sælger valgt den hurtige løsning: at køre på "knallertbenzin".
Hvis du vil tilbage til originalstand, gør du alligevel klogt i, at anskaffe Haynes.
Jeg mener, at når du har afmonteret hele det skjold oliepumpen sidder i, vil det være muligt for dig, at se dig til, hvordan du enten reparerer eller udskifter oliepumpen.
God fornøjelse
H-J

Godkendelse af svar
Fra : allano33

Dato : 30-08-04 17:36

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : gisling67